H «ανακάλυψη της χρονιάς», Δανάη Ντέρκεν, στη Λευκωσία

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 2.1.2020

Μια συναυλία με τους Δανάη Ντέρκεν στο πιάνο, Βόλφγκανγκ Σρέντερ στο βιολί και Μπένεντικτ Κλέκνερ στο βιολοντσέλο θα είναι η πρώτη του 2020 στο Ίδρυμα Τεχνών Φάρος.


Η συναυλία θα δοθεί την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020 στο The Shoe Factory στη Λευκωσία.

Έχοντας χαρακτηρισθεί «ανακάλυψη της χρονιάς» από το περιοδικό κλασικής μουσικής Crescendo, η Ελληνογερμανίδα πιανίστρια Δανάη Ντέρκεν ανήκει στην ελίτ μιας νέας γενιάς διεθνώς αναγνωρισμένων μουσικών, μαγνητίζοντας το φιλόμουσο κοινό με τις εκπληκτικές τεχνικές της δεξιότητες, το εξαιρετικό της ταλέντο και τη βαθιά μουσικότητά της. Μαζί της ο Μπένεντικτ Κλέκνερ, ο οποίος έχει επευφημηθεί από μαέστρους όπως ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ («Εξαιρετική, πραγματικά εξαιρετική, άψογη ερμηνεία!») και ο σερ Σάιμον Ρατλ («Πραγματικά αγάπησα την ερμηνεία του») και αποτελεί έναν σημαντικό εκπρόσωπο της νέας γενιάς τσελιστών και μια σπουδαία φωνή για το βιολοντσέλο, το οποίο ερμηνεύει ανά το παγκόσμιο. Οι δύο καλλιτέχνες θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με τον γνωστό στο κυπριακό φιλόμουσο κοινό βιολονίστα Βόλφγκανγκ Σρέντερ σε έργα για τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο.

Μαζί θα ερμηνεύσουν συνθέσεις των Σούμαν, Ραβέλ και Σούμπερτ.

Το πρόγραμμα

Ρόμπερτ Σούμαν: Έξι Σπουδές σε Μορφή Κανόνα, Έργο 56
Μορίς Ραβέλ: Τρίο για Πιάνο
Φραντς Σούμπερτ: Τρίο για Πιάνο Αρ.1 σε Σι-ύφεση μείζονα, D.898

Ποιοι είναι

Danae Doerken 1


Το μοναδικό ταλέντο της Δανάης Ντέρκεν αποκαλύφθηκε νωρίς, όταν σε ηλικία επτά ετών έλαβε τη στήριξη του Γεχούντι Μενουχίν και εν συνεχεία εμφανίσθηκε σε ορισμένες από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές αίθουσες μουσικής, όπου προκάλεσε αίσθηση. Έπειτα από τις σπουδές της υπό τον διεθνούς φήμης καθηγητή Καρλ-Χάιντς Κέμμερλινγκ, καθώς και τον Λαρς Βογκτ, εμφανίσθηκε με κορυφαίες ορχήστρες, μεταξύ άλλων, Συμφωνική Ορχήστρα Μονάχου, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα Εσθονίας, Συμφωνική του Ντίσελντορφ, Φιλαρμονική του Λας Βέγκας, Συμφωνική Ορχήστρα Norrlandsoperan, Συμφωνική της Αττάλειας και Συμφωνική του Βρανδεμβούργου.

Η Δανάη Ντέρκεν έχει εμφανισθεί με μεγάλη επιτυχία σε αίθουσες όπως Wigmore Hall του Λονδίνου, Κοντσέρτχαους της Βιέννης και του Βερολίνου, Μοτσαρτέουμ Σάλτσμπουργκ, Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο ΚΚL στη Λουκέρνη, Φιλαρμονική της Κολωνίας, Φιλαρμονική της Έσσης, Κρατικό Θέατρο του Ντάρμσταντ, Φιλαρμονική του Έλβα και Laeiszhalle Αμβούργου, Tonhalle Ντίσελντορφ, Παλιά Όπερα της Φρανκφούρτης, Κέντρο Καλών Τεχνών Bozar των Βρυξελλών, Villa Rot και Μπετόβεν-Χάους στη Βόννη. Συμμετέχει επίσης τακτικά σε σπουδαία φεστιβάλ μουσικής, συμπεριλαμβανομένων, Λουκέρνης, Λουγκάνο, PianoEspoo στη Φινλανδία, Kissinger Sommer, Σβέτσινγκεν, Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, Ράινγκαου, Piano aux Jacobins στην Τουλούζη, Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, Φεστιβάλ Spannungen στο Χάιμπαχ.

