Είναι με μεγάλη χαρά που το Ίδρυμα Τεχνών Φάρος παρουσιάζει το πολυαναμενόμενο ρεσιτάλ δύο εκ των πιο καταξιωμένων σολίστ ανά το παγκόσμιο – του Γάλλου τσελίστα Marc Coppey και του Ρώσου πιανίστα Peter Laul – το οποίο είχε αρχικά προγραμματισθεί για το 2020 αλλά αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας.
Ο Marc Coppey έγινε διεθνώς γνωστός το 1988, όταν σε ηλικία δεκαοκτώ ετών, κέρδισε το Πρώτο Βραβείο και το Ειδικό Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας στον Διαγωνισμό Μπαχ της Λειψίας. Η νικητήρια συγκομιδή του περιελάμβανε παράλληλα τις επευφημίες του Λόρδου Γεχούντι Μενουχίν, ο οποίος προσκάλεσε τον Marc να ερμηνεύσει μαζί του και με την πιανίστρια Βικτώρια Ποστνίκοβα, το Τρίο για Πιάνο του Τσαϊκόφσκι σε Μόσχα και Παρίσι – μια συνεργασία που καταγράφηκε σε ταινία από τον διάσημο σκηνοθέτη Μπρουνό Μονσενζόν. Ένα χρόνο αργότερα, ο Marc προσκλήθηκε στο Φεστιβάλ του Εβιάν από τον Μτσισλάβ Ροστροπόβιτς και έκτοτε η καριέρα του απογειώθηκε. Σήμερα, ο Marc Coppey συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο επιφανείς τσελίστες της εποχής μας, εμφανίζεται ως σολίστ με κορυφαίες ορχήστρες, και έχει στο ενεργητικό του μια εντυπωσιακή και πολυβραβευμένη δισκογραφία.
Ο πιανίστας Peter Laul, Πρώτος Νικητής καθώς και Νικητής του Ειδικού Βραβείου στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου της Βρέμης το 1995 και Πρώτος Νικητής στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Σκριάμπιν στη Μόσχα το 2000, εμφανίζεται κατ’ επανάληψη με τις σημαντικότερες ορχήστρες του κόσμου, ενώ οι ιστορικές εμφανίσεις του σε ρεσιτάλ τον έχουν ταξιδέψει διεθνώς στις σπουδαιότερες συναυλιακές αίθουσες.
Για το ρεσιτάλ τους στη Λευκωσία, την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022, στο The Shoe Factory / 8:30 μ.μ., οι Marc Coppey και Peter Laul θα ενώσουν τις δυνάμεις τους σε ένα συναρπαστικό πρόγραμμα με έργα για βιολοντσέλο και πιάνο των Μπετόβεν, Σοστακόβιτς, Φορέ και Ρ. Στράους.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΜπετόβεν: Σονάτα για Βιολοντσέλο & Πιάνο Αρ.1 σε Φα μείζονα, Έργο 5.
Σοστακόβιτς: Σονάτα για Βιολοντσέλο & Πιάνο σε Ρε ελάσσονα, Έργο 40.
Διάλειμμα
Φορέ: Élégie Σονάτα για Βιολοντσέλο & Πιάνο σε Ντο ελάσσονα, Έργο 24.
Φορέ: Papillon για Βιολοντσέλο & Πιάνο, Έργο 77.
Φορέ: Romance για Βιολοντσέλο & Πιάνο, Έργο 69.
Ρ. Στράους: Σονάτα για Βιολοντσέλο & Πιάνο σε Φα μείζονα, Έργο 6.
