«Ποτέ πια!... Ώρα Καλή!...»

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 25.10.2021

Η Πάνω Σκηνή του Σατιρικού Θεάτρου παρουσιάζει το έργο «Ποτέ πια!... Ώρα καλή!...», μια σύνθεση με κείμενα και τραγούδια των Μίκη Θεοδωράκη και Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Δέσποινας Μπεμπεδέλη.


Τιμώντας δύο βαθιά Έλληνες και βαθιά παγκόσμιους πνευματικούς δημιουργούς, τον Ραψωδό των Ελλήνων Μίκη Θεοδωράκη και τον γενάρχη του ελληνικού μεταπολεμικού θεάτρου Ιάκωβο Καμπανέλλη, οι οποίοι μετουσίωσαν τα προσωπικά τους τρομερά βιώματα σε έργα τέχνης, η Δέσποινα Μπεμπεδέλη χτίζει μια σπονδυλωτή παράσταση, έχοντας ως σημείο αναφοράς τον πόλεμο και τις συνέπειες του στη ζωή του Ελληνισμού της νεότερης Ελλάδας.

To «Ποτέ πια!... Ώρα καλή!...», με άξονα τα συγκλονιστικά κείμενα των Καμπανέλλη και Θεοδωράκη και τις διαχρονικές μελωδίες του μεγάλου μουσουργού, διατρέχει την ιστορία της Ελλάδας και τα σημαντικότερα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα του περασμένου αιώνα: τη Μικρασιατική καταστροφή, το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, τον Εμφύλιο και το Απριλιανό πραξικόπημα των συνταγματαρχών. Μια περίοδος σκοτεινή. Πενήντα πέτρινα χρόνια φτώχειας, πείνας, μίσους, διχασμού, διωγμών, βασανιστηρίων, δολοφονιών, προσδοκιών και ονείρων που ακυρώθηκαν.









ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

To «Ποτέ πια!... Ώρα καλή!...», βασίζεται στα εμβληματικά έργα « Η Γυναίκα και ο Λάθος», «Μαουτχάουζεν» «Η Αυλή των Θαυμάτων» και «Το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού».

Κεντρικός άξονας της σύνθεσης το μονόπρακτο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Η Γυναίκα και ο Λάθος». Ένα αριστουργηματικό κείμενο με σκληρές αλήθειες, ένα κοινωνιολογικό δοκίμιο. Γνήσιο πολιτικό θέατρο. Ένας ποιητικός διάλογος ανάμεσα στη μάνα ενός αντιστασιακού την περίοδο της χούντας στην Ελλάδα και σε έναν αρχιφύλακα: Είναι ο Λάθος Άνθρωπος.

Στο «Μαουτχάουζεν», μια συγκλονιστική μαρτυρία του Καμπανέλλη για το στρατόπεδο συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν, η δυστυχία αναμειγνύεται με την τρέλα, το γκροτέσκο με το παράλογο, ο έρωτας με το θάνατο. Ένα διαμάντι της ελληνικής λογοτεχνίας, που εκφράζει μια εμπειρία στα όρια του ανείπωτου, μεταμορφωμένη σε εξαίρετο άσμα αντίστασης και ζωής.

Στην «Αυλή των Θαυμάτων», προεξέχουσα τραγική μορφή ο σπαρακτικός Κυρ-Ιορδάνης, θύμα της Μικρασιατικής καταστροφής, ο οποίος βλέπει τον κόσμο με τα δικά του μάτια και τον ερμηνεύει με το απόσταγμα της σοφίας που απέκτησε στην οδύσσειά του. Όταν όμως η αυλή γκρεμίζεται στο όνομα της προόδου και της ανοικοδόμησης, αυτός και όλοι οι ήρωες της αυλής θα ξαναβρεθούν στους δρόμους, κουβαλώντας τους μπόγους τους και μαζί την ελπίδα ενός καλύτερου αύριο, χωρίς όμως να ξέρουν πότε και που αυτό το αύριο θα ξημερώσει.

Το «Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού», το μοναδικό θεατρικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη, το οποίο ο ίδιος έχει χαρακτηρίσει Λαϊκή Όπερα και Σύγχρονη Τραγωδία, είναι εμπνευσμένο από την πιο τραγική περίοδο της πρόσφατης ιστορίας της Ελλάδας, τον Εμφύλιο Πόλεμο. Μια ραψωδία για τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο αλλά ταυτόχρονα μια ωδή για την εθνική συμφιλίωση.