Παθιασμένη και ως μουσικός δωματίου, η Δανάη Ντέρκεν έχει εμφανισθεί με διεθνούς φήμης καλλιτέχνες, μεταξύ άλλων, Λαρς Βογκτ, Γκούσταβ Ρεβίνιους, Σάρον Καμ, Αρτούρ Πισάρο, Κριστιάνε 'Ελτσε, Κάρολιν Βίντμαν, και Κάτια & Μαριέλ Λαμπέκ. Σε συνεργασία με την αδελφή της Κυβέλη, η Δανάη ίδρυσε το 2015 το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου (ΔΙΦEΜΜ), και συμπράττουν σε εξαιρετικά προγράμματα για πιάνο-τέσσερα-χέρια ανά το παγκόσμιο. Μαζί με τον ομποΐστα Φιλίπ Τοντρ, η Δανάη Ντέρκεν ερμήνευσε προσφάτως μια σειρά από νέο-ανακαλυφθέντα πιανιστικά αριστουργήματα σε μια παραγωγή της Συμφωνικής Ορχήστρας του Ραδιοφώνου της Στουτγάρδης.

Το 2016, η Δανάη Ντέρκεν απέσπασε διθυραμβικές κριτικές για την πρωτοποριακή ηχογράφησή της στο Κοντσέρτο για Πιάνο Αρ.21 του Μότσαρτ και στο Κοντσέρτο για Πιάνο Αρ.2 του Μέντελσον, με τη Βασιλική Συμφωνική Βορείου Αγγλίας. Προηγουμένως, η σόλο ηχογράφησή της με φαντασίες των Σούμαν, Σούμπερτ και Κ.Φ.Ε. Μπαχ (για την εταιρεία ARS Produktion) είχε προταθεί για το Διεθνές Βραβείο Κλασικής Μουσικής (ICMA). Το 2012, τo πρώτο της CD, με έργα του Λέος Γιάνατσεκ (για την ARS Produktion), έλαβε εξίσου ενθουσιώδεις κριτικές.

Wolfgang Schroder 1


Σε ηλικία μόλις 17 ετών, ο Βόλφγκανγκ Σρέντερ (Wolfgang Schröder) κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό Jugend musiziert, και ακολούθως, υποτροφία για τη Διεθνή Μουσική Ακαδημία Μενουχίν (IMMA). Εμφανίσθηκε ως σολίστ και συνέπραξε σε συναυλίες μουσικής δωματίου με τους Γεχούντι Μενουχίν και Alberto Lysy, σε περίφημες αίθουσες όπως το Barbican Centre του Λονδίνου και το Teatro Colon του Μπουένος Άιρες. Έπειτα από την αποφοίτηση του από την Ακαδημία Μενουχίν, συνέχισε τις σπουδές του στο Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ υπό τον Σάντορ Βεγκ, και ακολούθως, στη Μουσική Σχολή Mannes της Νέας Υόρκης υπό τον Αάρον Ρόζαντ.

Ο Βόλφγκανγκ Σρέντερ έχει εμφανισθεί ως σολίστ με σημαντικές ορχήστρες, μεταξύ άλλων, Φιλαρμονική Ορχήστρα Δωματίου Βαυαρίας και Ορχήστρα Δωματίου Βασιλείας, Φιλαρμονικές Ορχήστρες Μονάχου και Στουτγάρδης, Συμφωνικές Ορχήστρες Τσεχίας, Νυρεμβέργης και Καΐρου, Φιλαρμονική Δωματίου και Καμεράτα του Σάλτσμπουργκ. Από το 1993 μέχρι και το 1995, διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας Δωματίου της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECCO) και εμφανίσθηκε σε περιοδείες ανά το παγκόσμιο. Συνεργάστηκε με επιφανείς μαέστρους, συμπεριλαμβανομένων των Βλαντίμιρ Ασκενάζι, Αντρέι Μπορέικο, Ντάνιελ Ράσκιν και Σίμον Γκάουντεντς.

