Ο Μίσα Μάισκι στο Ίδρυμα Τεχνών Φάρος

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 16.9.2020

Μια ιδιοφυΐα, ένας θρύλος του βιολοντσέλου, ο εκπληκτικός Μίσα Μάισκι κάνει το ντεμπούτο του στην Κύπρο, ανοίγοντας την Φθινοπωρινή Σεζόν 2020 του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος με ένα μοναδικό ρεσιτάλ.


Ο Μάισκι αναγνωρίζεται ομόφωνα ως ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της εποχής μας. Αμέσως μετά το ντεμπούτο του με τη Φιλαρμονική του Λένινγκραντ, το 1965, του αποδόθηκε το παρωνύμιο «ο Ροστροπόβιτς του Μέλλοντος» – χαρακτηρισμός απόλυτα δικαιολογημένος, μιας και ο θρυλικός Μστισλάβ Ροστροπόβιτς, ως δάσκαλος του Μάισκι, αναγνώρισε στο πρόσωπό του τον άξιο συνεχιστή του: «Αποτελεί ένα από τα πιο έξοχα ταλέντα της νέας γενιάς. Το παίξιμό του συνδυάζει ποίηση και άκρα ευαισθησία, μαζί με έντονο ταμπεραμέντο και θαυμάσια τεχνική.»

Για το ρεσιτάλ του στη Λευκωσία, την Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020, στο The Shoe Factory στις 8:30 μ.μ, ο Μίσα Μάισκι θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με Σουίτες για σόλο βιολοντσέλο του Μπαχ.

Λόγω των μέτρων κατά του Covid-19, υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων, και το κοινό καλείται όπως προμηθευτεί τα εισιτήριά του εγκαίρως, από το box office του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος.







Μίσα Μάισκι, Βιολοντσέλο  

Αναγνωρισμένος ως ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της εποχής μας, ο Μίσα Μάισκι (Mischa Maisky) είναι ο μοναδικός τσελίστας στην ιστορία που είχε το προνόμιο να μαθητεύσει δίπλα από τους δύο «μύθους» του βιολοντσέλου, τον Μστισλάβ Ροστροπόβιτς και τον Γκρέγκορ Πιατιγκόρσκι. Εγκωμιάζοντας τον Μάισκι, ο ίδιος ο Ροστροπόβιτς μάλιστα δήλωσε «Αποτελεί ένα από τα πιο έξοχα ταλέντα της νέας γενιάς. Το παίξιμό του συνδυάζει ποίηση και άκρα ευαισθησία, μαζί με έντονο ταμπεραμέντο και θαυμάσια τεχνική.»

Γεννήθηκε στη  Λετονία, σπούδασε στη Ρωσία και με τον επαναπατρισμό του στο Ισραήλ, επευφημήθηκε από τα ακροατήρια των σημαντικότερων μουσικών μητροπόλεων ανά το παγκόσμιο – Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο, Βιέννη, Νέα Υόρκη, Τόκυο.

Θεωρεί τον εαυτό του πολίτη του κόσμου: «Παίζω ένα ιταλικό βιολοντσέλο με γαλλικά και γερμανικά δοξάρια, αυστριακές και γερμανικές χορδές, τα έξι μου παιδιά γεννήθηκαν σε τέσσερις διαφορετικές χώρες, η δεύτερη σύζυγός μου είναι μισή Σριλανκέζα και μισή Ιταλίδα, οδηγώ γιαπωνέζικο αυτοκίνητο, φοράω ελβετικό ρολόι, και αισθάνομαι πατρίδα μου κάθε τόπο όπου οι άνθρωποι εκτιμούν και απολαμβάνουν την κλασική μουσική».







Αποκλειστικός καλλιτέχνης της Deutsche Grammophon για πάνω από 30 χρόνια, ο Μίσα Μάισκι έχει ηχογραφήσει πέραν των 35 άλμπουμ με ορχήστρες όπως, Φιλαρμονική του Βερολίνου, Φιλαρμονική της Βιέννης και Φιλαρμονική του Ισραήλ, Συμφωνική του Λονδίνου, Ορχήστρα του Παρισιού, Ορχήστρα Δωματίου Orpheus και Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης, μεταξύ άλλων.

