Θέλω (σίγουρα) να τον δω τον Πάπα

Μιχάλης Σταύρου Δημοσιεύθηκε 26.2.2018

Σίγουρα όταν τραγουδούσε η Δήμητρα Γαλάνη μαζί με τις "Τρεις χάριτες" (Παναγιωτοπούλου, Αδαμάκη, Μεντή) τη διασκευή του τραγουδιού "Θέλω να δω τον Πάπα", που έγραψε ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης για μια οπερέτα του 1920, δεν φανταζόταν πως θα μπορούσαν να γίνουν πράξη τα λόγια του έργου της, αφού αυτός ο Πάπας που παρουσιάζεται στην τηλεοπτική σειρά "The Young Pope" είναι ακριβώς όπως τον ονειρεύτηκε το τραγούδι. Και ωραίος είναι και διακριτικός και βαρβάτος και μοιραίος και γλυκός (με τον δικό του τρόπο).


Το "The Young Pope" παρουσιάζει την ανάδειξη στο προσκήνιο του πρώτου Αμερικανού Πάπα σε νεαρή ηλικία. Το μεγάλο ατού της διεθνούς συμπαραγωγής (έχει χέρι και το ΗΒΟ) είναι φυσικά το δίδυμο Jude Law - Paolo Sorrentino. Το πολύχρωμο σινεμά του δεύτερου "χωράει" μόνο στη μεγάλη οθόνη, οπότε θα έπρεπε να διαχειριστεί με διαφορετική οπτική μια τηλεοπτική σειρά που χρειάζεται σενάριο και δυνατές σκηνές. Και το πείραμά του πετυχαίνει από το πρώτο λεπτό, αφού βλέπει στα μάτια του Πάπα έναν νέο ηγέτη, έναν ροκ σταρ. Ο Λένι Μπελάρντο στέκεται γυμνός δίπλα στο κρεβάτι του, έτοιμος να φορέσει τα ρούχα του Πάπα και να μεταμορφωθεί στον Πάπα Πίο τον 13ο για να βγει στο μπαλκόνι του Βατικανού και να μιλήσει στο κοινό. Όπως ακριβώς κάνει ένας σταρ πριν βγει στη συναυλία. Το κοινό παραληρεί, ωστόσο αυτός βγάζει έναν ακραίο λόγο, στηρίζοντας τον αυνανισμό, τον γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων, τις εκτρώσεις, το σεξ που δεν σκοπεύει στην αναπαραγωγή και κάθε ζήτημα που είναι ταμπού για το Βατικανό. Είναι όμως αυτές οι απόψεις του στην πραγματικότητα;
Βαθιά αντιδραστικός και οριακά μισάνθρωπος, ο νέος αυτός Πάπας θα σας προβληματίσει, ειδικά αν κάνετε κι εσείς κάτι συνειρμούς με κάποιους εκεί έξω. Γύρω μας.

Από την αρχή φαίνεται ξεκάθαρα η πεισματική διάθεση του Sorrentino να φανταστεί πώς πραγματικά είναι να ανήκει κανείς στα βαριά ιδρυματοποιημένα, υψηλά κλιμάκια (και ειδικά στο υψηλότερο) αυτού του χρυσού μαυσωλείου, αυτού του τόσο πανίσχυρου όσο και ευάλωτου κράτους εν κράτει, γι' αυτό και στο υποβλητικό mood το δέος υπερτερεί της αποστροφής. Άλλωστε ο δικός του Πάπας είναι νέος, φιλόδοξος, αντικοινωνικός, καπνιστής, μυστικοπαθής και ακραία νεοσυντηρητικός, ακριβώς το αντίθετο δηλαδή απ' ό,τι υπολόγιζαν οι καρδινάλιοι όταν συνωμοτούσαν υπέρ της εκλογής του, αφού ήθελαν άλλη μια χαμογελαστή μαριονέτα. Ο Λένι, όμως, θα καταφέρει να μπει βαθιά στον σκοτεινό κόσμο και θα κάνει τα πάντα για να ισχυροποιήσει τη θέση του και να διώξει μακριά όσους θεωρεί δυνατούς και επικίνδυνους, λες και φέρει μαζί του τα μακιαβελικά ένστικτα του Φρανκ Άντεργουντ από το "House of cards". 

Μεγαλύτερο ατού από τον Sorrentino είναι φυσικά ο Jude Law, ο οποίος παίρνει πάνω του όλες τις δυσκολίες της σειράς και τις επιλύει με τη χαρακτηριστική άνεση ενός μεγάλου ηθοποιού. Κινείται με χάρη στο επιβλητικό σκηνικό, σαν να ανήκε από πάντα εκεί, και χρησιμοποιεί όλο του το σώμα για να επιτύχει την αρρωστημένη και προβληματική προσωπικότητα που υποδύεται.

+Η σειρά θα προβάλλεται από 1η Μαρτίου κάθε Πέμπτη στις 21.00 αποκλειστικά στο κυπριακό κανάλι Movies Best που θα βρείτε σε Cytavision και Cablenet.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σιωπηλές κλήσεις

Σιωπηλές κλήσεις

Σιωπηλές κλήσεις

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;