Ο Σρέντερ είναι παράλληλα δραστήριος και ως μουσικός δωματίου. Το 1992, ίδρυσε το Τρίο Εγχόρδων Belcanto, ενώ από το 1996 μέχρι το 2005, ήταν ο βιολονίστας του Τρίο Parnassus, το οποίο διακρίθηκε με το περίφημο Βραβείο Echo Classic 2001 για την ηχογράφηση του στα άπαντα για τρίο για πιάνο του Σούμαν. Εμφανίσθηκε ως σολίστ και μουσικός δωματίου σε αίθουσες όπως, Φιλαρμονική Βερολίνου, Concertgebouw Άμστερνταμ, Konzerthaus Βιέννης, Lincoln Center και Μουσείο Φρικ Νέας Υόρκης, Wigmore Hall και Barbican Hall Λονδίνου, Teatro Colon Μπουένος Άιρες και Μέγαρο Αθηνών.

Συνέπραξε σε συναυλίες μουσικής δωματίου με καλλιτέχνες όπως Βέντσελ Φουκς, Τσάρλς Νάιντιχ, Βλαντιμίρ Μέντελσον, Μπέντζαμιν Σμιντ και Άλεξ Καρ, μεταξύ άλλων. Προσκλήθηκε κατ’ επανάληψη σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ μουσικής όπως το Kuhmo στη Φιλανδία, το Σεμινάριο Μουσικών Δωματίου του Prussia Cove στο Ηνωμένο Βασίλειο, Φεστιβάλ Hopfgarten στην Αυστρία, Moritzburg στη Γερμανία, Φεστιβάλ του Δυτικού Κορκ στην Ιρλανδία, Umea και Bostad στη Σουηδία, και Ojika στην Ιαπωνία.

Η δισκογραφία του Βόλφγκανγκ Σρέντερ περιλαμβάνει ηχογραφήσεις για τις εταιρίες MDG, Divox, Ars Production, Thorofon, Symicon και CPO. Από το 1998 διατελεί Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Καμεράτα Στουτγάρδης, και από το 2005, είναι εξάρχων της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου. Παίζει ένα βιολί κατασκευής Ζαν Μπατίστ Βυϊγιόμ, του 1857.

Benedict Kloeckner


Ο Μπένεντικτ Κλέκνερ (Benedict Kloeckner), αποτελεί έναν σημαντικό εκπρόσωπο της νέας γενιάς τσελιστών και μια σπουδαία φωνή για το βιολοντσέλο, το οποίο ερμηνεύει ανά το παγκόσμιο.

Ο Κλέκνερ έχει εμφανισθεί ως σολίστ με ορισμένες από τις σημαντικότερες ορχήστρες στον κόσμο, μεταξύ άλλων, Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου, Ορχήστρα Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ, Ορχήστρα της Βόρειας Γερμανικής Ραδιοφωνίας NDR Ανόβερου, Συμφωνική Ορχήστρα Ραδιοφωνίας της Λειψίας, Κρεμεράτα Μπάλτικα, Ορχήστρα Ραδιοφωνίας Σλοβακίας και Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα Σλοβακίας, ορχήστρες δωματίου Μονάχου, Πράγας και Κορέας, καθώς και φιλαρμονικές ορχήστρες Ρηνανίας, Ρωσίας, Πολωνίας και Μπουένος Άιρες – υπό τη διεύθυνση μαέστρων όπως Κρίστοφ Έσενμπαχ, Μίχαελ Σάντερλινγκ, Ντάνιελ Ράσκιν, Χάουαρντ Γκρίφιθς, Ίνγκο Μέτσμάχερ, Καρλ‐Χάιντς Στέφενς, Κρίστοφ Πόπεν και Χάινριχ Σιφ.

Ο Μπένεντικτ Κλέκνερ εμφανίζεται τακτικά σε συναυλιακές αίθουσες όπως Φιλαρμονική του Βερολίνου, Tonhalle Ζυρίχης, Cadogan Hall και Barbican Centre του Λονδίνου, Concertgebouw του Άμστερνταμ, Musikverein Βιέννης, Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, Symphony Hall του Σικάγο, Kennedy Center της Ουάσιγκτον, Teatro Colon του Μπουένος Άιρες, Athenaeum Βουκουρεστίου και Κέντρο Τεχνών της Σεούλ.