Σήμερα που η ανθρωπότητα βιώνει μια από τις χειρότερες περιπέτειες στην ιστορία της, που πόλεμοι μαίνονται παντού και αφανίζουν πατρίδες και λαούς, που ο θάνατος, η πείνα, ο ξεριζωμός, οι γενοκτονίες, ο διχασμός και ο ρατσισμός οδηγούν τον άνθρωπο στη φυσική και ηθική του εξαθλίωση, η Τέχνη οφείλει να δηλώσει δυναμικά την παρουσία της. Το «Ποτέ πια!... Ώρα καλή!...», αισιοδοξεί μέσα από την ψυχαγωγία που προσφέρουν οι τέχνες, χωρίς κραυγαλέα και ηρωικά συνθήματα, να θυμίσει στο θεατή «οικεία κακά» αλλά και να του ανοίξει ένα παράθυρο ελπίδας. Όπως αναφέρει και η σκηνοθέτις του έργου στο σημείωμά της: «Η μεγάλη τέχνη του Μίκη Θεοδωράκη και του Ιάκωβου Καμπανέλλη μας ψυχαγωγεί. Τους Έλληνες, τους Κύπριους, τον κόσμο όλο απ’ άκρη σ’ άκρη. Και μας στέλνει μηνύματα αισιοδοξίας και ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο, που θα το οικοδομήσουμε με αλληλεγγύη και ενότητα, για να ζήσουμε σε ένα νέο κόσμο, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της πανανθρώπινης συναδέλφωσης.»









ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Συγγραφή: Μίκης Θεοδωράκης - Ιάκωβος Καμπανέλλης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Σκηνοθεσία / Σύνθεση Κειμένων: Δέσποινα Μπεμπεδέλη
Σκηνικά / Κοστούμια: Μαρίζα Παρτζίλη
Μουσική επιμέλεια και διδασκαλία: Σάββας Σάββα
Κινησιολογία: Εύα Παπαγεωργοπούλου
Video Art / Σχεδιασμός Αφίσας: Σάββας Μυλωνάς
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Ησαΐας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κώστας Καντζηλιέρης
Σχεδιασμός Φωτισμού: Βικέντιος Χριστιανίδης
Κατασκευή Σκηνικού: Γιώργος Χριστιανόπουλος

ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ: Δέσποινα Μπεμπεδέλη, Στέλιος Καυκαρίδης, Ηρόδοτος Μιλτιάδους, Κύνθια Παυλίδου, Χριστιάνα Λάρκου, Κώστας Καντζηλιέρης, Γεωργία Νικολάου, Σταύρος Χατσαντριάν και ο μουσικός Σάββας Σάββα.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Λευκωσία, Πάνω Σκηνή Σατιρικού Θέατρου (Αίθουσα Παντελής Κούρος). Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 8:30 μ.μ. και Κυριακή στις 7:30 μ.μ. (μέχρι τις 7 Νοεμβρίου). Η πρόσβαση στην Πάνω Σκηνή του Σατιρικού Θεάτρου, ατόμων με κινητικά προβλήματα, γίνεται μέσω ανελκυστήρα, ο οποίος βρίσκεται στο φουαγιέ του θεάτρου.

ΕΙΣΟΔΟΣ: €15 | €12 (μαθητές, φοιτητές, συνταξιούχοι)

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: www.soldoutticketbox.com

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Σατιρικό Θέατρο -  22312940 & 22421609, email -  satiriko.tameio@cytanet.com.cy

Λόγω του περιορισμένου αριθμού διαθέσιμων θέσεων είναι απαραίτητη η προκράτηση και η προαγορά εισιτηρίου.







Σε όλες τις παραστάσεις η είσοδος θα επιτραπεί με την επίδειξη:

- Είτε αρνητικής εργαστηριακής εξέτασης (PCR) ή εξέτασης ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (RAPID TEST) με τη δειγματοληψία να έχει πραγματοποιηθεί εντός 72 ωρών,
- Είτε πιστοποιητικού εμβολιασμού για την ασθένεια του COVID-19 τουλάχιστον με τη μία δόση και νοουμένου ότι έχει παρέλθει διάστημα τριών εβδομάδων μετά την ημερομηνία εμβολιασμού,
-Είτε πιστοποιητικού ανάρρωσης από την ασθένεια του COVID-19 και νοουμένου ότι δεν έχει παρέλθει διάστημα έξι μηνών από την ημερομηνία δειγματοληψίας της αρχικής διάγνωσης.

Στις παραστάσεις θα τηρούνται αυστηρά όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα προστασίας. Οι θεατές παρακαλούνται να προσέλθουν έγκαιρα στο θέατρο και να έχουν έτοιμα τα σχετικά πιστοποιητικά προς αποφυγή συνωστισμού. Η είσοδος δεν θα επιτραπεί σε όσους δεν προσκομίσουν τα απαραίτητα έγγραφα.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας