Με μια καριέρα που ξεπερνά πια τα 20 χρόνια ο κιθαρίστας Kirk Fletcher (ΗΠΑ) έχει τον θαυμασμό και τον σεβασμό του μπλουζ στερεώματος παγκοσμίως. Είναι κάτοχος τεσσάρων Blues Music Awards, υποψήφιος για το 2015 British Blues Award και πέρα από τη σόλο καριέρα του έχει παίξει με πλειάδα γνωστών καλλιτεχνών του είδους συμπεριλαμβανομένου και του πασίγνωστου Joe Bonamassa, με τον οποίο εμφανίζεται σε δύο δίσκους του, τον 'Muddy Wolf at Red Rocks' και το υποψήφιο για βραβείο Grammy 'Live at the Greek Theatre'.
Ο ίδιος έχει πέντε δίσκους στο ενεργητικό του με τον τελευταίο, 'Hold On', να έχει κυκλοφορήσει μόλις τον Οκτώβριο του 2018. Επίσης διετέλεσε κιθαρίστας των τεράστιων Fabulous Thunderbirds για τρία χρόνια και συμμετείχε στην ηχογράφηση του δίσκου 'Painted On'. Παρέα με τους εγχώριους πρωτοπόρους του είδους The Zilla Project θα παίξει σε τρία live σε Λάρνακα, Λεμεσό και Λευκωσία στις 12, 13 και 14 Δεκεμβρίου.
Τι σε έκανε να ακολουθήσεις την μπλουζ μουσική;
Άκουγα μπλουζ από πολύ μικρή ηλικία, η οικογένειά μου είναι από το Αρκάνσας, έτσι μεγάλωσα ακούγοντας Muddy Waters, BB King, Howlin Wolf. Από πολύ νωρίς άκουγα αυτά τα ονόματα, έτσι μέχρι να έρθει η στιγμή που άκουγα δίσκους τους ήμουν ήδη ενθουσιασμένος για αυτή τη μουσική. Αυτή ήταν η αρχή.
Τι σημαίνουν τα μπλουζ για εσάς;
Τα μπλουζ είναι ζωή για μένα γιατί οι δημιουργοί του τραγουδούσαν τις εμπειρίες της ζωής. Και με κάποιο τρόπο μπορούσα να συσχετιστώ με αυτό σε κάποιο επίπεδο από νεαρή ηλικία. Ίσως και λόγω του θρησκευτικού μου περιβάλλοντος, μου φαίνεται στενή η σύνδεση. Τα μπλουζ είναι καθαρό συναίσθημα για μένα και έψαχνα γι' αυτό όλη μου τη ζωή. Είτε είναι ευτυχία, θλίψη, θυμός, αγάπη.
Πώς βρίσκετε τη σύγχρονη μουσική σκηνή μπλουζ σε σχέση με τις πρώτες μέρες της;
Μπορώ μόνο να φανταστώ πώς ήταν οι πρώτες μέρες. Νομίζω είχε να κάνει με την απλή καθημερινή ζωή και οι άνθρωποι τραγουδούσαν και έπαιζαν γι' αυτή. Η σκηνή μπλουζ σήμερα είναι διαφορετική, διότι η ζωή είναι διαφορετική τώρα. Ο κόσμος κινείται πιο γρήγορα και η μουσική το αντικατοπτρίζει αυτό. Στις πρώτες μέρες οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είχαν τα λεφτά να αγοράσουν μουσική, απλά άκουγαν το ραδιόφωνο. Ή τραγουδούσαν και έκαναν τη δική τους μουσική. Τώρα υπάρχουν τόσες επιλογές που δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις. Επίσης πολλοί δεν είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τα μπλουζ. Κάποιοι νέοι δεν μπορούν να αποκτήσουν σχέση με τα μπλουζ τώρα όπως τον καιρό του Muddy Waters, τότε ήταν η μουσική με την οποία χόρευες. Τώρα ο κόσμος νομίζει ότι πάντα έχει να κάνει με λύπη, αλλά δεν είναι έτσι.
Πώς είναι να παίζεις σε διάφορα μέρη του κόσμου; Πώς αλλάζουν οι διαφορετικοί χώροι, ο κόσμος και η προσέγγισή σας στα live;
Δεν αλλάζει πάρα πολύ. Απλώς παίζω από την καρδιά μου και ελπίζω για το καλύτερο.
