Χουλιέτα (Julieta)

Δέσποινα Χριστοδούλου Δημοσιεύθηκε 9.8.2017

Διάρκεια: 99 λεπτά


Είδος Ταινίας: Ρομαντική/Δραματική

Γλώσσες: Ισπανικά, με ελληνικούς υπότιτλους Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ

Με τους: Αντριάνα Ουγκάρτε, Έμα Σουάρεζ, Ρόσι ντε Πάλμα, Ίνμα Κουέστα, Πιλάρ Κάστρο, Ντανιέλ Γκράο, Μπλάνκα Πάρεζ, Πρισίλα Ντελγκάντο

Προβολή: Προγραμματίζεται για τις 20 Οκτωβρίου

Μαέστρος στην περίπλοκη αφήγηση, ειδήμων των φιλμικών συμβολισμών κι έμπειρος στη σύνθεση πολυποίκιλων συστατικών, φαινομενικά αταίριαστων μεταξύ τους, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ επανέρχεται στους κινηματογράφους φέτος με την τρίτη του λογοτεχνική προσαρμογή κι ένα ακόμη φιλμ με επίκεντρο τη γυναίκα, τη «Julieta». Βασισμένη αμυδρά σε τρία διηγήματα από τη συλλογή «Ruthless» της Καναδέζας νομπελίστριας συγγραφέως Άλις Μονρό, η ταινία είναι η σχεδόν απολογητική επιστροφή του αγαπημένου Ισπανού auteur, μετά τη νερόβραστη κωμωδία του 2013 «Ι’m so Εxcited», που κάθε άλλο παρά ενθουσίασε κριτικούς ή κοινό. Με τη Χουλιέτα του, ο σκηνοθέτης ξετυλίγει σε ήπια μελοδραματική διάθεση τον μίτο της πολυκύμαντης και τραγικής ζωής μιας γυναίκας σε δύο χρόνους, στο παρόν και στα νεανικά της χρόνια, μέσω μυστικών, απώλειας, πόνου, ενοχής, απόγνωσης και τιμωρίας. Η Χουλιέτα, που ερμηνεύεται από δύο διαφορετικές ηθοποιούς (Αντριάνα Ουγκάρτε, Έμα Σουάρεζ) είναι η αρχετυπική αλμοδοβαρική ηρωίδα-σε-κρίση, ερωμένη, σύζυγος και μητέρα συνάμα, που απαρνείται στον εαυτό της μια δεύτερη ευκαιρία στην ευτυχία. Τουναντίον, και εν είδει αυτοτιμωρίας, κάνει οδυνηρή βουτιά στον συνειδησιακό βυθό του παρελθόντος, σ’ ένα ταξίδι-αναμέτρηση με το ίδιο της το είναι, τις επιλογές και τις ευθύνες της.

Μια τυχαία συνάντηση στη Μαδρίτη, παραμονές της μετακόμισής της στην Πορτογαλία για μια καινούργια αρχή με τον νέο της σύντροφο, θα σταθεί η αφορμή για το συγκλονιστικό πισωγύρισμα. Γιατί η Χουλιέτα έχει μια κόρη, την Άντια (Μπλάνκα Πάρεζ, Πρισίλα Ντελγκάντο) της οποίας τα ίχνη έχει χάσει, κατ’ επιλογήν της ίδιας της Άντια, κι από σύμπτωση ξαναβρίσκεται στην πιο απίθανη φάση: όταν αποφασίζει να αποδεχθεί εντελώς τον χαμό, να πάψει να ελπίζει και να προχωρήσει με τη ζωή της. Δεν θα το κάνει όμως. Αντ’ αυτού θα επιλέξει την οπισθοδρόμηση, σε μια απέλπιδα διαδικασία εξομολόγησης στην κόρη της μέσω ενός γράμματος-ημερολογίου. Και θα μιλήσει για όλα όσα στιγμάτισαν το παρελθόν της, για τον σύντροφο και πατέρα της Άντια, Χοάν (Ντανιέλ Γκράο), τη σημαδιακή γνωριμία τους στο τρένο και την κοινή ζωή τους, προτού η μοίρα παρέμβει κι όλα αλλάξουν. Σε διπλό μοτίβο λοιπόν και αναδρομικά ξεδιπλώνεται παράλληλα η ζωή της σπαρακτικής Χουλιέτας, σε μια πλοκή που δεν της λείπει το σασπένς, το άγνωστο, η περιπλοκότητα και το αίσθημα της βαθιάς μελαγχολίας, σχεδόν του θρήνου. Για όσα ανεξήγητα, εμπόδια κι ανατροπές φέρνει η ζωή, για το μερίδιό μας (ή όχι) σε αυτά και την επιρροή μας (ή όχι) στα μελλούμενα. Ωσάν βγαλμένα από αρχαίο ελληνικό μύθο που, όχι τυχαία, θα δούμε τη νεαρή Χουλιέτα να διδάσκει ως καθηγήτρια φιλολογίας.

