Το παιχνίδι της υλοποίησης και της εξαφάνισης ήταν στο επίκεντρο των έργων ζωγραφικής "Soft Stones-Documents" του Πεσλίκα που παρουσίασε στην 57η Μπιενάλε της Βενετίας και επέστρεψε στην έκθεση "The misunderstanding / The misinterpretation", που πραγματοποιήθηκε στην γκαλερί Vistamarestudio στο Μιλάνο, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2018.
Είχε σχεδιαστεί γύρω από μια σειρά ελαιογραφιών σε καμβά πάνω σε ξύλο που ανεπίσημα αναφέρονται ως "ψηφιδωτά" και "ανάγλυφα". Αυτά τα νέα έργα δείχνουν τις σιωπηρές παρατηρήσεις του Πεσλίκα σχετικά με την πρακτική της ζωγραφικής: με κάθε στρώση η επιφάνεια γίνεται η τοποθεσία μιας τελετουργικής επανάληψης χειρονομιών και μορφών, σχεδόν ένα οξειδωμένο πεδίο μετασχηματισμού και συνένωσης.
Η σειρά προέρχεται από μια λάθος ερμηνεία του καλλιτέχνη για μια φωτογραφία των ψηφιδωτών στο μετρό της 5ης Λεωφόρου στη Νέα Υόρκη, που ο Πεσλίκας σκέφτηκε ότι ήταν ένα κομμάτι των μωσαϊκών του Μουσολίνι στο Stadio Olimpico στη Ρώμη. Ξεκινώντας από αυτή τη λάθος τοποθέτηση χώρων και χρόνων, ο καλλιτέχνης δημιούργησε μια μυστηριώδη αφήγηση γύρω από την ασάφεια της αντιπροσώπευσης και της όρασης ως μια μορφή αμφισβήτησης.
Οι όροι "παραλλαγή", "μελέτη" και "αμφιβολία" χρησιμοποιούνται συχνά από τον Πεσλίκα ως αναφορά στη σειρά έργων του: αντιπροσωπεύουν την πίστη του καλλιτέχνη στην εκπροσώπηση ως μεταμορφωτικό τόπο αντίληψης. Οι όροι "παρεξηγήσεις" και "λανθασμένη ερμηνεία" προστίθενται στον κατάλογο για να του δώσουν τη δυνατότητα να επανεξετάσει και να διατηρήσει τις δυνατότητες των έργων ανοικτές.
Έργο : "Flight into Egypt", 2018, Oil on canvas mounted, 42 x 32 cm.