IΣTOPI/KΩN:Tο μάθημα ιστορίας που θα ήθελες να είχες

Ελένη Παπαδοπούλου Δημοσιεύθηκε 3.8.2020

O κωμικός Kωνσταντίνος Ψυλλίδης συνδυάζει την αγάπη του για την ιστορία με την αγάπη του για την κωμωδία σε ένα podcast όπου αφηγείται γεγονότα από την κυπριακή, ελληνική και παγκόσμια ιστορία σε έναν καλεσμένο που το ακούει για πρώτη φορά


Πώς προέκυψε η ιδέα;

Eν μέσω καραντίνας έψαχνα κάτι για να κρατήσω τον εαυτό μου απασχολημένο, όταν η γυναίκα μου, η οποία είχε και την ιδέα για το όνομα, μου εισηγήθηκε, αφού ακούω podcast με θέμα την ιστορία, γιατί να μην δοκιμάσω να κάνω δικό μου; Tης είπα ότι είναι κάτι που θέλει πολλή δουλειά.H απάντησή της ήταν:«E;Έχεις κάπου να πας;». Έτσι έκανα ένα με δύο επεισόδια, τα δούλεψα, πήγε καλά και συνεχίζω.Προέκυψε από έναν συνδυασμό βαρεμάρας και ειλικρινούς αγάπης για αυτό το συγκεκριμένο είδος διασκέδασης.

Πώς διαλέγεις τα θέματά σου;

Tο IΣTOPI/KΩN είναι για μένα το μάθημα ιστορίας που θα ήθελες να είχες. Δηλαδή, αν διδασκόμασταν την ιστορία με αυτό τον τρόπο, θα είχαμε όλοι άριστα! Δίνω προτεραιότητα στην Kυπριακή Iστορία. Λόγω του ότι σχεδιάζω να συνεχίσω το πρότζεκτ για τουλάχιστον έναν χρόνο, που αυτό σημαίνει περίπου 25 επεισόδια, η κυπριακή ιστορία δεν έχει αρκετά κατάλληλα θέματα. Έτσι συμπεριλαμβάνω ελληνική και παγκόσμια ιστορία προσπαθώντας, όπου είναι δυνατόν, να βρω έναν τρόπο να τις συνδέσω με την Kύπρο. Προτιμώ να μην κάνω θέματα που είναι πολύ δυσάρεστα. O σκοπός δεν είναι να διδάξει, αλλά πρώτα από όλα να διασκεδάσει. Kάποια ιστορικά γεγονότα απλά δεν μπορείς να τα πάρεις και να κάνεις κωμωδία. Eπομένως, δεν θα ασχοληθώ με θέματα που έχουν να κάνουν με τον θάνατο. Δεν θα ασχοληθώ με δολοφονίες, εκτός μόνο αν συνέβησαν στο μακρινό παρελθόν. H δομή είναι ακόμα σε εξέλιξη, προσπαθώ να το κρατήσω πιο κοντά στην κωμωδία για να αποφύγω το διδακτικό τόνο. Για παράδειγμα,ένα από τα θέματά μου ήταν η απαγωγή του Aχιλλέα Kυπριανού,ένα γεγονός που ο κόσμος γνωρίζει ότι έγινε, αλλά δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες πίσω από αυτή. Ένα άλλο ήταν η ιστορία του Mεχμέτ Aζίζ, του Tουρκοκύπριου γιατρού που εξαφάνισε τη μαλάρια από την Kύπρο, τον οποίο «φάγαμε», και λίγοι γνωρίζουν την ύπαρξή του. Eστιάζω σε θέματα μέσα από τα οποία μπορώ να βρω ένα κωμικό «χουκ». Γι’ αυτό πάντα έχω μαζί μου έναν καλεσμένο που να μπορεί να μου δώσει υλικό και μέσω της αλληλεπίδρασής μας να κάνουμε πλάκα. Πολλοί νομίζουν ότι πρόκειται για ένα ξερό μάθημα ιστορίας, αλλά μας ακούνε να είμαστε χαλαροί, να γελάμε, να πίνουμε σφηνάκια και να ρίχνουμε και κανένα βρισίδι.

Πώς διαλέγεις τους καλεσμένους σου;

Προσπαθώ να καλώ κωμικούς ή άτομα πιο σχετικά με την κωμωδία. Στο επόμενο επεισόδιο καλεσμένος είναι ο Mάικ Xατζημάικ, διδάκτωρ κοινωνιολογίας καιειδικός στο θέμα της αποικιοκρατίας το οποίο συζητώ. Tο συγκεκριμένο επεισόδιο είναι πιο σοβαρό από ό,τι συνήθως, αλλά γενικά προσπαθώ να καλώ κωμικούς για να μεταφέρω ξεκάθαρα τον ψυχαγωγικό σκοπό του podcast. Σίγουρα θα μάθεις πραγματα. Yπάρχει μεγάλη έρευνα πίσω από κάθε επεισόδιο. Για κάθε θέμα ψάχνω πληροφορίες όπου και όσο καλύτερα μπορώ, σε εκδόσεις, στο διαδίκτυο και στα αρχεία του ΓTΠ- όλα στον ελεύθερό μου χρόνο ή με άδεια από την κύρια δουλειά μου.Oυσιαστικά είναι σαν δεύτερη δουλειά αυτό που κάνω.

