Ο Adriano Pedrosa επιμελητής της Μπιενάλε της Βενετίας 2024

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 23.12.2022
O πρώτος Λατινοαμερικανός που επιμελείται τη Διεθνή Έκθεση Τέχνης της Μπιενάλε της Βενετίας, και ο πρώτος με έδρα το νότιο ημισφαίριο

Ο Βραζιλιάνος επιμελητής και ιστορικός τέχνης Adriano Pedrosa διορίστηκε επιμελητής της Μπιενάλε της Βενετίας 2024 (60ή Διεθνής Έκθεση Τέχνης) που θα πραγματοποιηθεί από τις 20 Απριλίου έως τις 24 Νοεμβρίου. Ο Pedrosa είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Museu de Arte de São Paulo Assis Chateaubriand (Masp).

«Η έκδοση 2022 της Μπιενάλε της Βενετίας, “Milk of Dreams”, που διοργανώθηκε από τη Cecilia Alemani, έδωσε πρωτοφανή έμφαση στις γυναίκες και στους καλλιτέχνες που δεν συμμορφώνονται με το φύλο. Είναι σημαντικό να βασιστούμε σε ό,τι προέκυψε από την προηγούμενη έκθεση για να κατευθύνουμε την επόμενη επιλογή μας», δήλωσε ο Πρόεδρος της Biennale, Roberto Cicutto και συνεχίζει «η επιλογή του Adriano Pedrosa ως επιμελητή της 60ής Διεθνούς Έκθεσης Τέχνης της Μπιενάλε της Βενετίας είναι το αποτέλεσμα μιας διαδικασίας που προέκυψε από την εμπειρία της συνεργασίας μας με τη Cecilia Alemani. Ο Pedrosa, καταξιωμένος επιμελητής και διευθυντής του σημαντικού Museu de Arte de São Paulo στη Βραζιλία (σχεδιασμένο από την Ιταλίδα αρχιτέκτονα Lina Bo Bardi), είναι γνωστός για την ικανότητα και την πρωτοτυπία που έχει επιδείξει στη σύλληψη των εκθέσεών του με ένα όραμα για τη σύγχρονη τέχνη, δουλεύοντας από ένα σημείο παρατήρησης του κόσμου που δεν μπορεί να αγνοήσει τη φύση του τόπου προέλευσής του. Τώρα περισσότερο από ποτέ η Μπιενάλε μπορεί να απευθυνθεί στη σύγχρονη τέχνη για να δώσει μορφή στις αντιφάσεις, τους διαλόγους και τις συγγένειες».

Ο Pedrosa συν-επιμελήθηκε μια έκθεση στο Masp, Afro-Atlantic Histories, που αφηγείται την ιστορία του υπερατλαντικού δουλεμπορίου, φέρνοντας στο προσκήνιο παραγνωρισμένους καλλιτέχνες αφρικανικής καταγωγής. Η έκθεση, η οποία επικεντρώθηκε στη Βραζιλία στην προβολή του παγκόσμιου δουλεμπορίου, περιελάμβανε περισσότερα από 450 έργα.

Η Βραζιλία ήταν ο προορισμός για περίπου το 46% όλων των σκλάβων που μεταφέρθηκαν στην Αμερική από την Αφρική από τον 16ο έως τον 19ο αιώνα, αριθμώντας σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια. Η έκθεση ταξίδεψε στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον νωρίτερα φέτος.

«Με τιμά αυτός ο διορισμός υψηλού κύρους, ιδίως ως ο πρώτος Λατινοαμερικανός που επιμελείται τη Διεθνή Έκθεση Τέχνης της Μπιενάλε της Βενετίας, και μάλιστα ο πρώτος [επιμελητής] με έδρα το νότιο ημισφαίριο», αναφέρει ο Pedrosa σε δήλωσή του.

ΠΗΓΗ:elculture.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης