Φεστιβάλ Ξαρκής 2022 | 15-17 Ιουλίου στον Αγρό

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 27.6.2022

Η 9η διοργάνωση του νομαδικού Φεστιβάλ τεχνών, με τη συμμετοχή καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο, θα διεξαχθεί μεταξύ 15 και 17 Ιουλίου. Πιστό στη νομαδική του παράδοση, το Φεστιβάλ Ξαρκής 2022 μετακομίζει στον Αγρό, ένα ορεινό χωριό στην επαρχία Λεμεσού, γνωστό για τα τριαντάφυλλά του,το νερό του και τον ζωντανό αγροτουρισμό του. Από τις αρχές Ιουλίου, καλλιτέχνες, πολιτιστικοί παράγοντες και εκπαιδευτικοί από όλο τον κόσμο θα αλληλεπιδρούν με την τοπική κοινότητα, για να δημιουργήσουν καλλιτεχνικά έργα με συμμετοχικό τρόπο. Τα αποτελέσματα θα μοιράζονται με το κοινό καθ’ όλη τη διάρκεια του τριήμερου Φεστιβάλ, από 15 έως 17 Ιουλίου.


Το φετινό διεθνές πρόγραμμα περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια, ζωντανές παραστάσεις και συναυλίες, προβολές ταινιών, διαδραστικά παιχνίδια και πολλά άλλα, και είναι κατάλληλο για παιδιά και ενήλικες όλων των ηλικιών. Το Φεστιβάλ διερευνά ζητήματα αποικιοκρατίας και διατομεακότητας με δημιουργικό, συμμετοχικό τρόπο, εμπλέκοντας τις κοινότητες και ακούγοντας τις δικές τους εμπειρίες.«Μετά τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας στις τελευταίες εκδοχές, ανυπομονούμε να φέρουμε ξανά μαζί καλλιτέχνες, εκπαιδευτικούς, ντόπιους και επισκέπτες στο όνομα της κοινοτικής εμπλοκής, της ψυχαγωγίας, της συμμετοχής, της κοινωνικοοικολογικής ένταξηςκαι της βιωσιμότητας», δήλωσε η Χριστίνα Σκαρπάρη, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ.

Το Ξαρκής, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε το 2013, συνεργάζεται με πολιτιστικούς φορείς και κοινότητες. Με το πέρασμα των χρόνων, το Φεστιβάλ εξελίχθηκε σε μια διαπολιτισμική ανταλλαγή, φέρνοντας σε επαφή πολιτιστικούς παράγοντες όπως συντονιστές του προγράμματος φιλοξενίας, εικαστικούς καλλιτέχνες/-ιδες, μουσικούς, σχεδιαστές/-ριες, ερμηνευτές/-ριες,ερευνητές/-ριες και εκπαιδευτικούς/-ριες από όλο τον κόσμο για να συνεργαστούν με τοπικές
κοινότητες.

Στο Φεστιβάλ στον Αγρό θα διατίθεται υπηρεσία φαγητού και μπαρ. Οι επιλογές διαμονής περιλαμβάνουν κάμπινγκ στο πάρκο του Αγίου Λουκά, καθώς και δωμάτια και διαμερίσματα στοχωριό και σε κοντινά χωριά, για τα οποία μπορείτε να κάνετε κράτηση διαδικτυακά. Ο Αγρός είναι προσβάσιμος με αυτοκίνητο ή μέσω της δημόσιας συγκοινωνίας που προσφέρεται σε όλο το νησί.Τριήμερα ή μονοήμερα εισιτήρια διατίθενται σε προπώληση στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ σε προσιτές τιμές.




Τα φετινά ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ περιλαμβάνουν:

  • To WALL OF ALLEGORIES με τις Patrícia Harsány και Nelli Szabó (ΟΥΓΓΑΡΙΑ), το οποίο διερευνά συμβολικές αλλαγές που προκύπτουν στο υλικό περιβάλλον μέσα από το φαινόμενο της αποικιοκρατίας.

  • ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΩ ΞΑΝΑ με τη Ζωή Παπαηρακλέους (ΚΥΠΡΟΣ, ΗΠΑ), ένα εργαστήρι χορού ανοιχτό προς το κοινό, που καταλήγει σε συμμετοχική περφόρμανς.

  • Το AND UNITY WAS FLOWER SHAPED με την Denise Lobont (ΡΟΥΜΑΝΙΑ), το οποίο ανακαλύπτει τη μοναδική κληρονομιά της ανθοκομίας του Αγρού, αποκαλύπτοντας τη δύναμη του δεσμού ανάμεσα στο τοπίο και σε διάφορους κατοίκους της κοινότητας.

