Σεμινάρια Κινηματογράφου: Από το Χαρτί στην Οθόνη

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 7.2.2018

Μια σειρά σεμιναρίων για την τέχνη και την τεχνική του κινηματογράφου, στο Μουσείο Λουκίας και Μιχαλάκη Ζαμπέλα. O σκηνοθέτης Λογγίνος Παναγή αναλύει τα διάφορα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας. 


Η σειρά σεμιναρίων καλύπτει το σενάριο, τη διαδικασία της παραγωγής, τη σκηνοθεσία, την κινηματογράφηση και το μοντάζ. Μέσα από τη θεωρία, την τεχνική ανάλυση και την προβολή αποσπασμάτων από αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν βασικές γνώσεις σεναρίου, σκηνοθεσίας και παραγωγής μιας ταινίας.

4 Εβδομαδιαία Σεμινάρια: κάθε Παρασκευή  09.03, 16.03, 23.03, 30.03
Ώρα: 4μ.μ. - 6μ.μ.

1. Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ 
Οι αρχαίοι μύθοι, τα παραμύθια και η ανάγκη μας να μοιραζόμαστε τις ιστορίες μας. Η δομή του μύθου και η μορφολογία του παραμυθιού. Δραματική τέχνη, λογοτεχνία και σενάριο. Η «Ποιητική» του Αριστοτέλη και οι σύγχρονες θεωρίες σεναρίου. Από την Ιδέα στο Σενάριο: η διαδικασία και η τεχνική. Πώς γράφεται η περίληψη (treatment) και το final draft. Η δημιουργία των βασικών χαρακτήρων και η τέχνη του διαλόγου.

2. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 
Τα τέσσερα στάδια της κινηματογραφικής παραγωγής: ανάπτυξη, προπαραγωγή, παραγωγή και μεταπαραγωγή. Η «μετάφραση» του σεναρίου σε εικόνα και ήχο και η κοστολόγηση. Η δημιουργία του προϋπολογισμού και η αναζήτηση χρηματοδότησης. Επιλογή συνεργατών και εύρεση των κατάλληλων χώρων και τεχνικών μέσων για το γύρισμα. Γύρισμα: απρόοπτα και ευκαιρίες. Το μοντάζ, η συνεργασία με τον συνθέτη, το τελικό cut. Η τελική τεχνική επεξεργασία του ήχου και της εικόνας. Η προβολή και η προώθηση της ταινίας.

3. Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΑΖ 
Τα μέσα του κινηματογραφιστή: Η κάμερα, ο φακός, η κίνηση, το φως. Επιλέγοντας τα κατάλληλα υλικά για την ανάλογη ταινία. Το φορμά. Η θέση της κάμερας. Οι φακοί, το κάδρο, η εστίαση και το βάθος πεδίου. Οι 5 κινήσεις της κάμερας. Το χρώμα και το φως (βασικές αρχές φωτισμού, φίλτρα). Η τέχνη του μοντάζ: δημιουργώντας νέο νόημα (το εφέ του Κουλέσοβ και οι Ρώσοι πρωτοπόροι). Το εκφραστικό και το περιγραφικό μοντάζ και ο εσωτερικός ρυθμός του κάθε πλάνου.

4. ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ 
Χωρίζοντας το σενάριο σε σεκάνς, σκηνές και πλάνα. H τεχνική του decoupage (shot-list) και του storyboard. Επιλέγοντας τον τόνο, το ύφος, την αισθητική και την ατμόσφαιρα του φιλμ. Επιλέγοντας το μέγεθος του πλάνου, τη θέση και την κίνηση της κάμερας. Η συνεργασία του

σκηνοθέτη με τον διευθυντή φωτογραφίας, το τεχνικό crew και το υπόλοιπο καλλιτεχνικό προσωπικό. Το casting και η διδασκαλία των ηθοποιών: από τις πρόβες στο σετ. Το mise en scene: η δυναμική του κάδρου και η τοποθέτηση του ηθοποιού.

Ο Λογγίνος Παναγή γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1970. Σπούδασε Δημοσιογραφία στην Κύπρο και Σκηνοθεσία Κινηματογράφου στην Αθήνα και στην Πράγα. Εργάζεται επί σειρά ετών ως δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου. Έχει συγγράψει δύο ποιητικές συλλογές, μία νουβέλα και ένα θεατρικό έργο το οποίο έχει σκηνοθετήσει στην Πειραματική Σκηνή του Θ.Ο.Κ. Μετά από τρεις ταινίες μικρού μήκους έχει μόλις ολοκληρώσει το πρώτο του φιλμ μεγάλου μήκους με τίτλο: «Clementine», σε παραγωγή της Roll-Out και σε χρηματοδότηση της Σ.Ε.ΚΙΝ.

Τα σεμινάρια θα διεξαχθούν στα Ελληνικά.

Συμμετοχή: 80 ευρώ

Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, παρακαλούμε όπως δηλώσετε συμμετοχή μέχρι τις 03.03.18.
Για πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής | info@zampelasart.com.cy / 22 - 456098

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Το Εθνικό Μουσείο Κινηματογράφου της Ιταλίας αποκάλυψε σχέδιο αναμόρφωσης 35 εκατ. ευρώ

Το Εθνικό Μουσείο Κινηματογράφου της Ιταλίας αποκάλυψε σχέδιο αναμόρφωσης 35 εκατ. ευρώ

Το Εθνικό Μουσείο Κινηματογράφου της Ιταλίας αποκάλυψε σχέδιο αναμόρφωσης 35 εκατ. ευρώ

Ο Ράιαν Τζόνσον θέλει το «Glass Onion» να επιστρέψει στους κινηματογράφους

Ο Ράιαν Τζόνσον θέλει το «Glass Onion» να επιστρέψει στους κινηματογράφους

Ο Ράιαν Τζόνσον θέλει το «Glass Onion» να επιστρέψει στους κινηματογράφους

Έρνστ Λιούμπιτς: «Ο πρίγκιπας της κωμωδίας», το μυθικό του «άγγιγμα» και τα ανείπωτα

Έρνστ Λιούμπιτς: «Ο πρίγκιπας της κωμωδίας», το μυθικό του «άγγιγμα» και τα ανείπωτα

Έρνστ Λιούμπιτς: «Ο πρίγκιπας της κωμωδίας», το μυθικό του «άγγιγμα» και τα ανείπωτα

Αγγλικά crime movies του 1950-60 για να δεις

Αγγλικά crime movies του 1950-60 για να δεις

Αγγλικά crime movies του 1950-60 για να δεις