Το πιο πρόσφατο άλμπουμ του, 20th century classics, που κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2019, αποτελεί μια σύμπραξη με την πιανίστρια κόρη του Λίλυ, και περιλαμβάνει έργα των Μπρίτεν, Μπάρτοκ, Σοστακόβιτς και Μεσιάν. Οι ηχογραφήσεις του Μάισκι έχουν αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές, καθώς και λαμπρές διακρίσεις – πέντε φορές το σπουδαίο Βραβείο της Ακαδημίας Ηχογράφησης του Τόκιο, τρεις φορές το Γερμανικό Βραβείο Echo, Grand prix du disque, Diapason d’or, ενώ έχει προταθεί κατ’ επανάληψη για Βραβείο Γκράμι.

Μια από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές στην σταδιοδρομία του ήταν η παγκόσμια περιοδεία του, το 2000, η οποία ήταν αφιερωμένη στον Μπαχ, και περιελάμβανε πάνω από 100 συναυλίες. Ο θαυμασμός που τρέφει ο Μίσα Μάισκι για τον Μπαχ διαφαίνεται εξάλλου από το γεγονός πως ηχογράφησε τις Σουίτες για Σόλο Βιολοντσέλο τρεις φορές.

Ο Μίσα Μάισκι είναι κυριολεκτικά ένας μουσικός παγκόσμιας κλάσης και προσκαλείται τακτικά στα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ στον κόσμο. Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους μαέστρους, μεταξύ άλλων, Λέοναρντ Μπερνστάιν, Κάρλο Μαρία Τζουλίνι, Λόριν Μάαζελ, Ζούμπιν Μέτα, Ρικάρντο Μούτι, Τζουζέπε Σινόπολι, Βλαντίμιρ Ασκενάζι, Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, Τζέιμς Ληβάιν, Σαρλ Ντυτουά, Γιούρι Τερμικάνοφ, Μάρις Γιάνσονς και Γκουστάβο Ντουνταμέλ, ενώ έχει συμπράξει με καλλιτέχνες όπως Μάρτα Άργκεριχ, Ράντου Λούπου, Πέτερ Σάρκιν, Γκίντον Κρέμερ, Ιτζάκ Περλμαν, Εβγκένι Κίσιν Γιούρι Μπασμέτ, Βαντίμ Ρέπιν, Μαξίμ Βενγκέροφ, Τζόσουα Μπελ, Τζούλιαν Ράχλιν και Ζανίνε Γιάνσεν, μεταξύ άλλων.







Ρεσιτάλ για Βιολοντσέλο, Μίσα Μάισκι.

Σουίτες για Σόλο Βιολοντσέλο του Μπαχ

Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020.

The Shoe Factory, Λευκωσία στις 8.30 μ.μ.



Πληροφορίες & Εισιτήρια:

Ίδρυμα Τεχνών Φάρος

www.pharosartsfoundation.org

Τηλ. 22-663871 (Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 π.μ. - 2:00 μ.μ.)

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Terlikkas x Fuzz Bus | Δύο συναυλίες σε Λευκωσία και Λάρνακα

Terlikkas x Fuzz Bus | Δύο συναυλίες σε Λευκωσία και Λάρνακα

Terlikkas x Fuzz Bus | Δύο συναυλίες σε Λευκωσία και Λάρνακα

Οι Massive Attack απέρριψαν το Coachella λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Οι Massive Attack απέρριψαν το Coachella λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Οι Massive Attack απέρριψαν το Coachella λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων

«Κατερίνα Γώγου – Με λένε Οδύσσεια» στο Κτήριον 53

«Κατερίνα Γώγου – Με λένε Οδύσσεια» στο Κτήριον 53

«Κατερίνα Γώγου – Με λένε Οδύσσεια» στο Κτήριον 53

Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025

Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025

Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025