Συναρμολογώντας περίτεχνα τα ξεχωριστά στοιχεία των ιστοριών της Μονρό, δραματοποιώντας τα με συναισθηματική δεξιοτεχνία και χρωματίζοντάς τα με το αλάνθαστο στυλιστικό του ταμπεραμέντο, ο σκηνοθέτης επανεξετάζει εδώ θεματικές όπως ο παράγοντας τύχη, η αλλαγή, η μνήμη, τα πάθη, η μητρότητα και η νέμεση, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται πάντα η Γυναίκα. Που ο Αλμοδόβαρ έχει αγαπήσει και υμνήσει διαχρονικά, και η «Julieta» δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Η αισθητική της ταινίας, με έντονο στυλιζάρισμα, άφθονο χρώμα κι ατμοσφαιρική μουσική, αντικατοπτρίζει ανάλογα τη συναισθηματική ένταση των χαρακτήρων, ενώ η ευαίσθητη σκηνοθετική κατεύθυνση αποτυπώνει ερμηνείες αψεγάδιαστες. Η Ουγκάρτε αποδίδει υποδειγματικά τη γεμάτη ζωή κι όνειρα Χουλιέτα της νιότης, ενώ η Σουάρεζ είναι μια αποκάλυψη στον ρόλο της πικραμένης, ώριμης γυναίκας που τη στοιχειώνει το παρελθόν. Απολαυστική είναι επίσης η μοναδική Ρόσι ντε Πάλμα, στην πέμπτη της συνεργασία με τον σκηνοθέτη, στον ρόλο της Μάριαν, της σκληρής οικονόμου στο σπίτι του Χοάν.

Ένας Αλμοδόβαρ της ενηλικίωσης, σε θαυμάσια φόρμα, και μια ταινία που διατρέχει δύο εποχές, ακολουθεί δύο διαφορετικές πρωταγωνίστριες και συνυφαίνει τρεις βινιέτες σε μια περίπλοκα δυαδική μελέτη της ίδιας της ζωής: έντονης, παλλόμενης κι απρόβλεπτης. Όπως ακριβώς και η κατακόκκινη καρδία που κτυπά ρυθμικά στους τίτλους της αρχής, μέχρι που στο zoom out αποκαλύπτεται να είναι το φόρεμα της Χουλιέτας. Αλμοδόβαρ γαρ…

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"THE NUTCRACKER" - The Royal Ballet

"THE NUTCRACKER" - The Royal Ballet

"THE NUTCRACKER" - The Royal Ballet

"LA BOHÈME" - The Royal Opera

"LA BOHÈME" - The Royal Opera

"LA BOHÈME" - The Royal Opera

Το Εθνικό Μουσείο Κινηματογράφου της Ιταλίας αποκάλυψε σχέδιο αναμόρφωσης 35 εκατ. ευρώ

Το Εθνικό Μουσείο Κινηματογράφου της Ιταλίας αποκάλυψε σχέδιο αναμόρφωσης 35 εκατ. ευρώ

Το Εθνικό Μουσείο Κινηματογράφου της Ιταλίας αποκάλυψε σχέδιο αναμόρφωσης 35 εκατ. ευρώ

Ο Ράιαν Τζόνσον θέλει το «Glass Onion» να επιστρέψει στους κινηματογράφους

Ο Ράιαν Τζόνσον θέλει το «Glass Onion» να επιστρέψει στους κινηματογράφους

Ο Ράιαν Τζόνσον θέλει το «Glass Onion» να επιστρέψει στους κινηματογράφους