Το Stath lets flats είναι μια καλτ σειρά με έναν Κύπριο

Μιχάλης Σταύρου Δημοσιεύθηκε 15.7.2019

Έπειτα από μια επαγγελματική αστοχία, ο Ελληνοκύπριος μεσίτης Σταθ πασχίζει να εντυπωσιάσει τον εργοδότη-πατέρα του εκμισθώνοντας κάποια ακίνητα. Μόνο που κάθε του απόπειρα στέφεται με απόλυτη... αποτυχία, αφού εξελίσσεται σε έναν γκαφατζή πρώτης τάξεως. Ένα διαμέρισμα φλέγεται μπροστά στα μάτια των υποψήφιων αγοραστών του, όταν ο Σταθ αποφασίζει να καθαρίσει την αυλή καίγοντας τα ξερά χόρτα. Ένα άλλο καταστρέφεται όταν ο Σταθ με τα χέρια του προσπαθεί να κάνει μια αλλιώτικη επίδειξη, επειδή έτσι θεωρεί πως είναι ο τρόπος να πωλήσεις ένα σπίτι.


Όλα αυτά τα κωμικά και μάλλον περίεργα διαδραματίζονται στην κωμική σειρά «Stath lets flats» του βρετανικού δικτύου Channel4. Είναι δημιουργία του πρωταγωνιστή της Τζέιμι Δημητρίου, ενός δεύτερης γενιάς Κύπριου μετανάστη ο οποίος μεγάλωσε στη Βρετανία. Στη σειρά βλέπουμε ακόμη και την αδελφή του Νατάσια στον ρόλο της... βαριεστημένης αδελφής του, αλλά και τον ελληνικής καταγωγής ηθοποιό Χρήστο Στεργιόγλου, ο οποίος υποδύεται τον πατέρα τους, ιδιοκτήτη του μεσιτικού γραφείου. Και ναι είναι μια κλασική μορφή περήφανου Κύπριου στη Βρετανία που έφτιαξε με κόπο τη δουλειά του, ο οποίος δεν βλέπει όμως να έχει συνέχεια στα πρόσωπα των παιδιών του, τα οποία δεν εμπιστεύεται καθόλου.
Αν ήταν μια πρόταση για τα εγχώρια κανάλια, σίγουρα θα την απέρριπταν από τον πιλότο, αφού ο Δημητρίου προτείνει ένα άλλο είδος κωμωδίας που δεν έχουμε εκπαιδευτεί ως κοινό

Και είπαμε ο Σταθ είναι γκαφατζής, αλλά μην φανταστείτε πως έχουμε να κάνουμε με ένα κλασικό μεσιτικό γραφείο. Υπάρχουν όλοι κι όλοι πέντε υπάλληλοι και από αυτούς μόνο μία καταφέρνει να πωλήσει / ενοικιάσει σπίτια, η οποία είναι και βασική αντίπαλος του Σταθ. Όλα τα υπόλοιπα πρόσωπα είναι το ίδιο ή και χειρότερες μορφές από τον ίδιο τον γκαφατζή, στον οποίο στηρίζεται η σειρά, λες και είναι βγαλμένοι από το... «The office». Στην ουσία, ο Δημητρίου δανείζεται πολλά από τα στοιχεία εκείνης της βρετανικής θρυλικής σειράς. Και σε πολλά σημεία φαίνεται να πετυχαίνει το κάφρικο, μαύρο ή και slapstick χιούμορ, τόσο που δεν καταλαβαίνεις γιατί βλέπεις αυτά τα 6 επεισόδια. Προειδοποιούμε όμως. Θα τα δεις γιατί θέλεις να μάθεις αν όντως καταλήγει κάπου ή σειρά ή αν από καμένη / καρακάλτ γίνεται έστω σε κάποιο σημείο της αληθινά κωμική. Προφανώς και δεν θα απαντήσουμε στο ερώτημα.

Εκεί που υστερεί η σειρά είναι στην απόπειρά της να τη μετατρέψει σε mockumentary sitcom (όπως άλλωστε ήταν και το «Office»). Στο είδος της κωμωδίας καταστάσεων, όπου σκηνοθετικά επιχειρεί να σε κάνει μέρος της, ότι δηλαδή ζεις την... καφρίλα από κοντά. Εν τέλει, μένει μια τυπική βρετανική κωμωδία, ωστόσο με καλές προθέσεις και εξαιρετικές ερμηνείες, ειδικά από τον Δημητρίου, ο οποίος είναι και ψηλός και ατσούμπαλος και δείχνει να έχει μάθει καλά την κωμωδία, ώστε να ακούσουμε πολλά γι’ αυτόν στο μέλλον.









Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