The Hunt er/ed

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 21.6.2019

Γράφει ο Χάρης Καυκαρίδης


Βρεθήκαμε ξανά στην Πράγα, κουβαλώντας βαλίτσες με κοστούμια, μάσκες, κέρατα, μουσικά όργανα. Αυτή τη φορά η ομάδα Paravan -Μελίτα Κούτα και Χάρης Καυκαρίδης- συνεργάστηκε με τους Γιώργο Στεφανακίδη, Εβελίνα Αραπίδη, Pascal Caron και Αρίστη Σπύρου για την παρουσίαση του The Hunt er/ed στο Site Specific Performance Festival της PQ19 (Prague Quadrennial of Performance Design and Space 2019).

Το πάρκο Stromovka γίνεται ο σκηνικός χώρος της παράστασης. Η επιμελήτρια, Sophie Jump, σε ανοικτό κάλεσμα, πρότεινε σε καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο να εμπνευστούν από την ιστορία του πάρκου. Η σύγχρονη σκηνογραφία εξελίσσεται σε αναζήτηση, ερώτημα, επιχείρημα, σε παράγοντα αλλαγής ή πρόκλησης. Στόχος της PQ είναι να παρουσιάζει καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν την σκηνογραφία σαν τέχνη διαδραστικών σκηνικών χώρων που δεν είναι απλά διακοσμητικοί, αλλά συναισθηματικά φορτισμένοι. Η δική μας πρόταση, που επιλέχθηκε μαζί με 22 άλλες ομάδες από Ιαπωνία, Καναδά, Αγγλία, Πολωνία κ.α, βασίστηκε στο τελετουργικό της κυνηγετικής πομπής ελαφιών που γινόταν στο συγκεκριμένο πάρκο και εμπνεύστηκε από βιβλιογραφία και την ευρωπαϊκή ζωγραφική του 15ου με 17ου αιώνα.

unnamed

Φωτογραφία: Krystof Kalina


Σούρουπο, η παράσταση ξεκινούσε ανάμεσα στα δέντρα του πάρκου. Οι ζωόμορφες μάσκες έμοιαζαν με φαντάσματα των κυνηγημένων ελαφιών που ξυπνούσαν χρόνια μετά. Ο Γιώργος Στεφανακίδης παίζοντας φλάουτο ξεκινούσε την πομπή, η οποία με αργό τελετουργικό ρυθμό, παρέσυρε το κοινό πιο βαθιά στο χώρο του πάρκου. Έφτανε πια η νύκτα και με το φως των φαναριών, η νεκρική πομπή απλώνεται στο δάσος. Ένα ελάφι - χαρακτήρας, συμβολικά πεθαίνει και εξαφανίζεται στο σκοτάδι σαν άυλη εικόνα.

unnamed (2)
Φωτογραφία: Krystof Kalina
Κάθε στιγμή και κάθε χώρος της PQ, ο χώρος του δημόσιου πάρκου, ο χωροχρόνος της παύσης μεταξύ ηθοποιού και θεατή αλλά και ο μη απτός χώρος της εικονικής πραγματικότητας που προσφέρει η τεχνολογία, έκρυβε μια μικρή αποκάλυψη, μια μικρή ή μεγάλη ιδέα.

Η PQ έσφυζε από δημιουργικότητα, καινοτομία, νέο κόσμο θετικό για γνωριμίες – συνεργασίες. Στην δεύτερη μας παράσταση, προέκυψε μια υπέροχη αυτοσχέδια συνεργασία με τον Ιάπωνα καλλιτέχνη Yuto Hasebe, ο οποίος συνόδευσε την πομπή στο δάσος με τη δική του μουσική. Από το χώρο της εικονικής πραγματικότητας του 36Q ξεκίνησε και μια νέα συνεργασία με τη Margraret Krawecka από τον Καναδά. Στην πλατεία του Industrial Palace, γνωρίσαμε τον Δημήτρη Χειμώνα που παρουσίαζε τη δική του δημιουργία, το Pause. Μια δυναμική παράσταση, όπου ο ηθοποιός κλιμακώνει σε αντίστροφη μέτρηση τις προσωπικές ανησυχίες του κοινού με το αναπόφευκτο της παύσης. Η PQ, κάθε τέσσερα χρόνια δίνει τη δυνατότητα σε σκηνογράφους και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο να συνεργαστούν, να αναμείξουν, να συγχωνεύσουν και να θολώσουν τις γραμμές ανάμεσα σε πολλαπλούς καλλιτεχνικούς κλάδους και να αναζητήσουν νέες προσεγγίσεις και νέα σκηνικά οράματα.

Ερχόμαστε πίσω στην Κύπρο, κάποιοι της ομάδας επιστρέφουν στην Ελλάδα. Γεμάτοι ενέργεια, θετικότητα και έτοιμοι για τις επόμενες θεατρικές συνεργασίες.

unnamed (3)
unnamed (4)
Φωτογραφίες: Krystof Kalina


unnamed
Φωτογραφία: Vaiva Bezhan 
Τη συμμετοχή της ομάδας Παραβάν στήριξαν η PQ19 και οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας