Παράθυρο logo
Η μάχη του streaming
Δημοσιεύθηκε 23.09.2019 12:25
Η μάχη του streaming

Ίσως το μεγαλύτερο γεγονός στην παρουσίαση των καινούργιων μοντέλων της Apple, να ήταν ότι η εταιρεία για πρώτη φορά αποφάσισε να στριμάρει το γεγονός όχι μόνο στο site της αλλά και στο YouTube. Για όσους δεν "καλωδιώσατε" αμέσως, το YouTube είναι ο μεγάλος ανταγωνιστής. Αλλά προκειμένου να πουλήσουμε, όλα τα μέσα είναι θεμιτά.

Πριν μπούμε στο ζουμί να ξεκαθαρίσω ότι αφού δεν είμαι χρήστης Apple (και το λέω γιατί έχει σημασία γι' αυτά που θα ακολουθήσουν) παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τις καινούργιες κυκλοφορίες αλλά χωρίς καρδιοχτύπι. Οι ναυαρχίδες της εταιρείας είναι πολύ μακριά από το βαλάντιό μου και πάντα θεωρούσα ότι η Apple όπως και όλα τα high end μοντέλα γενικότερα είναι σύμβολα στάτους και όχι υποχρεωτικά τα καλύτερα εργαλεία. Με το ένα τέταρτο της τιμής βρίσκεις ένα σωστό μηχάνημα που θα κάνει τη δουλειά σου όπως πρέπει και άμα σου χαλάσει, σκασίλα σου. Θεωρώ, επίσης, ότι το να δω το τελευταίο (ή και το προτελευταίο) μοντέλο στα χέρια ενός ανηλίκου δεν μου λέει απολύτως τίποτα για το παιδί, αλλά τα πάντα για τους γονείς.

Για να κάνουμε μια γρήγορη γύρα, γιατί στα τεχνικά δεν θα σας κουράσω πολύ, άμα θέλετε αξιολόγηση διαβάστε άλλη στήλη, η Apple παρουσίασε τρία καινούργια τηλέφωνα, το iPhone 11, το iPhone 11 Pro και το μεγάλο αδελφάκι τους το Pro Max, ένα καινούργιο iPad, μια σειρά ρολογιών, τη Watch Series 5, αλλά αι μία πλατφόρμα παιχνιδιών και το Apple TV Plus. Μάθαμε ,επίσης, ότι μέσα στον Οκτώβριο θα είναι έτοιμη και η καινούργια έκδοση του λειτουργικού συστήματος, η MacOS Catalina.

Για τα καινούργια τηλέφωνα δεν έχω να πω πολλά. Πολύ σύντομα, έχουν καινούργιες κάμερες, το Pro και το Pro Max μάλιστα έχουν τριπλή, γιατί προστέθηκε κι ένας ευρυγώνιος φακός. Οι τιμές τους αρχίζουν από 699, 999 και 1099 δολάρια αντίστοιχα, οι προπαραγγελίες πήγαν σούπερ. Έχουν, επίσης, μπαταρία με μεγαλύτερη διάρκεια. Και να μην ξεχάσω: φαίνεται ότι το καινούργιο μοντέλο σε πράσινο έχει μεγάλη επιτυχία. Για τα ρολόγια και το iPad δεν ενδιαφέρθηκα ιδιαίτερα, ακόμα ψάχνω να βρω τη χρησιμότητα μιας ταμπλέτας. Εγώ, γιατί η Apple όχι μόνο τη βρήκε αλλά και την ενισχύει με τη δημιουργία της πλατφόρμας παιχνιδιών Apple Arcade. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού τον Νοέμβριο περιμένουμε την πλατφόρμα Stadia από την Google. Η οποία είναι σε προχωρημένο στάδιο και έχει κλείσει ήδη μεγάλα παιχνίδια για να τη "γεμίσουν". Αλλά η συνδρομή κοστίζει 10 δολάρια τον μήνα. Ενώ η Apple χωρίς να δώσει πολλές λεπτομέρειες έβαλε την τιμή της στα 5 δολάρια τον μήνα. Γιατί σε αυτά τα καινούργια γκατζετάκια, όποιος πάρει τους πολλούς στην αρχή τους κρατάει κιόλας.

Και αν η Apple τα βάζει με την Google, που να δείτε τι κάνει στο Netflix. Ανακοίνωσε μηνιαία τιμή Apple TV Plus στα 5 δολάρια τον μήνα για 6 χρήστες, ενώ το Netflix μόλις ανέβασε τις τιμές του. Ακόμα χειρότερα: με κάθε καινούργιο μηχάνημα από αυτά που αναφέραμε, ο αγοραστής παίρνει κι έναν χρόνο δωρεάν συνδρομή. Στο τσακ για μονοπωλιακή πολιτική.

Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι η μάχη δεν θα δοθεί στα μηχανήματα αλλά στα παιχνίδια και στο στρίμινγκ. Μια καινούργια εποχή έχει ήδη αρχίσει, όπου οι γίγαντες δεν σφάζονται για το περιτύλιγμα (το μηχάνημα) αλλά το περιεχόμενο. Δεν νομίζω ότι σε πέντε χρόνια θα υπάρχει σπίτι χωρίς στρίμινγκ κι εκεί ποντάρουν όλοι.
Όσο γι' αυτό, το "δεν είμαι χρήστης" που είπα παραπάνω κολλάει με το γεγονός ότι το τελευταίο κομμάτι της στρατηγικής της εταιρείας είναι να "κλείσει" ακόμα περισσότερο τους χρήστες στο περιβάλλον της, ώστε να είναι δύσκολο να "φύγουν" γι' αλλού.

Τα νέα της Apple: Η μάχη δεν θα δοθεί στα μηχανήματα αλλά στα παιχνίδια και στo "στριμάρισμα".