MARC COPPEY / βιολοντσέλοΟ Marc Coppey συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο επιφανείς τσελίστες της εποχής μας. Έγινε γνωστός το 1988, όταν σε ηλικία δεκαοκτώ ετών συμμετείχε στον Διαγωνισμό Μπαχ της Λειψίας κερδίζοντας το Πρώτο Βραβείο και το Ειδικό Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας σε έργο του Μπαχ αλλά και την προσοχή του Λόρδου Γεχούντι Μενουχίν. Κατόπιν τούτου, έκανε το ντεμπούτο του σε Μόσχα και Παρίσι ερμηνεύοντας, μαζί με τον Μενουχίν και την πιανίστρια Βικτώρια Ποστνίκοβα, το Τρίο για Πιάνο του Τσαϊκόφσκι – μια συνεργασία που καταγράφηκε σε ταινία από τον διάσημο σκηνοθέτη Μπρουνό Μονσενζόν. Ένα χρόνο αργότερα, προσκλήθηκε στο Φεστιβάλ του Εβιάν από τον Μτσισλάβ Ροστροπόβιτς και έκτοτε η καριέρα του ως σολίστ απογειώθηκε με γοργούς ρυθμούς.
Σήμερα, ο Coppey εμφανίζεται ως σολίστ με κορυφαίες ορχήστρες της εποχής μας, υπό τη διεύθυνση σπουδαίων μαέστρων, μεταξύ άλλων, Eliahu Inbal, Rafael Frühbeck de Burgos, Yan-Pascal Tortelier, Alan Gilbert, Christian Arming, Alain Altinoglu, Michel Plasson. Εμφανίζεται κατ’ επανάληψη στις πιο περίβλεπτες αίθουσες συναυλιών ανά το παγκόσμιο – Wigmore Hall του Λονδίνου, Schauspielhaus του Βερολίνου, Concertgebouw του Άμστερνταμ, Σαλ Πλεγιέλ, Θέατρο Σαμπ Ελιζέ, Θέατρο Σατλέ και Φιλαρμονική του Παρισιού, Κέντρο Καλών Τεχνών (Μποζάρ) των Βρυξελλών, Αμφιθέατρο του Ωδείου Λιστ στη Βουδαπέστη, Μεγάλη Αίθουσα του Ωδείου της Μόσχας, Φιλαρμονική Αγίας Πετρούπολης, Αίθουσα Κασάλς στο Τόκυο και Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, μεταξύ άλλων. Εμφανίζεται τακτικά σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ, συμπεριλαμβανομένων, Γαλλικής Ραδιοφωνίας του Μονπελιέ, Στρασβούργου, Στουτγάρδης, Μόντε Κάρλο, Λισαβώνας, Κούχμο, Πραντές, Λα Ροκ - ντ'Αντερόν, Folle Journée Νάντης και Φεστιβάλ Μπαχ στη Λειψία.
Παθιασμένος και ως μουσικός δωματίου, ο Marc Coppey έχει εξερευνήσει εκτενώς το ρεπερτόριο του βιολοντσέλου συμπράττοντας με άλλους επιφανείς σολίστες καθώς και με τα κουαρτέτα Takacs, Tokyo, Prazak, Modigliani, Ebène και Talich. Από το 1995 μέχρι το 2000, ο Coppey διετέλεσε τσελίστας του περίφημου Κουαρτέτου Εγχόρδων Ysaÿe. Το εύρος του ρεπερτορίου του αποτελεί απόδειξη της βαθιάς φιλομαθείας του: πέρα από το καθιερωμένο ρεπερτόριο του βιολοντσέλου, το οποίο εκτελεί συνεχώς, είναι υπέρμαχος λιγότερο γνωστών έργων, και πολλοί σύγχρονοι συνθέτες του έχουν αφιερώσει έργα τους. Αξιοσημείωτη ήταν η εμφάνισή του στη Φιλαρμονική του Παρισιού τον Μάρτιο του 2015, όπου, μέσα στο πλαίσιο ενός αφιερώματος για τον Πιερ Μπουλέζ, ερμήνευσε δέκα έργα για σόλο βιολοντσέλο που γράφτηκαν από ορισμένους από τους πιο διαπρεπείς συνθέτες της εποχής μας.