Λάτρης της μουσικής δωματίου, ο Κλέκνερ ενώνει συχνά τις δυνάμεις του με εξέχοντες καλλιτέχνες όπως Σερ Αντράς Σιφ, Αν Σοφί Μούτερ, Εμάνουελ Αξ, Γιούρι Μπασμέτ, Άννα Φεντόροβα, Γκίντον Κρέμερ, Αντουάν Ταμεστίτ, Φαζέλ Σάι, Λίζα Μπατιασβίλι και τα κουαρτέτα εγχόρδων Carducci και Kuss. Είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής του Κόμπλεντζ, το οποίο ίδρυσε το 2014. Το Φεστιβάλ έγινε γνωστό για τις εξαιρετικού επιπέδου συναυλίες του από σημαντικά ονόματα της διεθνούς σκηνής, μεταξύ άλλων, Τιάνγουα Γιανγκ, Βίλντε Φρανγκ, Μπόρις Γκίλτμπουργκ, Ορχήστρα Δωματίου του Μονάχου και Ορχήστρα Δωματίου της Γεωργίας. Ο Μπένεντικτ Κλέκνερ συνεργάζεται επίσης με σύγχρονους συνθέτες, συμπεριλαμβανομένων των Ερίκ Τανγκί, Βόλφγκανγκ Ριμ, Ουν-χουά Τσο και Χάουαρντ Μπλέικ – ο οποίος συνέθεσε για τον Κλέκνερ μία σονάτα για βιολοντσέλο, ενώ, μέσα στο πλαίσιο των εορτασμών των 75ων γενεθλίων του, τον προσκάλεσε να ηχογραφήσει τα άπαντα του ρεπερτορίου του για βιολοντσέλο και πιάνο, σε συνεργασία με τη Συμφωνική Ορχήστρα Ραδιοφωνίας της Στουτγάρδης, για τη δισκογραφική εταιρία Genuin.

Η δισκογραφία του Μπένεντικτ Κλέκνερ περιλαμβάνει μια ηχογράφηση του Κοντσέρτου για Βιολοντσέλο του Σούμαν, που είχε προταθεί για το Βραβείο των Γερμανών Μουσικοκριτικών, συμπράξεις με τους Γκίντον Κρέμερ, Χοσέ Γκαγιάρντο και Άννα Φεντόροβα καθώς και συνεργασίες με τους μαέστρους Χάινριχ Σιφ και Μίχαελ Σάντερλινγκ. Σύντομα, ο Κλέκνερ θα κυκλοφορήσει ένα νέο ψηφιακό δίσκο με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου, και ένα άλμπουμ με έργα για βιολοντσέλο και πιάνο σε σύμπραξη με τη Δανάη Ντέρκεν.

Ο Μπένεντικτ Κλέκνερ σπούδασε υπό τον Μάρτιν Όστερταγκ, και στην Ακαδημία του Κρόνμπεργκ υπό τους Φρανς Χέλμερσον και Γκάρι Χόφμαν. Ερμηνεύει σε ένα βιολοντσέλο κατασκευής Φραντσέσκο Ρουτζέρι (Κρεμόνα, 1680), με την ευγενική παραχώρηση του Γερμανικού Ιδρύματος Μούζικλεμπεν.

+ Την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020 στο The Shoe Factory στη Λευκωσία στις 20:30. Εισιτήρια προς €15 / €10 για Μαθητές, Συνταξιούχους & Μέλη του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος στο Box Office του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος www.pharosartsfoundation.org & τηλ. 22663871 (Δευτέρα – Παρασκευή 10πμ-3μμ). 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Με «African star» ρίχνει αυλαία το «Cyprus Film Festival» 2024

Με «African star» ρίχνει αυλαία το «Cyprus Film Festival» 2024

Με «African star» ρίχνει αυλαία το «Cyprus Film Festival» 2024

Προκόπης και περί συναισθημάτων

Προκόπης και περί συναισθημάτων

Προκόπης και περί συναισθημάτων

Τεχνητή νοημοσύνη και τέχνη: Τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες

Τεχνητή νοημοσύνη και τέχνη: Τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες

Τεχνητή νοημοσύνη και τέχνη: Τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες

Στις 18 Απριλίου η εμφάνιση του Δημήτρη Μεσημέρη

Στις 18 Απριλίου η εμφάνιση του Δημήτρη Μεσημέρη

Στις 18 Απριλίου η εμφάνιση του Δημήτρη Μεσημέρη