  • ΤΑΖΙΟΝ: ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΥΠΟ ΜΟΡΦΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΜΕ ΚΑΡΤΕΣ με τις Delphine Trouche και Anna Mimouni (ΓΑΛΛΙΑ).



  • ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΦΩΛΙΕΣ με το BirdLife Cyprus (ΚΥΠΡΟΣ).

  • ΑΡΜΟΝΙΑ Ή ΡΗΞΗ; ΑΠΟΑΠΟΙΚΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΝΗΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ με τον Τάσο Λάμνισο (x.ypno).



  • ΑΠΟΑΠΟΙΚΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ με την Αλεξία Αχιλλέως, όπου θα συνεργαστούμε για να δημιουργήσουμε τα πρώτα blocks μιας αποαποικιοποιημένης κυπριακής τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία θα αντανακλούν την ποικιλόμορφη πραγματικότητα του νησιού μας.



  • ΤO RE-START με τη Ναταλία Παναγιώτου και το ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΚΥΠΡΟΣ), το οποίο αφορά την ανταλλαγή προσωπικών εμπειριών και ιστοριών μεταξύ γυναικών. Πώς ήταν η πορεία επανένταξής τους στην αγορά εργασίας ή στη δημιουργία της δικής τους επιχείρησης; Ποιες οι προκλήσεις που αντιμετώπισαν;
    Environment and Colonialism Panel talk
    GR_Alexia_AchilleosColonial landscapes. Cyprus 1878, John Thomson_50_0033 copy








ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ

  • Το FORMS TO PERFORM με την Μπελίντα Παπαβασιλείου (ΚΥΠΡΟΣ), που θα περιλαμβάνει συμμετοχικό περίπατο και παράσταση.

  • PORTRAIT OF A LIFE, με την Johanna Kotlaris (ΕΛΒΕΤΙΑ). Το πρότζεκτ παρουσιάζει τα αποτελέσματα ενός εργαστηρίου περφόρμανς σε ένα περιβάλλον συνεργατικό και κορυφώνεται με μια δημόσια παρουσίαση κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ.

  • ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΩ ΞΑΝΑ, συμμετοχική χορευτική περφόρμανς με τη Ζωή Παπαηρακλέους (ΚΥΠΡΟΣ, ΗΠΑ).


Belinda Papavasileiou
Johanna Kotlaris







ΑΛΛΑ ΔΡΩΜΕΝΑ

  • AND UNITY WAS FLOWER SHAPED με την Denise Lobont (ΡΟΥΜΑΝΙΑ).

  • ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΟΚΑ με τον Glauco Canalis (ΙΤΑΛΙΑ). Ο Glauco ερμηνεύει τη συλλογική μνήμη της βρετανικής αποικιοκρατίας στο νησί και τις μορφές αντίστασης που προήλθαν από τους ντόπιους.

  • THE AGROS MAP OF MEMORIES AND IMAGINATION με τη Lea Ebeling (ΓΕΡΜΑΝΙΑ), που αφορά μια διαδραστική τοιχογραφία βασισμένη σε περιπάτους, η οποία θα δημιουργηθεί μέσω μιας συμμετοχικής εθνογραφικής ερευνητικής μεθόδου που προβάλλει τις αόρατες προσωπικές ιστορίες, τα συναισθήματα, τις πολλαπλές όψεις της Ιστορίας και τις τάσεις που κρύβονται στο χωριό Αγρός.



  • ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΔΑΚΤΥΛΙΩΣΗΣ με το BirdLife Cyprus (ΚΥΠΡΟΣ).

  • ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟ με την Ελευθερία Ελευθερίου και τον Ανδρέα Κυπριανού (ΚΥΠΡΟΣ).

  • YDROFOREA με την Eva Georgy (ΓΑΛΛΙΑ). Μια ρέουσα εγκατάσταση με θέμα το νερό μέσα από μια αποαποικιακή, queer προσέγγιση της οικολογίας, που ανοίγει ένα διάλογο σχετικά με το πώς μπορούμε να το αποσπάσουμε από το αποικιακό του σχήμα.

  • UP-OIKEIA με τον Κυριάκο Θεοχάρους (ΚΥΠΡΟΣ). Η έκθεση χτίζεται μέσα από μια διαδραστική διαδικασία συνειδητής παρατήρησης της τοπικότητας και της μνήμης των μόνιμων κατοίκων της κοινότητας. Ο καλλιτέχνης ανιχνεύει πώς αντιλαμβάνονται οι ντόπιοι την αποαποικιοποίηση και πώς επαναπροσδιορίζουν τη ρευστή σχέση του δημόσιου και του προσωπικού χώρου, ενώ εστιάζει στις καθημερινές πρακτικές, στη μνήμη και στον αποκεντρωμένο τρόπο ζωής.