Έχοντας επευφημηθεί διεθνώς, η εντυπωσιακή δισκογραφία του Marc Coppey περιλαμβάνει άλμπουμ για τις εταιρείες Naïve, Decca, Harmonia Mundi και K617. Το άλμπουμ του με ολόκληρο τον κύκλο με τις Σουίτες του Μπαχ έλαβε την ύψιστη αξιολόγηση ffff από το περιοδικό Télérama, ενώ το άλμπουμ του με έργα του Ντονάνι, απέσπασε την τιμητική διάκριση "10 de Répertoire". Η δισκογραφία του επίσης περιλαμβάνει ένα άλμπουμ με το Κοντσέρτο για Βιολοντσέλο του Ντιτιγιέ και το Epiphanie για Ορχήστρα και Βιολοντσέλο του Αντρέ Καπλέ με την Ορχήστρα της Λιέγης υπό τη διεύθυνση του Pascal Rophé, το οποίο απέσπασε την τιμητική διάκριση Diapason d’Or καθώς και "Choc" από το περιοδικό Le Monde de la Musique και πέντε αστέρες από το BBC Music Magazine.
Πέρα από τη συναυλιακή σταδιοδρομία του, ο Marc Coppey είναι καθηγητής στο Ανώτατο Εθνικό Ωδείο Μουσικής του Παρισιού και προσφέρει εργαστήρια μουσικής ανά το παγκόσμιο. Διατελεί Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου "Musicales de Colmar" και, από το 2011, Μουσικός Διευθυντής της ορχήστρας Zagrebacki Solisti. Το 2014, ο Coppey αναγορεύτηκε σε Αξιωματούχο των Γραμμάτων και των Τεχνών από το Υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας. Παίζει ένα σπάνιο βιολοντσέλο "Van Wilgenburg", κατασκευής του Matteo Goffriller (Βενετία, 1711).
Credit: Ulrike von Loeper
PETER LAUL / πιάνοΓόνος μουσικής οικογένειας, ο Peter Laul γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη και φοίτησε στο Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης υπό τον Αλεξάντρ Σάντλερ. Το 1995, ο Laul κέρδισε το Τρίτο Βραβείο και το Ειδικό Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας σε έργο του Μπαχ στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου της Βρέμης και το 1997 – στον ίδιο διαγωνισμό – κέρδισε το Πρώτο Βραβείο και το Ειδικό Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας σε έργο του Σούμπερτ. Το 2000, κέρδισε το Πρώτο Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Σκριάμπιν στη Μόσχα, ενώ το 2003, σε αναγνώριση των επιτευγμάτων του στον τομέα των τεχνών, τιμήθηκε με το σχετικό μετάλλιο από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Ο Peter Laul έχει εμφανισθεί ως σολίστ με ορισμένες από τις πιο σημαίνουσες ορχήστρες της εποχής μας, συμπεριλαμβανομένων, Φιλαρμονικής Βορειοδυτικής Γερμανίας, Φιλαρμονικής Νοτιοδυτικής Γερμανικής Ραδιοφωνίας, Συμφωνικής του Ντεσάου, Συμφωνικής του Μπρεμερχάφεν και Ορχήστρας Κρατικού Θεάτρου του Όλντενμπουργκ στη Γερμανία, Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας Βραζιλίας, Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας Εσθονίας, Ορχήστρας Δωματίου του Ταλίν, Ορχήστρας "Les Siècles" στη Γαλλία υπό τη διεύθυνση του Φρανσουά - Ξαβιέ Ροτ και στη Ρωσία, με τη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης, την Ορχήστρα του Θεάτρου Μαριίνσκι, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Μόσχας, τη Συμφωνική Καπέλλα της Ρωσίας, μεταξύ άλλων. Συνεργάστηκε στενά με επιφανείς μαέστρους όπως Μαξίμ Σοστακόβιτς, Βαλέρι Γκέργκιεφ, Βασίλι Σινάισκι, Γιούρι Σίμονοφ, Έρι Κλας, Ζαν - Κλοντ Κασαντέσους, Νικολάι Ζνάιντερ και Νικολάι Αλεξέεφ.
