ANOHA - Νέο παιδικό μουσείο στο Βερολίνο

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 29.7.2021

Μια ξύλινη, σε σχήμα ντόνατ, «κιβωτός» γεμάτη με γλυπτά ζώα είναι ο πυρήνας του παιδικού μουσείου ANOHA το οποίο εγκαινιάστηκε προσφάτως στο Εβραϊκό Μουσείο του Βερολίνου.


Το μουσείο σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο Olson Kundig ως προσθήκη στο σχεδιασμένο από τον Daniel Libeskind Jewish Museum Berlin, για να είναι χώρος «ανακάλυψης, εξερεύνησης και παιχνιδιού».

Η ιδέα του αρχιτεκτονικού γραφείου ήταν να χρησιμοποιήσει την ιστορία της Κιβωτού του Νώε ως εύκολο τρόπο κατανόησης ζητημάτων που αφορούν στην κλιματική αλλαγή. Η αρχική επωνυμία του ήταν «Arche Noah» - «Κιβωτός του Νώε» στα γερμανικά - αλλά επελέγη το ANOHA ως λέξη την οποία μπορούν να προφέρουν όλες οι ηλικίες.

Βρίσκεται απέναντι από το Εβραϊκό Μουσείο, μέσα σε κτίριο μπρουταλιστικού ρυθμού που στέγαζε παλιά αγορά λουλουδιών. Άφησαν εν πολλοίς ανέγγιχτο το κτήριο της δεκαετίας του 1960, ενθέτοντας μόνο μια ξύλινη δομή μέσα στον τσιμεντένιο σκελετό.



© Yves Sucksdorff / ANOHA



«Έμπνευση για τη με εμβαδόν 585 τετραγωνικά μέτρα κιβωτό αντλήθηκε από δύο φαινομενικά ετερόκλιτες πηγές: ένα κείμενο των Σουμερίων στο οποίο περιγράφεται μια κυκλική κιβωτός και το Space Station V, αστρόπλοιο από την ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ 2001: Οδύσσεια του Διαστήματος», διευκρίνισαν από το αρχιτεκτονικό γραφείο.

Ο καλλιτέχνης Wolfram Spyra σχεδίασε έναν χώρο ως προθάλαμο της κιβωτού, ο οποίος μέσω μιας σειράς εκπαιδευτικών εκθεμάτων που σχετίζονται με την ιστορία του Κατακλυσμού που υπάρχει στην Τορά (την Πεντάτευχο) γεννά την αίσθηση ότι ο επισκέπτης βρίσκεται κάτω από το νερό. Με την είσοδο στο μουσείο, ο επισκέπτης βρίσκεται σε έναν χώρο με ράμπες, κλίμακες, διαδραστικές εκθέσεις και σημεία για παιχνίδι που θέτουν επί τάπητος τα πάντα: από βιολογικούς κύκλους διαφόρων ειδών μέχρι τον σχεδιασμό κατοικιών που είναι ανθεκτικές στις πλημμύρες.

«Σχεδιάσαμε το ANOHA μέσα από τον φακό της εμπειρίας ενός παιδιού» υπογράμμισε ο επικεφαλής σχεδιασμού Alan Maskin. Δεκαοχτώ Γερμανοί καλλιτέχνες δημιούργησαν από επαναχρησιμοποιημένα ή ανακυκλωμένα καθημερινά αντικείμενα περισσότερα από 150 γλυπτά ζώα, τα οποία είναι διάσπαρτα στον χώρο. Αυτά τα «ζώα» μπορεί ο επισκέπτης να τα «ταΐσει» ή να τα «χτενίσει». Επιπλέον, «αφοδεύουν» με τη μορφή χρωματιστών σφαιρών που μπορούν να χρησιμεύσουν ως «λίπασμα» για τα γλυπτά φυτά τα οποία είναι δίπλα.



© Yves Sucksdorff / ANOHA

© Yves Sucksdorff / ANOHA



ΑΠΕ - ΜΠΕ

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"Miss Santa Nicosian Speed-Dating Event" στο Εντός των Τεχνών

"Miss Santa Nicosian Speed-Dating Event" στο Εντός των Τεχνών

"Miss Santa Nicosian Speed-Dating Event" στο Εντός των Τεχνών

Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Χριστουγεννιάτικο παζαράκι και "Ροδαριές" στην παλιά Αγλαντζιά

Χριστουγεννιάτικο παζαράκι και "Ροδαριές" στην παλιά Αγλαντζιά

Χριστουγεννιάτικο παζαράκι και "Ροδαριές" στην παλιά Αγλαντζιά

Τα αστικά παιχνίδια στη Λεμεσό, το θέμα του 18ου Επιστημονικού Συμποσίου Προφορικής Ιστορίας

Τα αστικά παιχνίδια στη Λεμεσό, το θέμα του 18ου Επιστημονικού Συμποσίου Προφορικής Ιστορίας

Τα αστικά παιχνίδια στη Λεμεσό, το θέμα του 18ου Επιστημονικού Συμποσίου Προφορικής Ιστορίας