Ρήνος Στεφανή:  Δύο Τρόποι να Ζωγραφίσεις μια Ουτοπία

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 6.3.2023
Εγκαίνια το Σάββατο 11 Μαρτίου στις 7:30 μ.μ., στη Γκαλερί Blue Iris, στην Πάφο.

Ρήνος Στεφανή: Δύο Τρόποι να Ζωγραφίσεις μια Ουτοπία

Σάββατο 11 Μαρτίου 2023, 7:30 μ.μ. / Γκαλερί Blue Iris, Πάφος.

Εγκαίνια Δρ Γιάννης Τουμαζής, Ιστορικός Τέχνης / Ακαδημαϊκός

-

Η Νίκη Λοιζίδη, Ομότιμη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης, Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Η αλήθεια είναι ότι δεν γίνεται να μιλήσεις για τα έργα του Ρήνου Στεφανή χωρίς να αναφερθείς στον βαθύ, βίαιο και ταυτόχρονα λυρικό ερωτισμό που τα χαρακτηρίζει. Εδώ, δεν πρόκειται για ένα καλλιτέχνη που απλά υιοθετεί νεωτερικές τάσεις, αλλά για ένα δημιουργό που κρύβει μέσα του μια παθιασμένη επιθυμία για τη ζωή και τη Φύση. Τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα δείχνουν ιδιαίτερη ευαισθησία απέναντι στα δεινά που υπέστη το φυσικό περιβάλλον από την «πρόοδο», αλματώδη πλέον, των νέων τεχνολογιών. Συχνά, η τέχνη ακολουθεί τους εντυπωσιακούς ελιγμούς της μόδας, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση, θα έλεγα ότι δύσκολα μπορεί κανείς «να παίξει» ή να αυτοσχεδιάσει, με ένα θέμα που αφορά την αυτοκαταστροφή του. Εξάλλου, η πραγματική επαφή με τη Φύση, είναι εμπειρία των ολίγων. Το έργο του Ρήνου Στεφανή είναι μια πειστική επικύρωση της ικανότητάς του καλλιτέχνη να συνομιλεί με τα στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντός. Και αυτό γιατί είναι ένας καλλιτέχνης που αντιλαμβάνεται όσο λίγοι, τις ευεργετικές ιδιότητες αλλά και τις απροσμέτρητα καταστροφικές δυνάμεις του κόσμου που μας περιβάλλει. Ο Ρήνος Στεφανή υπήρξε εξαρχής δημιουργός με πολύ ανοιχτούς ορίζοντες, με βαθιά κοινωνική και πολιτική συνείδηση. Ανήκει στο λιγοστό, αν όχι σπανίζον, είδος των καλλιτεχνών/οδοιπόρων που δέχονται με ανοιχτή καρδιά και ζωντανή περιέργεια τον τρόπο ζωής άλλων πολιτισμών και ότι έχει να τους προσφέρει ο «Άλλος». Στα ταξίδια του, από τη ζούγκλα του Αμαζόνιου – τις Άνδεις της Κολομβίας, το Οχάϊο της Αμερικής ως το Χήφεη της Κίνας, δεν λειτούργησε σαν ένας softytraveller, τον χαλαρό, αδαή ταξιδιώτη που νομίζει ότι είδε τα πάντα, αλλά ως ένας peregrine, ένας ταξιδιώτης /προσκυνητής που όλα του φαίνονται μυστηριακά και άγνωστα. H μεγάλη σύνθεση του Στεφανή Crawling Man (Σερνόμενος Άνθρωπος) – που παρουσιάζεται στην έκθεση, ζωγραφισμένη με μια λιτή χρωματική κλίμακα, μοιάζει να συμπυκνώνει την ανθρώπινη περιπέτεια – την σημερινή δηλαδή κατάληξή της - με απλά μέσα, αλλά και με σαρκαστικούς υπαινιγμούς: χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια σε κάποιο πιθηκοειδές για να αξιωθεί την (ορθή) στάση που θα του επιτρέψει να εξελιχθεί σε άνθρωπο, και σήμερα, ο άνθρωπος της τεχνολογικής εποχής, μοιάζει στην ουσία με φιμωμένο πιθηκοειδές. Πιστεύω ότι για να εκφραστεί κανείς σε μια διεθνώς κατανοητή γλώσσα, θα πρέπει πρώτα από όλα, να γνωρίζει καλά τη δική του. Η σύγχρονη γραφή του Ρήνου Στεφανή, εμπνέεται σε μεγάλο βαθμό από τη βυζαντινή καλλιτεχνική παράδοση και παιδεία. Το μεγάλο ενδιαφέρον του έργου του θα πρέπει να αναζητηθεί στην εφευρετική όσο και πνευματώδη υφολογία του.»

4473360658348575 1677490036927

4473360839986585 1677489995607

4473361191881120 1677489995585

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Μαρτίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ανοικτή πρόσκληση συμμετοχής για αξιολόγηση στο πρόγραμμα «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΙΙ»

Ανοικτή πρόσκληση συμμετοχής για αξιολόγηση στο πρόγραμμα «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΙΙ»

Ανοικτή πρόσκληση συμμετοχής για αξιολόγηση στο πρόγραμμα «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΙΙ»

Μουσείο Πιερίδη | Παρουσιάζει την «Holomorphosis» του Ανδρέα Στυλιανού

Μουσείο Πιερίδη | Παρουσιάζει την «Holomorphosis» του Ανδρέα Στυλιανού

Μουσείο Πιερίδη | Παρουσιάζει την «Holomorphosis» του Ανδρέα Στυλιανού

«Playground» | Η πρώτη ατομική έκθεση του Μελέτιου Μελετίου στην Κύπρο

«Playground» | Η πρώτη ατομική έκθεση του Μελέτιου Μελετίου στην Κύπρο

«Playground» | Η πρώτη ατομική έκθεση του Μελέτιου Μελετίου στην Κύπρο

Μανώλης Χαρκούτσης | Ο γλύπτης που δημιουργεί έργα διαμαρτυρίας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα

Μανώλης Χαρκούτσης | Ο γλύπτης που δημιουργεί έργα διαμαρτυρίας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα

Μανώλης Χαρκούτσης | Ο γλύπτης που δημιουργεί έργα διαμαρτυρίας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα