«Το Σκάσιμον» σε Λεμεσό και Λευκωσία

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 26.10.2017

Στις 30 Οκτωβρίου ξεκινά μια νέα σειρά παραστάσεων η παραγωγή «Το Σκάσιμον», μια θεατρική δουλειά που εκφράζεται ως συναυλία και χρησιμοποιεί αποσπάσματα από τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη και την «Ασκητική» του Καζαντζάκη.


«Το Σκάσιμον» παρουσιάζουν η ηθοποιός Έλενα Αγαθοκλέους και ο μουσικός Δημήτρης Σπύρου οι οποίοι προσεγγίζουν τα δύο κείμενα με μια νέα ανάγνωση [και με σαφή σχολιασμό στα πρωτότυπα κείμενα] σε ένα τοπίο ηχητικών επαναλήψεων.

«(…) όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω στα κείμενα και να βρίσκουμε τους ήχους που τα εξυπηρετούν, αμέσως συμφωνήσαμε σε μια νεά παραστατική φόρμα για μας, την Ακουστική Αφήγηση. Κυρίως, με «Το Σκάσιμον», μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε την ιστορία για την περιπλάνηση μιας ψυχής, σπάζοντας τις παραστατικές συμβάσεις που χρησιμοποιούσαμε μέχρι τώρα (…)», σημειώνουν οι ίδιοι.

to_skasimon_dspirouGregory Zielonka (2sm)
Ο Δημήτρης Σπύρου ©Gregory Zielonka
toskasimon_eagathokleous_Gregory Zielonka2
Η Έλενα Αγαθοκλέους ©Gregory Zielonka

Από τη «Φόνισσα» του Α. Παπαδιαμάντη εμφανίζεται στην παράσταση η χαμένη ή καταπιεσμένη επιθυμία, η μη επιλογή. Η Φραγκογιαννού προσπαθεί με βία να αλλάξει τη μοίρα της γυναίκας ή και να σωθεί, ενώ έχει αναθρέψει η ίδια γιούς που ταλαιπωρούν. Κύκλοι αίματος και φύλου που επαναλαμβάνονται, οι γυναίκες είναι το ίδιο πρόσωπο, οι άντρες είναι το ίδιο πρόσωπο. Και ο θύτης είναι μαζί και θύμα. Η «Ασκητική» του Ν. Καζαντζάκη έρχεται να συμπληρώσει με λέξεις και να μιλήσει ανοικτά για την αγωνία, αν ο έρωτας είναι η λύση, τη μνήμη και τον φόβο, για το προσωπικό χρέος ως αναγκαιότητα της ύπαρξης, για το δικαίωμα στην επιλογή.
Μια κρίσιμη βίαιη στιγμή είναι τούτη,
ένας κόσμος γκρεμίζεται, ένας άλλος δεν έχει ακόμα ζήσει, κινδυνεύουμε μέσα στο χάος, πνιγόμαστε

- N. Kαζαντζάκης

Η παράσταση “Το Σκάσιμον” πρωτοπαίχτηκε το 2015 και έκτοτε παρουσιάζεται εντός και εκτός της Κύπρου σε φεστιβάλ και άλλους χώρους. Αυτός ο νέος κύκλος των παραστάσεων πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με το Θεάτρο Ριάλτο στη Λεμεσό και το Space στη Λευκωσία. Θα υπάρχουν αγγλικοί υπέρτιτλοι.

Οι συντελεστές 
Επί σκηνής: Έλενα Αγαθοκλεους και Δημήτρης Σπύρου
Ιδέα/ Δραματουργία/ Συρραφή κειμένων: Έλενα Αγαθοκλέους
Συνεργασία στο κείμενο της «Φόνισσας»: Σπύρος Χαραλάμπους
Μουσική: Δημήτρης Σπύρου Acapella Solo Loop
Mετάφραση στα αγγλικά: Διομήδης Κουφτερός
Φωτογραφίες: Gregory Zielonka
Βοηθός παραγωγής: Kωνσταντίνα Peter
Παραγωγή: Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

+ Στις 30 Οκτωβρίου 2017 στο Θέατρο Ριάλτο (επί σκηνής), στη Λεμεσό, στις 20:30. Είσοδος 10 και 8 ευρώ. Πληροφορίες τηλ. 77777745 και εισιτήρια στο rialto.com.cy

Στις 2, 3 και 4 Νοεμβρίου 2017 στο Space, στη Λευκωσία, στις 20:30. Είσοδος 10 ευρώ. Πληροφορίες τηλ. 97879793.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