PLAY #5 – PLAY again!

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 28.1.2022

Η πέμπτη διοργάνωση του Προγράμματος PLAY, υπό τον τίτλο PLAY #5 – PLAY again!, ενός θεσμού που στα δέκα χρόνια δράσης του στηρίζει ουσιαστικά την ανάπτυξη και την καλλιέργεια της εγχώριας δημιουργίας και αναδεικνύει τη σύγχρονη κυπριακή δραματουργία, ολοκληρώνεται με την έκδοση νέων θεατρικών έργων που προέκυψαν από το Πρόγραμμα.


Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου και το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου υποδέχτηκαν το κοινό από τις 17 έως τις 19 Δεκεμβρίου 2021 στη Νέα Σκηνή ΘΟΚ, όπου παρουσιάστηκαν επτά νέα θεατρικά έργα σε σκηνοθετημένες αναγνώσεις, τα οποία προέκυψαν μέσα από τη διαδικασία επεξεργασίας του Προγράμματος. Στο τριήμερο των σκηνοθετημένων αναγνώσεων συμμετείχε ένας σημαντικός αριθμός επαγγελματιών του κυπριακού θεάτρου και σημαντικός αριθμός θεατρόφιλων. Οι αναγνώσεις πλαισιώθηκαν από ενδιαφέρουσες συζητήσεις μεταξύ των συντελεστών και του κοινού μετά το τέλος της κάθε ανάγνωσης, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους συγγραφείς και τους διοργανωτές να λάβουν άμεση ανατροφοδότηση.

Τα έργα που παρουσιάστηκαν στις σκηνοθετημένες αναγνώσεις:

"ΑΝD/DNA" της Άννας Φωτιάδου
"Στο πάρκινγκ" της Ζωής Αποστολίδου

Σκηνοθετική επιμέλεια: Αθηνά Κάσιου

"Πιστοποιητικό γάμου" της Ελένης Ξένου
"Ο σεναριογράφος" του Μάριου Αγαθοκλέους
"Ασφυκτική υπόθεση η εφηβεία" της Μαρίας Δράκου

Σκηνοθετική επιμέλεια: Αλεξία Παπαλαζάρου

"Ρουά ματ" του Γιώργου Κλεάνθους
"The Neon Tetra" της Νάγιας Τ. Καρακώστα

Σκηνοθετική επιμέλεια: Πάρις Ερωτοκρίτου



"ΑΝD/DNA"

"ΑΝD/DNA"

"Στο πάρκινγκ"

"Στο πάρκινγκ"

"Πιστοποιητικό γάμου"

"Πιστοποιητικό γάμου"

"Ο σεναριογράφος"

"Ο σεναριογράφος"

"Ασφυκτική υπόθεση η εφηβεία"

"Ασφυκτική υπόθεση η εφηβεία"



Με απόφαση των δύο συνδιοργανωτών του Προγράμματος, τέσσερα από τα θεατρικά έργα που προέκυψαν από το Πρόγραμμα θα εκδοθούν σε τόμο εντός του τρέχοντος έτους. Τα έργα επιλέχθηκαν από ανεξάρτητη επιτροπή η οποία απαρτίστηκε από άτομα με ειδική γνώση και πείρα στο πεδίο της θεατρικής γραφής. Τα μέλη της Επιτροπής ήταν τα εξής:

  • Δρ Αμαλία Κοντογιάννη, Θεατρολόγος, Επικεφαλής του Τμήματος Καλλιτεχνικού Έργου & Δραματολογίου του ΚΘΒΕ.

  • Σάββας Κυριακίδης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΘΟΚ.

  • Δρ Ειρήνη Μουντράκη, Θεατρολόγος, Κριτικός Θεάτρου, Υπεύθυνη Δραματολογίου, Βιβλιοθήκης, Αρχείου & Διεθνών Σχέσεων του Εθνικού Θεάτρου, Δημιουργός – Υπεύθυνη “Greek Play Project”.