  • Το MOTHER/SON: LATERAL MOVEMENTS με τον Zachary Schoenhut (ΗΠΑ) είναι μια κοινωνικοπολιτιστική πρωτοβουλία η οποία διερευνά τις αποικιακές έμφυλες θέσεις που ενυπάρχουν σε αυτή τη σχέση μέσω διαπροσωπικών, μη ιεραρχικών δραστηριοτήτων, με σκοπό την ευαισθητοποίηση σε νέες ή ήδη υπάρχουσες εναλλακτικές αφηγήσεις.

  • Η ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΦΑΚΟ, που περιλαμβάνει ομιλίες και συζήτηση σε πάνελ με τους δρα Εύη Τσελίκα, Ανδρέα Κυπριανού, Μαρία Χατζημιχαήλ και Βασιλική Αναστάση (ΜΚΟ BirdLife Cyprus) (ΚΥΠΡΟΣ).

  • Denise Lobont


Eva Georgy







ΜΟΥΣΙΚΗ/ΗΧΟΣ 

  • ROOTS, STEMS AND PETALS με τον Στέλιο Ιλτσιούκ (ΚΥΠΡΟΣ): Σε συνεργασία με την τοπική κοινότητα του Αγρού, και μέσω δειγματοληψίας, συνυφαίνονται τόσο παραδοσιακοί όσο και σύγχρονοι τρόποι έκφρασης, για να διαμορφώσουν ένα μουσικό σώμα που αγκαλιάζει την ποικιλόμορφη ταυτότητα του νησιού μέσα από μια σύγχρονη οπτική.

  • ΑΡΜΟΝΙΑ Ή ΡΗΞΗ; με τον ypno (ΚΥΠΡΟΣ): Σεβαστή από κάποιους ως έκφραση ανεξαρτησίας και απορριπτέα από άλλους ως «χυδαίο» λείψανο του παρελθόντος, η καθομιλουμένη των Ελληνοκυπρίων μπορεί να θεωρηθεί ότι βρίσκεται στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ «Αρμονίας» και «Ρήξης». Το πρότζεκτ θέτει τα θεμέλια για μια συζήτηση σχετικά με την αποαποικιοποίηση της χρήσης της ελληνοκυπριακής διαλέκτου στην ηλεκτροφωνητική μουσική.

  • ΚΡΙΣΤΑ ΠΑΠΙΣΤΑ (ΚΥΠΡΟΣ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ): Η Κρίστα Παπίστα δημιουργεί ένα θέαμα Λαϊκών Ηρωίδων· μια παράσταση εικαστικών ποιημάτων. Ένα ψευτο-θέαμα όπου αφηγείται και ερμηνεύει τραγούδια από το νέο της άλμπουμ Fucklore, και στο οποίο θα συμμετάσχει η ίδια και καλεσμένοι περφόρμερ. Το Fucklore βυθίζεται στους θύλακες της αναρχίας, του πένθους, αλλά και της αφθονίας των παραδοσιακών στιλ, των ήχων και των τελετουργικών που επιβιώνουν στο μεταίχμιο ανάμεσα στο υπαρξιακά φθαρμένο και στο αγρίως ζωντανό.

  • dj harama

  • KADINELIA με τους Θανάση Ζήκα (κιθάρα, τσαμπούνα, φωνή) και Εύη Σεϊτανίδου (κιθάρα, λύρα, φωνή, beatbox) (ΕΛΛΑΔΑ): Από την παράδοση της Ελλάδας σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό το μουσικό ταξίδι προσφέρουν οι Kadinelia, το world acoustic ντουέτο του Θανάση Ζήκα και της Εύης Σεϊτανίδου. Ένα ταξίδι στο οποίο τα διαχρονικά ακούσματα της χώρας μας αποκτούν νέο χαρακτήρα μέσα από τις χαρισματικές κιθαριστικές μελωδίες και το αρμονικό τραγούδι των δύο μουσικών. Το πρότζεκτ αφορά τον εμπλουτισμό της παραδοσιακής ελληνικής μουσικής με μπλουζ και ροκ στοιχεία.

  • ΦΟΛΚ-ΠΟΠ ΚΑΙ ΨΥΧΕΔΕΛΕΙΑ με το ντουέτο των Cyril Cyril (ΕΛΒΕΤΙΑ): Οι Cyril Cyril ονομάζονται έτσι γιατί πολύ απλά το συγκρότημα αποτελείται από δύο Κύριλλους. Ο ένας –Cyril Yeterian– παίζει ακορντεόν, μπάντζο και πολλά άλλα όργανα. Ο άλλος –Cyril Bondi– είναι εξαιρετικός ντράμερ/κρουστός και επίσης μέλος των υπέροχων Αυτοί οι «μουεζίνηδες χωρίς σύνορα», όπως αυτοαποκαλούνται, τροφοδοτούνται από μια ακατανίκητη επιθυμία να εξερευνήσουν μέρη που μόνο αυτοί γνωρίζουν ότι υπάρχουν.



