Κυριάκος Σπύρου

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 26.9.2012

Ο Κυριάκος Σπύρου κινείται μεταξύ πόλεων και μουσικών στυλ


Πού γυρνάς;
Προς το παρόν χωρκοϋρίζω ανάμεσα σε Αθήνα, Ουτρέχτη, Λεμεσό και Λευκωσία!


Πώς περνάς;
Τον περισσότερο καιρό γράφω και παίζω μουσική, σε διάφορα στυλ: από πειραματική ηλεκτροακουστική [«κατσιαρισμούς» που λέει και ένας φίλος μου] μέχρι ποπ κομμάτια για πιάνο.


Παράλληλα κάνω δυο μεταπτυχιακά: το ένα στη Σχολή Τεχνών της Ουτρέχτης [music design] και το άλλο στο πανεπιστήμιο του Bournemouth [όπου κάνω έρευνα πάνω στη σχέση μουσικής σύνθεσης και ομαδικού αυτοσχεδιασμού].


Επίσης είμαι συνεργάτης του Kinitiras Choreography Lab, που είναι μια πλατφόρμα για την επαγγελματική ανάπτυξη χορευτών και χορογράφων στην Αθήνα. Στο πλαίσιο του Lab κάνω εργαστήρια σχετικά με σύγχρονη μουσική και χορό, και συνήθως αναλαμβάνω τη μουσική επιμέλεια των παραστάσεών του.


Αυτόν τον καιρό συνεργάζομαι με τη χορογράφο Ana Sanchez-Colberg για ένα καλλιτεχνικό ερευνητικό πρότζεκτ που θα παρουσιάσουμε τέλη Σεπτέμβρη στην Αθήνα.


Τι ζητάς;
Ούτε εγώ δεν είμαι απόλυτα σίγουρος! Μια απάντηση θα ήταν ότι ψάχνω κάποια σταθερότητα σε σχέση με τη δουλειά μου, αλλά η κατάσταση στην Ευρώπη αυτήν τη στιγμή, σε συνδυασμό με το ότι είμαι ακόμα στα πρώτα βήματα της καριέρας μου, επιτρέπει μόνο να είμαι «με μια βαλίτσα στο χέρι», κυνηγώντας ευκαιρίες εδώ κι εκεί.


Μια άλλη απάντηση θα ήταν ότι ζητώ να μάθω περισσότερα για αυτό που κάνω, να εμβαθύνω τη γνώση μου γύρω από τη σύνθεση και ειδικά σε ένα διεπιστημονικό πλαίσιο.


Πλέον οι καλλιτέχνες δεν είναι απομονωμένοι στην τέχνη τους ο καθένας, καλούνται να «μπουν και σε άλλα χωράφια», να συνεργαστούν από κοντά με ανθρώπους από κάθε είδους πρακτικές. Και αυτό είναι πέρα από μια cross-over αισθητική, έχει να κάνει με μια ελαστικότητα της ταυτότητας γενικότερα, που ίσως και να πηγάζει από την αβεβαιότητα που ανέφερα πιο πάνω...


Πάντως μόνιμο ζητούμενο για μένα είναι να δω πώς μπορώ να μάθω περισσότερα, πώς μπορώ να ακούω καλύτερα [όχι μόνο τη μουσική αλλά και τους άλλους] και πώς να σύρουμε την "τέχνη" έξω από τα μουσεία και τις αίθουσες συναυλιών, ώστε να γίνει κομμάτι της ευρύτερης κοινότητας, να γίνει τρόπος συνεννόησης και συνεργασίας.


+ Μάθετε περισσότερα για τη δουλειά του Κυριάκου Σπύρου στο μπλογκ www.matsushimamusic.blogspot.com


Υλικό από το χορευτικό σόλο After All Is Said and Done, More Will Have Been Said Than Done της Ana Sanchez-Colberg, σε μουσική του ιδίου, παρουσιάζεται στις 29 και 30 Σεπτεμβρίου 2012, στο πλαίσιο του «In Progress Festival» του «Κινητήρας Artistic Studio and Residency Centre» στην Αθήνα.


Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