Τι μάθατε από την καριέρα σας μέχρι στιγμής και την εμπειρία που παίζετε με διαφορετικούς καλλιτέχνες;
Έμαθα πολλά πράγματα, κυρίως να προσπαθώ να κάνω όλους στην μπάντα να ακούγονται καλύτερα. Έμαθα να αγκαλιάζω την κουλτούρα κάθε τόπου που πηγαίνω.
Τι νομίζετε για τα σύγχρονα είδη και τις τάσεις στη μουσική;
Μεγάλωσα στο Compton στην εποχή του drum machine με beatboxing και funky δείγματα από τη Δυτική Ακτή, όπου ο Dr Dre, ο Ice Cube και όλοι αυτοί μίξαραν παλιούς δίσκους όπως το Parliament και Funkadelic, έτσι ήταν όλα εκεί με κάποιο τρόπο. Αυτό επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο σκέφτομαι το groove. Σε σχέση με τη ραπ και χιπ-χοπ πραγματικά μου άρεσε αυτό που συνέβαινε στα τέλη της δεκαετίας του '80, αρχές της δεκαετίας του '90 αλλά μέχρι εκεί, δεν μπήκα ιδιαίτερα σε αυτό το είδος.
Μου αρέσει μέρος της σύγχρονης μουσικής. Είναι δύσκολο για μένα γιατί αισθάνομαι ότι πρέπει να αγκαλιάσεις το παρελθόν για να προχωρήσεις. Αισθάνομαι ότι η περισσότερη νέα μουσική και οι μουσικοί δεν επιστρέφουν αρκετά πίσω. Έτσι η μουσική αρχίζει να ακούγεται η ίδια. Ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε να κάνετε τα μπλουζ πιο ενδιαφέροντα είναι ότι πρέπει να εξερευνήσετε τους δίσκους βαθύτερα και να πάτε ακόμα πιο πίσω στον χρόνο... Αν γνωρίζετε τι έκανε ο Muddy Waters, ο Howlin Wolf, ο Charley Patton, τότε έχετε ήδη πολλές πληροφορίες. Όταν ο Muddy έπαιξε το "Da nana na na" έκανε τους ανθρώπους να θέλουν να κάνουν σεξ! Πάντα μου αρέσει να πηγαίνω πίσω και να σκέφτομαι 'γιατί αυτοί οι τύποι έπαιζαν έτσι εκείνη τη στιγμή;'.
Φαίνεται ότι η επιτυχία στη μουσική και στις τέχνες εν γένει είναι συνυφασμένη με την εύρεση μιας προσωπικής φωνής και στυλ και με την καινοτομία. Συμφωνείτε;
Νομίζω ότι η εύρεση της προσωπικής φωνής είναι σημαντική και ένας τρόπος να γίνει αυτό είναι να συνθέσει κανείς τη δική του μουσική. Η επιτυχία μπορεί να έρθει με πολλούς τρόπους. Αλλά νομίζω ότι είναι ένα καλό ξεκίνημα.
Ποιο είναι το επόμενο στάδιο της δημιουργικής σας πορείας;
Να είμαι σε θέση να έχω την ίδια ομάδα μουσικών και να γράφω και να δημιουργώ μαζί τους. Να εξελίσσομαι ως μουσικός και όχι μόνο ως κιθαρίστας.
Ποιες είναι οι συμβουλές σας για τους νέους κιθαρίστες;
Να δουλέψετε καλά την τεχνική σας σε σχέση με τον ρυθμό, να συγκεντρωθείτε στο να κάνετε εξαιρετική μουσική αντί να παίζετε μόνο κιθάρα. Ακούτε όλα τα είδη μουσικής. Μάθετε να τραγουδάτε, ακόμη και αν είναι φωνητικά.
Τι θα παίξετε στην Κύπρο;
Κάποια δικά μου κομμάτια από την αρχή της καριέρας μου και μερικές διασκευές.
* Ο Kirk Fletcher θα παίξει με τους The Zilla Project στο Savino Live στη Λάρνακα την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου στις 9.30 μ.μ., στο Κύκλος Μουσική στη Λεμεσό την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου και στο Red Live στη Λευκωσία την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου στις 10 μ.μ. Εισιτήρια προς 20 ευρώ [προπώληση] και 25 ευρώ [στην είσοδο]. www.soldoutticketbox.com.cy
