Για να ξεφύγουμε λίγο από τις θλιβερές στατιστικές σε ολόκληρο τον πλανήτη για τον κορωνοϊό, σήμερα είπα να χαζέψουμε μαζί μερικές στατιστικές για τα social media. Και αυτό γιατί πριν από λίγες μέρες έσπασαν και αυτά ένα φράγμα. Όχι δυσάρεστο βέβαια, αλλά, αν θέλετε τη γνώμη μου, ούτε και ευχάριστο, το φράγμα των 4 δις χρηστών τον μήνα. Δεν μιλάμε για το συνολικό αριθμό χρηστών γιατί τότε ξεπερνάμε τον αριθμό των κατοίκων του πλανήτη, αλλά το πόσοι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε μήνα.
Μια μεγάλη έρευνα που έγινε από το We Are Social και το Hootsuite, μας δίνει και πολλά και ενδιαφέροντα άλλα στοιχεία. Κατ’ αρχήν να πούμε ότι το We Are Social είναι μία μεγάλη εταιρεία δημιουργικού με έδρα το Μιλάνο (πού αλλού;) και αν θέλετε να δείτε τι σημαίνει μοντέρνος σχεδιασμός ιστότοπου, μπείτε στο wearesocial.com και μετά ελάτε να μου πείτε. Όσο για το Hootsuite, είναι μία πλατφόρμα ταυτόχρονης διαχείρισης πολλών λογαριασμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χρήσιμη για πολλούς από μας, που μετράει ήδη 12 χρόνια λειτουργίας.
Κατ’ αρχήν, ο πιο εντυπωσιακός αριθμός είναι τα δύο εκατομμύρια νέοι χρήστες των social κάθε μέρα. Ναι, κάθε μέρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δύο εκατομμύρια νέοι χρήστες μπαίνουν για να κάνουν χρήση των social, αλλά και πολλοί που έχουν λογαριασμούς σε κάποια, αρχίζουν να χρησιμοποιούν και κάποια άλλα. Η κύρια αιτία πάντως της μετακίνησης των χρηστών προς τα social είναι η όλο και αυξανόμενη χρήση των έξυπνων κινητών: 5,2 δισεκατομμύρια, δηλαδή το 67% των συνολικών 7,81 δισεκατομμυρίων κατοίκων του πλανήτη μας, χρησιμοποιούν πλέον έξυπνο κινητό. Το 99% των χρηστών έχουν πρόσβαση στα social μέσω μιας κινητής συσκευής, είτε του τηλεφώνου είτε του tablet. Μόνο ένας στους πέντε μπαίνει από υπολογιστή. Η δε χρήση των social είναι τόσο μεγάλη που σχεδόν φτάνει τη χρήση του διαδικτύου: συνολικά 4,14 δισεκατομμύρια χρήστες για τα social και 4,66 για όλο το υπόλοιπο διαδίκτυο.
Πόση ώρα περνάνε οι χρήστες στα social; Όχι και λίγη, το 15% του χρόνου τους. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που η χρήση των social συνολικά αυξήθηκε κατά 12% το τελευταίο έτος. Στην κορυφή βρίσκεται φυσικά το facebook. Τον Οκτώβριο το facebook βρέθηκε, με 2,7 δις χρήστες, μπροστά από το YouTube και το WhatsApp (2 δις το καθένα), το facebook Messenger (1,3 δις), το WeChat (το κινεζικό με 1,21 δις - μόνο;), το Instagram (1,16 δις) και το TikTok (689 δις). Κάποιος να θυμηθεί να σας πω μερικές ωραίες ιστορίες για το TikTok την ερχόμενη εβδομάδα. Αυτό το 15% του χρόνου αντιστοιχεί περίπου σε 2,5 ώρες. Σ’ αυτές πρέπει να προσθέσουμε και άλλη 1,5 ώρα σε πλατφόρμες streaming (όχι το YouTube), όπως οι Netflix, Prime Video και Disney+. Πάντως, το Instagram, αν και χαμηλότερα στη λίστα είναι αυτό που «τσίμπησε» τους περισσότερους επιπλέον χρήστες. Και την περισσότερη ανάπτυξη από πλευρά διαφήμισης. Το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, το Instagram ξεπέρασε το 1,16 δις χρήστες που είχαν δει ένα τουλάχιστον διαφημιστικό μήνυμα, αφήνοντας τη μητέρα-εταιρεία facebook να φάει τη σκόνη του, σημειώνοντας αύξηση 7% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Βέβαια, και στη διαφήμιση συνολικά το facebook παραμένει πρώτο, αλλά η ανάπτυξή τους είναι πολύ μικρότερη.
Το σίγουρο είναι ότι η πανδημία ευνόησε την χρήση των Social. Το τελευταίο τρίμηνο έσπασε το αυξητικό ρεκόρ του 2011 (τότε που όλοι έτρεχαν να μπουν) με συνολικά 180 εκατ. χρήστες ημερησίως επιπλέον.
Αυτό που έχασε ήταν μόνο το TikTok. Η απαγόρευσή του στην Ινδία του κόστισε 200 εκατ. χρήστες, από τους οποίους κέρδισε πίσω σε άλλες χώρες 80 εκατ. Τώρα που εξαγοράστηκε από Αμερικανούς, θα δει πιο άσπρες μέρες. Άντε και στις δικές μας.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.