Τα ρεσιτάλ του Peter Laul τον ταξίδεψαν στις σπουδαιότερες συναυλιακές αίθουσες ανά το παγκόσμιο – Wigmore Hall του Λονδίνου, Lincoln Center της Νέας Υόρκης, Concertgebouw του Άμστερνταμ, Vredenburg της Ουτρέχτης, Die Glocke Βρέμης, Théâtre de la Ville στο Παρίσι καθώς και Αμφιθέατρο του Λούβρου, Σαλ Γκαβώ, Θέατρο Σατλέ και Αμφιθέατρο του Μουσείου Ορσέ, Σαλ Μολιέρ και Όπερα της Λυών, Αμφιθέατρο Βέρντι στο Μιλάνο, Μέγαρο της Όπερας του Τόκυο και Αίθουσα Σουντόρι, Φιλαρμονική του Λουξεμβούργου, Le Theatre de la Monnaie Βρυξελλών και στη Ρωσία – στη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης, στο Θέατρο Μαριίνσκι, στις αίθουσες του Ωδείου της Μόσχας και στο Διεθνές Σπίτι Μουσικής της Μόσχας, μεταξύ άλλων.
Ο Laul εμφανίζεται κατ’ επανάληψη σε σημαντικά φεστιβάλ ανά το παγκόσμιο – προσφάτως, στο Φεστιβάλ Serres d’Auteuil στο Παρίσι, Μάρτα Άργκεριχ στο Λουγκάνο, Les Musicales στο Κολμάρ, Διεθνές Φεστιβάλ «Αστέρια των Λευκών Νυχτών» και «Διεθνή Πρόσωπα του Πιάνου» στην Αγία Πετρούπολη, Art November Μόσχας, Εαρινό Φεστιβάλ της Καμτσάτκα, Φεστιβάλ Αγίου Ριγιέρ στη Γαλλία, Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Δυτικού Κορκ, Εαρινό Φεστιβάλ του Λάντσουτ στην Πολωνία και Άνοιξη των Τεχνών στο Μονακό. Αξιοσημείωτη ήταν και η εμφάνισή του στη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης το 2015, όπου ερμήνευσε και τις 32 σονάτες για πιάνο του Μπετόβεν – άθλο που επανέλαβε ένα χρόνο αργότερα στο Ωδείο της Μόσχας.
Θαυμάσιος και ως μουσικός δωματίου, ο Peter Laul συνεργάζεται συχνά με το Κουαρτέτο Εγχόρδων Borodin, και ενώνει τις δυνάμεις του με άλλους εξέχοντες σολίστες όπως Dmitry Kouzov, Maxim Vengerov, Viktor Tretyakov και Tedi Papavrami. Η πλούσια δισκογραφία του περιλαμβάνει άλμπουμ για τις εταιρείες Harmonia Mundi, Aeon, Audite, BIS, Onyx, Naxos, Marquis Classics, Querstand, Integral Classics, King Records και Northern Flowers, καθώς και αμέτρητες ηχογραφήσεις για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση πολλών χωρών. Παράλληλα, διατελεί Καθηγητής στο Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & BOX OFFICEΤετάρτη 30 Μαρτίου 2022 / The Shoe Factory, Λευκωσία / 8:30 μ.μ.
Ίδρυμα Τεχνών Φάρος: www.pharosartsfoundation.org & 22663871 (Δευτέρα - Παρασκευή 10:00 π.μ. - 2:00 μ.μ.)
Εισιτήρια: €20 / €15 Μαθητές, Συνταξιούχοι & Μέλη του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.