Ο Μπάνκσι βγαίνει νικητής στην διαμάχη του εμπορικού σήματος της ΕΕ, επιτρέποντάς του να παραμείνει ανώνυμος

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 17.11.2022
Η πολύμηνη διαμάχη για το εμπορικό σήμα του Μπάνκσι για τη γνωστή εικόνα ενός πιθήκου έληξε

Η πολύμηνη διαμάχη για το εμπορικό σήμα του Banksy για τη γνωστή εικόνα ενός πιθήκου έληξε. Ένα συμβούλιο εφέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακύρωσε απόφαση του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO), το οποίο έκρινε "άκυρο στο σύνολό του" το εμπορικό σήμα της ΕΕ του σκιώδους Βρετανού καλλιτέχνη για τον πίθηκο που ζωγραφίστηκε με σπρέι, ανέφερε την Τετάρτη η εφημερίδα The Art Newspaper.

Η αναταραχή ξεκίνησε όταν η εταιρεία ευχετήριων καρτών Full Colour Black αντιτάχθηκε επίσημα στο εμπορικό σήμα τον Νοέμβριο του 2019, ισχυριζόμενη ότι κατατέθηκε με "κακή πίστη" και ότι το έργο δεν ήταν διακριτικό. Η Pest Control, ο φορέας πιστοποίησης της αυθεντικότητας του Μπάνκσι από το 2008, είχε καταθέσει εμπορικό σήμα για την εικόνα το 2018, το οποίο στη συνέχεια καταχωρήθηκε τον Ιούνιο του επόμενου έτους.

Ίσως η πιο σημαντική πτυχή της νίκης είναι ότι ο Μπάνκσι μπορεί να παραμείνει όπως ήταν πάντα: μυστηριώδης. Σε προηγούμενη διαμάχη σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα του "Flower Thrower" του Μπάνκσι διαπιστώθηκε ότι "αν ο Μπάνκσι δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως ο "αδιαμφισβήτητος ιδιοκτήτης" των γκράφιτι του, καθώς η ταυτότητά του είναι μυστική, "δεν μπορεί περαιτέρω να διαπιστωθεί χωρίς αμφιβολία ότι ο καλλιτέχνης κατέχει οποιαδήποτε πνευματικά δικαιώματα σε ένα γκράφιτι"".

"Πρόκειται για μια σημαντική νίκη για τον Μπάνκσι, ή ακριβέστερα για την Pest Control Office Limited, η οποία επιτρέπει στον Μπάνκσι να αποκρύψει την ταυτότητά του", δήλωσε στην εφημερίδα The Art Newspaper ο Lee Curtis, ειδικός σε θέματα εμπορικών σημάτων στη δικηγορική εταιρεία HGF Limited. "Το γεγονός ότι [ο Μπάνκσι] μπορεί να έχει πει σε δύο περιπτώσεις ότι "τα πνευματικά δικαιώματα είναι για τους χαμένους" δεν θα πρέπει να επηρεάσει την εγκυρότητα της καταχώρισης του εμπορικού του σήματος".

Η υπόθεση της Full Colour Black εξαρτιόταν από τον ισχυρισμό της ότι η Pest Control κατέθεσε το εμπορικό σήμα χωρίς πρόθεση χρήσης, δήλωσε στο TAN ο Aaron Wood, δικηγόρος εμπορικών σημάτων στην Brandsmiths, ο οποίος εκπροσωπεί την εταιρεία ευχετήριων καρτών.

Η μαϊμού του Μπάνκσι εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2002 στον τοίχο ενός νυχτερινού κέντρου στο Μπράιτον με μια πινακίδα σάντουιτς γύρω από τον λαιμό της που έγραφε "Γελάστε τώρα, αλλά μια μέρα θα είμαστε υπεύθυνοι". Η εικόνα έχει συμπεριληφθεί έκτοτε σε πολλά έργα του Μπάνκσι, ένα από τα οποία πωλήθηκε για 2,9 εκατομμύρια δολάρια στον οίκο Sotheby's κατά τη διάρκεια της βραδινής πώλησης μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στο Λονδίνο τον Ιούνιο του 2021.

ΠΗΓΗ:artnews.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ο αντίκτυπος που είχε το Λονδίνο στο έργο του Χριστόφορου Σάββα

Ο αντίκτυπος που είχε το Λονδίνο στο έργο του Χριστόφορου Σάββα

Ο αντίκτυπος που είχε το Λονδίνο στο έργο του Χριστόφορου Σάββα

Τον Δεκέμβριο υποδεχόμαστε το πρώτο Digital Art Festival

Τον Δεκέμβριο υποδεχόμαστε το πρώτο Digital Art Festival

Τον Δεκέμβριο υποδεχόμαστε το πρώτο Digital Art Festival

«Αισθήσεις» - Πολυαισθητηριακή Μουσειακή Εμπειρία

«Αισθήσεις» - Πολυαισθητηριακή Μουσειακή Εμπειρία

«Αισθήσεις» - Πολυαισθητηριακή Μουσειακή Εμπειρία

"HOPE WITHIN" - Μια ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας του Φίλιππου Αθηνοδώρου

"HOPE WITHIN" - Μια ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας του Φίλιππου Αθηνοδώρου

"HOPE WITHIN" - Μια ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας του Φίλιππου Αθηνοδώρου