Παράθυρο logo
Μαρία Αναστασίου
Δημοσιεύθηκε 17.04.2011
Μαρία Αναστασίου

10.4.2011

Τι έχεις κάνει;

Σπούδασα σκηνογραφία στο Λίβερπουλ όπου δούλεψα για λίγο καιρό ως σκηνογράφος και στην πορεία ασχολήθηκα αποκλειστικά με το φιλμ και βίντεο. Αυτό με οδήγησε στο Royal College of Art -από όπου αποφοίτησα τον περασμένο Ιούλη- στο Λονδίνο, όπου ζω και εργάζομαι. Πριν ένα χρόνο, σε συνεργασία με άλλους τέσσερις κινηματογραφιστές, κερδίσαμε τo Deutsche Bank Αward for Art για ένα project που έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός επικού δεκαεξαώρου φιλμ, που αντιπροσωπεύει την απόσταση μεταξύ των δύο άκρων του Ηνωμένου Βασιλείου. Τους τελευταίους έξι μήνες ταξιδέψαμε σε περισσότερες από 30 πόλεις και χωριά στο Ηνωμένο Βασίλειο, προσπαθώντας να συμπεριλάβουμε όσο πιο πολλά άτομα μπορούμε από διάφορες κοινωνικές ομάδες στο να είναι οι κυρίως δημιουργοί του φιλμ. Αυτή είναι μια συνεργασία σε εξέλιξη που αναμένεται να ολοκληρωθεί το ερχόμενο φθινόπωρο. Παράλληλα, συνεχίζω την προσωπική μου δουλεία, που μετά την έκθεση εδώ στη Λευκωσία θα παρουσιαστεί στην Αθήνα τον Μάιο, με την Apotheke, στο πλαίσιο του Αrt Athina.

Τι κοιτάζεις;

Αυτές τις μέρες, πολύ στο ebay για ευκαιρίες αγοράς παλιών ταινιών 16mm! Με τον σχεδόν αφανισμό του 16mm φιλμ από τη μαζική παραγωγή και αγορά, μπορεί να βρει κανείς παλιούς θησαυρούς στο διαδίκτυο και στα παλιατζίδικα. Με ενδιαφέρει αυτή η πρωτοφανής διαθεσιμότητα κινηματογραφικών εικόνων και οι πιθανότητες οικειοποίησης αρχειακού υλικού σε συσχετισμό με τρέχοντα θέματα, χρησιμοποιώντας το φιλμ ως απτό υλικό και επιφάνεια.

Τι θέλεις να δούμε;

Την έκθεση "Here, This Time, a Terrible Beauty" στην γκαλερί Apotheke. Το έργο αυτό προέκυψε μετά την περσινή έκρηξη του ισλανδικού ηφαιστείου και τη μετέπειτα λαίμαργη κατανάλωση των εικόνων από την Ισλανδία. Χρησιμοποίησα είναι αρχειακό υλικό πάνω στο οποίο επενέβηκα. Η επιφάνεια και η παρουσία του φιλμ αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα στη διαδικασία παραγωγής και στην εμπειρία που προσφέρει το έργο. Μπορεί κάποιος να το δει σαν ένα σχόλιο ως προς τις τρέχουσες τάσεις διαθεσιμότητας και κατανάλωσης των άπειρων εικόνων στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο, ειδικά σε σχέση με το θέαμα που προσφέρεται από τις φυσικές καταστροφές.