Παράθυρο logo
Η αντεπίθεση της Apple
Δημοσιεύθηκε 18.06.2018
Η αντεπίθεση της Apple

Περίμενα εδώ και καιρό να δω πώς θα αντεπιτεθεί η Apple σε όλα αυτά που συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα σε σχέση με το facebook. Και αντεπιτέθηκε με ανακοινώσεις που έγιναν από τον αντιπρόεδρο του τομέα ανάπτυξης λογισμικού Κρεγκ Φεντερίγκι στη διάρκεια της διεθνούς ετήσιας συνδιάσκεψης στην Καλιφόρνια των προγραμματιστών που αναπτύσσουν εφαρμογές για τους περίπου 1,3 δισεκατομμύρια χρήστες συσκευών της Apple.

Ο Φεντερίγκι ανακοίνωσε μια σειρά από νέα εργαλεία και δυνατότητες που θα ενσωματωθούν στο επόμενο iOS των συσκευών της, σε μια προσπάθεια να "φρενάρει" την παρακολούθηση από το facebook των κινήσεων των χρηστών στο διαδίκτυο, να ωθήσει τους χρήστες να περνάνε λιγότερο ωραίο χρόνο μπροστά στις οθόνες τους, να αυξήσει την ταχύτητα των συσκευών iPhone και iPad, καθώς επίσης και να βελτιώσει τον γονικό έλεγχο για την πλοήγηση των παιδιών τους στο διαδίκτυο.
Έτσι, η επόμενη έκδοση των λειτουργικών συστημάτων iOS και Mac θα μπλοκάρει την αυτόματη καταγραφή του ίχνους των χρηστών του facebook στο διαδίκτυο. Το δε πρόγραμμα πλοήγησης Safari της Apple θα ζητά από τους χρήστες να δίνουν ρητά τη συγκατάθεσή τους προτού επιτρέψει στο facebook να παρακολουθεί τη δραστηριότητά τους στο διαδίκτυο.
Η πρωτοβουλία αυτή της Apple αναμένεται να οδηγήσει σε ένταση με το facebook. Ήδη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τιμ Κουκ έχει δηλώσει ότι θεωρεί τις πρακτικές του facebook "παραβίαση της ιδιωτικότητας", κάτι που ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει απαντήσει ότι είναι "ασόβαρα πράγματα". Ο Φεντερίγκι αντεπιτέθηκε στη συνάντηση των προγραμματιστών, λέγοντας ότι "αυτό θα το σταματήσουμε πλέον" και είπε ότι ήρθε η ώρα "να αποφασίσετε αν θα κρατήσετε προσωπικές τις πληροφορίες σας".

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι και άλλες εταιρείες θα ακολουθήσουν αυτήν την πρωτοβουλία της Apple, γεγονός που μαθηματικά θα προκαλέσει ανησυχία στο facebook και στο Instagram, και κυρίως στις διαφημιστικές εταιρείες που έχουν κάθε λόγο να επιθυμούν την αόρατη παρακολούθηση των διαδικτυακών κινήσεων των χρηστών.

Η Apple παρουσίασε επίσης το Screen Time Limit (Όριο Χρόνου Οθόνης), τη νέα προσθήκη στο iOS 12, που θα επιτρέπει στους χρήστες να προκαθορίζουν πόση ώρα μέσα στη μέρα θα αφιερώνουν στη χρήση κάθε εφαρμογής. Στη συνέχεια, θα εμφανίζεται μια προειδοποίηση που θα καλύπτει όλη την οθόνη, αν αυτό το όριο έχει ξεπεραστεί. Οι ενήλικοι θα μπορούν να παρατείνουν το όριο αυτό, αν το θέλουν, αλλά θα μπορούν να απαγορεύσουν στα παιδιά τους να κάνουν το ίδιο.
Στο πλαίσιο του καλύτερου γονικού ελέγχου, οι γονείς θα έχουν ακόμη τη δυνατότητα να μπλοκάρουν την πρόσβαση των παιδιών σε συγκεκριμένες εφαρμογές και σε συγκεκριμένες ώρες της μέρας, κάτι ανάλογο με αυτό που είχε ανακοινώσει και η Google στη δική της συνδιάσκεψη προγραμματιστών τον περασμένο Μάιο.

Επίσης, το iOS 12 θα περιλαμβάνει memoji, το Group Facetime (όπου έως 32 άνθρωποι θα μπορούν να συμμετέχουν στην ίδια ακουστική ή βιντεοκλήση), νέες δυνατότητες φωνητικού ελέγχου της "έξυπνης" προσωπικής βοηθού Siri (που θα μπορεί πλέον να ελέγχει εφαρμογές τρίτων χωρίς οι χρήστες να χρειάζεται να τις ανοίγουν, όπως ήδη κάνει η Alexa της Amazon) κ.ά.

Οι αλλαγές αυτές είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά είναι αλλαγές που προετοιμάζονται εδώ και κάμποσο καιρό χωρίς να παίρνουν πλήρως υπόψη τους τη μεγάλη ανησυχία των χρηστών για τα προσωπικά τους δεδομένα. Και για την ώρα και η ίδια η Apple θα πρέπει πάνω απ' όλα να αποδείξει ότι δεν ανήκει στο στρατόπεδο "των κακών".