Έκθεση με έργα των Κάλο και Ριβέρα στη Φλόριντα

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 3.1.2022

Μια σειρά από σημαντικά έργα της Φρίντα Κάλο και του Ντιέγκο Ριβέρα, μαζί με περισσότερα από 150 έργα τέχνης καλλιτεχνών και καλλιτέχνιδων που εκπροσωπούν τον Μεξικάνικο Μοντερνισμό, παρουσιάζονται έως τις αρχές Φεβρουαρίου στο Μουσείο Τέχνης Norton στο West Palm Beach της Φλόριντα.


Οι αείμνηστοι φιλάνθρωποι – ο σκηνοθέτης Ζακ Γκέλμαν και η Νατάσα Γκέλμαν, η λαμπερή σύζυγός του – ήταν μετανάστες από την Ανατολική Ευρώπη που εγκαταστάθηκαν στο Μεξικό τη δεκαετία του 1940 και έγιναν συλλέκτες μεξικανικής τέχνης, συγκεντρώνοντας μια τεράστια συλλογή έργων μοντέρνας τέχνης αλλά και και προκολομβιανής γλυπτικής. Το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής, δόθηκε στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης μετά τον θάνατο της Νατάσα Γκέλμαν το 1998.

Ο Ριβέρα και η Κάλο ζωγράφισαν τους Γκέλμανς πολλές φορές. Μάλιστα, το πορτρέτο της Νατάσα Γκέλμαν από την Κάλο χρονολογείται από το 1943, και αποτελεί το κεντρικό έκθεμα του καλλιτεχνικού δρώμενου.



Frida Kahlo, The Bride who Becomes Frightened when She Sees Life Opened, (1943). © 2021 Banco de México Diego Rivera Frida Kahlo Museums Trust, Mexico, D.F. / Artists Rights Society (ARS), New York.



Φημισμένοι για τη καλλιτεχνική τους χημεία αλλά και τον ανεπανάληπτο ρομαντισμό τους, η Κάλο και ο Ριβέρα θεωρούνται δύο από τις πιο διακεκριμένες μορφές του μεξικανικού μοντερνισμού. Στην έκθεση παρουσιάζονται 22 πίνακες της Κάλο και 18 πίνακες ζωγραφικής του Ριβέρα. Η αυτοπροσωπογραφία της Κάλο με τους πιθήκους (1943) -στην οποία η καλλιτέχνις κάθεται ανάμεσα σε τέσσερις πιθήκους, που υπήρξαν τα κατοικίδια της- και το Calla Lily Vendor (1943) του Ριβέρα που απεικονίζει μια δέσμη από κρίνα, αποτελούν κάποια από τα χαρακτηριστικότερα έργα της τέχνης τους.



Lola Álvarez Bravo, Burial at Yalalag (Oaxaca, Mexico), (1946). © 2021 Center for Creative Photography, The University of Arizona Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York.



Οι διοργανωτές της έκθεσης, προκειμένου να τοποθετήσουν τα έργα των καλλιτεχνών σε ένα γενικότερο πλαίσιο μεξικανικού μοντερνισμού, ενσωμάτωσαν εμβληματικά κομμάτια από άλλους Μεξικανούς καλλιτέχνες όπως το Bride from Papantla της María Izquierdo (Portrait of Rosalba Portes Gil) (1944), ένας ζωντανός πίνακας μιας νεαρής νύφης από το πολιτεία της Βερακρούς. Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης ρούχα εποχής και φωτογραφίες της Κάλο και του Ριβέρα. Οι περισσότερες τραβήχτηκαν από τη διάσημη φωτογράφο Lola Álvarez Bravo, την πρώτη γυναίκα φωτορεπόρτερ στο Μεξικό.

culturenow.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης: Το «μ» και τι συμβολίζει

Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης: Το «μ» και τι συμβολίζει

Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης: Το «μ» και τι συμβολίζει

Στέγαστρα από... «κεντήματα» στον Δήμο Αθηένου!

Στέγαστρα από... «κεντήματα» στον Δήμο Αθηένου!

Στέγαστρα από... «κεντήματα» στον Δήμο Αθηένου!

Τhe Monstera Project Vol 3 στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Τhe Monstera Project Vol 3 στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Τhe Monstera Project Vol 3 στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