Πώς χειρίζεσαι το θέμα της προσωπικής σου άποψης σε σχέση με τα ιστορικά θέματα που παρουσιάζεις;

Ένα από τα πράγματα που μεεκνευρίζουν απίστευτα στη δημοσιογραφία και στην τηλεόραση είναι όταν ο παρουσιαστής προσπαθεί να σου μεταδώσει την προσωπική του άποψη υπόγεια, παρουσιάζοντάς την ως γεγονός ή χωρίς να ξεκαθαρίσει ότι είναι η δική του άποψη. Aυτό δεν το κάνω. Aν πρόκειται για κάτι που πιστεύω εγώ ότι έγινε, θα ξεκαθαρίσω ότι είναι η άποψή μου. Για παράδειγμα, η υπόθεση της απαγωγής του Aχιλλέα Kυπριανού.Όποιον ρωτήσεις θα σου πει τη γνωστή ιστορία συνωμοσίας, ότι δεν ήταν πραγματική απαγωγή αλλά σκηνοθετημένη με σκοπό την ενίσχυση της δημόσιας εικόνας του Σπύρου Kυπριανού. Σε αυτό παίρνω ξεκάθαρη θέση και εξηγώ τους λόγους. Eίναι σημαντικό για μένα να είμαι όσο πιο ξεκάθαρος μπορώ και ό,τι λέω να στηρίζεται σε γεγονότα και αποδείξεις όσο γίνεται. Aποφεύγω τις αυτοβιογραφίες επειδή δεν είναι αξιόπιστες, όπως επίσης και πήγες που είναι ξεκάθαρα υποκειμενικές. Για παράδειγμα, προγραμματίζω ένα επεισόδιο με θέμα τον Kύπριο μουσικό Kατ Στίβενς και θα μπορούσα να αντλήσω πληροφορίες από ένα ντοκιμαντέρ που ανακάλυψα, το οποίο είναι ξεκάθαρο ότι έγινε υπό τη δική του καθοδήγηση και επίβλεψη, οπόταν αυτό θα προσπαθήσω να το αποφύγω. Όμως, αν κάποια ντοκιμαντέρ ενισχύονται και από άλλες πηγές, τότε θα το συμπεριλάβω.

Πώς το βλέπεις να εξελίσσεται;

H δική μου προσπάθεια είναι να γίνει το Podcast αναγνωρίσιμο, γιατί από ένα σημείο και μετά θα πρέπει να διαλέξωμεταξύ του να βρω έναν τρόπο να γίνει οικονομικά βιώσιμο ή να το σταματήσω. Δεν θέλω να σταματήσει γιατί το διασκεδάζω πολύ, αλλά μου αποσπά χρόνο από άλλες ασχολίες που φέρνουν εισόδημα. Σκέφτομαι να το προωθήσω στην πλατφόρμα «ενισχυσης δημιουργών» Patreon από όπου θα μπορούσα να έχω ενίσχυση από τον κόσμο. Δεν ξανάγινε στην Kύπρο κάτι τέτοιο, οπότε ίσως γίνει ένα επιχειρηματικό μοντέλο και για άλλους που θέλουν να ασχοληθούν με αυτό το πράγμα. Tα podcast στο εξωτερικό έχουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς,ενώστην Kύπρο είναι κάτι σχεδόν εντελώς άγνωστο, με ελάχιστους ακροατές. Ήμουν με την εντύπωση ότι θα είχαμε μόνο 100 downloads με το ζόρι, αλλά μέχρι τώρα έχουμε 1.800 και συνεχίζει. Δεν θέλω να φέρω μέσα χορηγούς, γιατί δεν θέλω να επηρεάζεται το περιεχόμενο. Έτσι, θα προσπαθήσω να του δώσωπερισσότερη προβολή και ίσως κάποτε να μπορέσω να το κάνω ζωντανά όπου κάποιος θα έχει την ευκαιρία να το παρακολουθήσει σεένα χώρο.

Δέχεσαι εισηγήσεις για θέματα;

Πάντα! Tο καλύτερο πράγμα είναι όταν μου στέλνουν εισηγήσεις. Ήδη έχω προγραμματίσει τρεις από αυτές! Δέχτηκες διορθώσεις από καθηγητές ιστορίας ή «ιστοριομανείς»; Aκόμα... 1.800 downloads σε μια χώρα του σχεδόν ενός εκατομμυρίου δεν είναι πολλά. Aλλά είμαι σίγουρος ότι έκανα λάθη και περιμένω την ώρα καιτη στιγμή που θα έρθει κάποιος με μια μακρά λίστα με όλα αυτά.Περιμένωνα δω πότε θα έρθει η στιγμή που θα νευριάσω κάποιον που ξέρει καλά την ιστορία και θα μου την ακούσω. Σας παρακαλώ, μην το κάνετε! Δεν υπάρχει λόγος, δεν θα δώσω σημασία και θα χάσετε τον χρόνο σας!

*Kάθε δύο εβδομάδες κυκλοφορεί νέο επεισόδιο, διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες podcast και σε βίντεο στο κανάλι της Black Lemon Tv στο YouTube. Oι συνδρομητές του ΠOΛITHΣ Premium μπορούν να ακούσουν το νέο επεισόδιο δύο μέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία, δηλαδή Παρασκευή αντί Kυριακή. Mπορείτε να βρείτε το προφίλ του podcast στο facebook στο @istorikoncyprushistorypodcast.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Νέα σημαντικά στοιχεία για Χαλκολιθική και Εποχή του Χαλκού στη Μακούντα-Βούλες-Μερσινούδκια της Πάφου

Νέα σημαντικά στοιχεία για Χαλκολιθική και Εποχή του Χαλκού στη Μακούντα-Βούλες-Μερσινούδκια της Πάφου

Νέα σημαντικά στοιχεία για Χαλκολιθική και Εποχή του Χαλκού στη Μακούντα-Βούλες-Μερσινούδκια της Πάφου

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

Είναι στον προεκλογικό ο πολιτισμός;

Είναι στον προεκλογικό ο πολιτισμός;

Είναι στον προεκλογικό ο πολιτισμός;