  • SUSOBRINO με τοπικές ηχογραφήσεις, κρουστά, ηλεκτρονικό «αλατοπίπερο» και ακουστικά όργανα. Αυτά είναι τα συστατικά που επιλέχτηκαν για τη δημιουργία του τέλειου Βελγοβολιβιανού.

  • DJ Kraaaouuu


Dimitris Chimonas
dj_harama
Nicola Singh
Susobrino







Από το CONTESTED DESIRES του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη, το Ξαρκής θα παρουσιάσει τα έργα των ακόλουθων καλλιτεχνών:

  • Στέλιος Καλλινίκου (ΚΥΠΡΟΣ): Ομιλία και έκθεση με τίτλο WHO OWNS THE LAND, που επιδιώκει να διερευνήσει την τρέχουσα κατάσταση οικολογικής έκτακτης ανάγκης ως συνέπεια της αποικιοκρατίας.

  • RUGAS DA HISTÓRIA FENDAS NA PAISAGEM με την Anna Carreras (ΙΣΠΑΝΙΑ): Πρόκειται για μια διαδραστική εγκατάσταση που δημιουργεί μια εικόνα δέρματος, με ρυτίδες και χαρακιές.



  • Την τελετουργία της Sara Baga (ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ) BIRD NEST: RITUAL FOR GIEF RECOVERY IN COMMUNITY.

  • HERITAGE AT RISK με τον Márcio Carvalho (ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ), που εστιάζει σε συλλογικές τεχνολογίες και πρακτικές μνήμης

  • ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΚΥΨΕΛΗ με τον Δημήτρη Χειμώνα (ΚΥΠΡΟΣ): Το πρότζεκτ αποτελείται από μια σειρά πρακτικών παιχνιδιών που επιχειρούν να ανακαλύψουν εναλλακτικές στρατηγικές διαμόρφωσης συλλογικοτήτων.

  • ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ με την Kia Redman (ΜΠΑΡΜΠΑΝΤΟΣ).

  • FUTURE HERITAGE IN A POSTHUMAN WORLD με τη Mónica Rikić (ΙΣΠΑΝΙΑ), που εξερευνά    την    τεχνοποικιλομορφία    και    αντιμετωπίζει    την    επείγουσα    ανάγκη    για αποαποικιοποίηση της τεχνολογίας.



  • A WHOLE AND A HALF SEMI-STEP FROM THE BASE OF THE MOUNTAIN με τη Nicola


Singh (ΗΒ), που εξερευνά τις φωνές και τις φωνητικές πρακτικές της κοινότητας του Αγρού σε μια ζωντανή εμφάνιση και μια σειρά σχεδίων.

  • (DEARLY) BELOVED της Akeelah Bertram (UK): Πρόκειται για μια πράξη ανάμνησης και σύνδεσης με ένα δύσκολο παρελθόν.


Sara Baga
Stelios Ilchuk
Stelios Kallinikou







ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Θα πραγματοποιηθούν επίσης 6 προβολές ταινιών στο πλαίσιο του CONTESTED DESIRES:

  • FIN (THE END) της Lara Sousa (Κούβα, Μοζαμβίκη)

  • LAATASH της Elena Molina (Ισπανία, Αλγερία)

  • A LINE WAS DRAWN της Mairéad McClean (Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο)

  • ISHTAR της Mia Georgis (Ηνωμένο Βασίλειο)

  • ROOTS της Hussina Raja (Κασμίρ, Ηνωμένο Βασίλειο)

  • BIOGRAPHIES OF OBJECTS της Natalia Skobeeva (Ρωσία, Ηνωμένο Βασίλειο)


 Και μια ανεξάρτητη προβολή : ELEONORA’S FALCON LIFE IN THE BALANCE του BirdLife



Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης: Το «μ» και τι συμβολίζει

Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης: Το «μ» και τι συμβολίζει

Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης: Το «μ» και τι συμβολίζει

Στέγαστρα από... «κεντήματα» στον Δήμο Αθηένου!

Στέγαστρα από... «κεντήματα» στον Δήμο Αθηένου!

Στέγαστρα από... «κεντήματα» στον Δήμο Αθηένου!

Τhe Monstera Project Vol 3 στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Τhe Monstera Project Vol 3 στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Τhe Monstera Project Vol 3 στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Street art: Λευκωσία, Βηρυτός, Ιερουσαλήμ

Street art: Λευκωσία, Βηρυτός, Ιερουσαλήμ

Street art: Λευκωσία, Βηρυτός, Ιερουσαλήμ