Γράφει η Μερόπη Μωυσέως
Τρεις ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πρώτες κυπριακής παραγωγής, η τρίτη ελληνικής. Η πρώτη προβλήθηκε σε ιδιωτική προβολή στο Κ-Cineplex, οι άλλες βραβεύθηκαν στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας 2010 και προβλήθηκαν στο Σινέ Στούντιο την περασμένη βδομάδα.
Η ταινία Oedipus είναι η πιο πρόσφατη μικρού μήκους ταινία του Ιωακείμ Μυλωνά, μετά τις ταινίες «Φάρμακον» και «Χρόνος». Η σκοτεινή ταινία του Μυλωνά επιβεβαιώνει τη φωτεινή παρουσία του στον χώρο της 7ης τέχνης. Μεταφέροντας την ιστορία του Οιδίποδα σε φιλμ νουάρ και δίνοντάς της ένα νέο –και εξαιρετικά αρμόζον- τέλος, ο Ιωακείμ Μυλωνάς δημιούργησε ίσως την πιο ολοκληρωμένη μικρού μήκους ταινία του από κάθε άποψη: εικόνας, ατμόσφαιρας, ερμηνειών, νοήματος. Είδαμε επίσης έναν Γιάννη Στάνκογλου, που για τη συγκεκριμένη ταινία μοιάζει αναντικατάστατος.
Η ταινία Casus Belli δημιουργήθηκε από τον Γιώργο Ζώη, έχει διάρκεια 11 λεπτών και συμμετέχουν σ’ αυτήν 145 άνθρωποι, στημένοι σε επτά μεγάλες ουρές, ξεκινώντας από εκείνη της υπεραγοράς. Αστροφυσικός σε άρνηση και εν τέλει σκηνοθέτης, ο Γιώργος Ζώης έφτασε με την ταινία του μέχρι το Φεστιβάλ της Βενετίας. Στο Casus Belli παρουσιάζει τη δημιουργία της οικονομικής κρίσης και τις συνέπειές της, προκαλώντας αμηχανία στο τέλος της. Ευφυέστατη η ταινία του Ζώη, είναι ένα σύγχρονο παράδειγμα ιδανικής ταινίας μικρού μήκους, όπου μπορούν να ειπωθούν πάρα πολλά, σε πολύ λίγο χρόνο.
Τέλος, η ταινία The Fiddler, της Στελάνα Κλήρη, παρουσιάζει την πραγματική ιστορία του παππού της σκηνοθέτιδας. Η ιστορία τοποθετείται σε ένα απόλυτα κυπριακό τοπίο της δεκαετίας του ’50: ένας νεαρός άντρας παίρνει μαθήματα βιολιού και ονειρεύεται να αποκτήσει μια μέρα το δικό του βιολί. Μια σειρά από ατυχή γεγονότα, αλλά και ο έρωτας, τον αναγκάζουν να θέσει άλλες προτεραιότητες. Η Στελάνα Κλήρη κατάφερε να δημιουργήσει μια σχεδόν ποιητική και συγκινητική ταινία μικρού μήκους. Το «σχεδόν» θα ήταν αχρείαστο αν οι χαρακτήρες μιλούσαν στην ελληνική γλώσσα. Η ιστορία δεν υποστήριζε την επιλογή της αγγλικής. Κάπως έτσι η τελική εικόνα του «Βιολιστή» πέφτει από το 10άρι στα μισά