  • Δρ Γιώργος Νεοφύτου, Θεατρικός συγγραφέας.

  • Δρ Γιώργος Ροδοσθένους, Σκηνοθέτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Σκηνοθεσίας και Αναπληρωτής Επικεφαλής της Σχολής Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου του Leeds.


Τα έργα που θα συμπεριληφθούν στην έκδοση:

"Ρουά ματ" του Γιώργου Κλεάνθους (σύμβουλος επεξεργασίας κειμένου: Χαράλαμπος Γιάννου) | Το έργο κρίθηκε ως άρτιο, με μεστή, ζωντανή γλώσσα, χιούμορ, ανάγλυφους χαρακτήρες, βάθος και ενδιαφέρουσα οπτική.

"Στο πάρκινγκ" της Ζωής Αποστολίδου (Δεν έτυχε επεξεργασίας με σύμβουλο, καθώς κρίθηκε ως έτοιμο όπως υποβλήθηκε.) | Το κείμενο παρουσιάζει ενδιαφέρουσα δυναμική και διαθέτει πολλές αρετές, μερικές από τις οποίες είναι ο πολύ καλός χειρισμός της γλώσσας, η εμβάθυνση των χαρακτήρων, ο καλός ρυθμός και οι άμεσοι, καλοδουλεμένοι διάλογοι.

"The Neon Tetra" της Νάγιας Τ. Καρακώστα (σύμβουλος επεξεργασίας κειμένου: Μαρία Καυκαρίδου) | Το κείμενο αξιοποιεί μια ανοιχτή φόρμα δοκιμής νέων μέσων μέσα από την ελλειπτική γλώσσα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αφήνοντας πολλά ανοιχτά ενδεχόμενα για τον σκηνοθέτη.

"Πιστοποιητικό γάμου" της Ελένης Ξένου (σύμβουλος επεξεργασίας κειμένου: Κώστας Μαννούρης) | Πρόκειται για ένα μονόλογο με ρέουσα γλώσσα, ο οποίος διαθέτει έναν καλά δομημένο χαρακτήρα. Στα θετικά του κειμένου περιλαμβάνεται η εύστοχη χρήση και αξιοποίηση στοιχείων του πολιτικοκοινωνικού γίγνεσθαι της Κύπρου.

Ομάδα συμβούλων επεξεργασίας κειμένου:

Θανάσης Γεωργίου, ηθοποιός, σκηνοθέτης.
Χαράλαμπος Γιάννου, θεατρικός συγγραφέας..
Μαρία Καυκαρίδου, φιλόλογος, θεατρολόγος
Κώστας Μαννούρης, θεατρικός συγγραφέας.

Συντονιστική επιτροπή:

Κυριακή Αργυρού, θεατρολόγος ΘΟΚ.
Χρίστος Γεωργίου, θεατρολόγος, Εκτελεστικός Διευθυντής ΚΚΔΙΘ.
Μάριος Κωνσταντίνου, ηθοποιός, μέλος Δ.Σ. ΚΚΔΙΘ.
Μαρίνα Μαλένη, θεατρολόγος, επικοινωνιολόγος, Λειτουργός Θεατρικής Ανάπτυξης ΘΟΚ.



"Ρουά ματ"

"The Neon Tetra"



Η πέμπτη διοργάνωση του Προγράμματος θα συμπεριλάβει την πραγματοποίηση εργαστηρίων θεατρικής γραφής τα οποία θα πραγματοποιηθούν τελικά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022, καθώς η πανδημία δεν επέτρεψε νωρίτερα τη διεξαγωγή τους.

Οι δύο οργανισμοί μελετούν ήδη τρόπους για τη μελλοντική εξέλιξη των κοινών τους δράσεων σε σχέση με την ανάπτυξη της θεατρικής γραφής.

Φωτογραφίες: © Α. Αντωνίου

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