Χ-Βύρωνος

Eleni Papadopoulou Δημοσιεύθηκε 14.5.2012

Καϊμακλί. Στα φώτα του ξενύχτικου της Μιραμπέλλας [με κατεύθυνση προς τον κυκλικό κόμβο του Bata] στρίβετε δεξιά, ανεβαίνετε το λόφο, κατεβαίνετε το λόφο και παίρνετε την πρώτη στροφή δεξιά. Και ξανά δεξιά. Ακολουθώντας αυτή τη διαδρομή φτάνετε στο WhereHaus 612, όπου οι ομάδες "Παραπλεύρως Παραγωγές" και "Point To Contemporary Theatre" ανεβάζουν την παράσταση "Χ-Βύρωνος".
Δείτε την. Μια ξεκάθαρη ιστορία, με αρχή, μέση και τέλος, ούτε συρραφές, ούτε devised. Ούτε περίπλοκα λόγια εντυπωσιασμού. Μόνο ένας αληθινός διάλογος ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που μοιράζονται την ίδια απώλεια. Η Αννίτα την απώλεια του γιου της και ο Μάικ την απώλεια του... Χ. Το κείμενο ανήκει στον Φίλιπ Ρίντλεϊ, ωστόσο ο Ευριπίδης Δίκαιος έκανε εξαιρετική δουλειά, αποδίδοντάς το στην κυπριακή γλώσσα και στην κυπριακή πραγματικότητα. Ο ίδιος υπογράφει τη σκηνοθεσία του έργου, το οποίο ερμηνεύουν η Ευαγγελία Ονουφρίου [respect] και ο Νικόλας Δημητρίου [που νομίζω πως η ερμηνεία του ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ρόλο του: όσο ο "Μάικ" γινόταν πιο ειλικρινής με τον εαυτό του, τόσο καλύτερη ήταν και η ερμηνεία του Ν. Δημητρίου].
Ολόκληρη η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα απλό σκηνικό, διά χειρός Στέλλας Γεωργίου, όπου το κάθε αντικείμενο είχε τη σημασία του και συνόδευε -χωρίς να επισκιάζει- το κείμενο και τα νοήματά του.
Χάρηκα που απόλαυσα μετά από -πάρα πολύ- καιρό μια ιστορία. Μια ρεαλιστική ιστορία/χαστούκι στην εθελοτυφλούσα ωραιοπάθειά μας. Μια ιστορία πικρή μεν, αλλά σοφή.
Και με αφορμή αυτή την παράσταση, ένιωσα ξανά πως πρέπει να επανεξεταστεί το θέμα της αξιολόγησης των θεατρικών παραστάσεων και των θεατρικών ομάδων. Όχι μόνο από τις Πολιτιστικές υπηρεσίες και το τμήμα Θεατρικής Ανάπτυξης του ΘΟΚ, αλλά και από εμάς, τους θεατές. Οφείλουν οι αρμόδιοι να κοιτάξουν με κάθε σοβαρότητα πού ξοδεύουν τα εκατομμύρια που δίνει το κράτος για την τέχνη του θεάτρου. Οφείλουμε όμως και εμείς να αξιολογούμε την κάθε παράσταση όχι αναλόγως του θεατρικού στάτους ανθρώπων και ομάδων, αλλά αναλόγως της ποιότητας έκαστης παράστασης. Διαφορετικά, έχουμε πάψει να νοιαζόμαστε για τους δημιουργούς και αναζητούμε το πάρτι στο τέλος της παράστασης.
*** Πριν πάτε στην παράσταση, δείτε το σχετικό τρέιλερ στο http://vimeo.com/39728596. Υπάρχει λόγος.

+ Τελευταίες παραστάσεις την ερχόμενη Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, στις 20:30. Εισιτήρια προς 15 και 12 ευρώ. Πληροφορίες τηλ. 70009109.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