Το σατανικό τηλε-σχέδιο με τον Άγιο Παΐσιο (βοήθειά μας)

Μιχάλης Σταύρου Δημοσιεύθηκε 28.2.2022

Συνταγή για την απόλυτη τηλεοπτική επιτυχία, ή αλλιώς, πώς να κάνεις τηλεοπτικό σουξέ έναν Άγιο: Παίρνεις έναν σεναριογράφο που έχει μάθει να αγγίζει τις χορδές του κοινού, ενώ έχει εντρυφήσει στο θέμα διδακτισμός και θρησκευτικά κηρύγματα (διάβαζε Γιώργος Τσιάκκας, του οποίου η σειρά «Βασιλική» είχε ήδη προβληθεί στο διαδικτυακό κανάλι Pemptousia, ενώ μας ενημέρωνε για την πορεία της σειράς του «Άγιος Παΐσιος: Από τα Φάρασα στον ουρανό» μέσα από τις εκπομπές του καναλιού). Βάζεις στο επίκεντρο της ιστορίας σου τη ζωή ενός αγίου, ο οποίος έχει συζητηθεί όσο κανένας άλλος, τις τελευταίες δεκαετίες. Τα πρόσωπα που είναι στο μικροσκόπιο της αμφισβήτησης έχουν άλλωστε πάντα φανατικούς υποστηρικτές. Βλέπεις μετά μανίας ξανά το Τζεφιρελικό δράμα με τον Ρόμπερτ Πάουελ «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» κι αντιγράφεις, στάνταρ παραγωγής, εκείνο το δραματικό έως κατανυκτικό κλίμα και βάζεις σίγουρα μουσικές που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού. Η συνταγή εκτελείται φυσικά από την αθωνική Μονή Βατοπαιδίου, την πλούσια Μονή, η οποία ψάχνει πάντα εναγωνίως να έχει λόγο στα πράγματα του τόπου (φημολογείται πως πάντα έψαχνε τρόπο να μπει στα τηλεοπτικά πράγματα, ενώ έγιναν προσπάθειες να αποκτήσει και άδεια τηλεοπτικού σταθμού στην Ελλάδα).


Τη συνταγή την είχε δοκιμάσει προτού μπει στις ακριβές τηλεοπτικές παραγωγές με την ταινία «Ο άνθρωπος του Θεού», η οποία σάρωσε σε προβολές στους κινηματογράφους της Ελλάδας (στην Κύπρο δεν υπάρχουν ποτέ διαθέσιμα στοιχεία). Όλα λοιπόν, υπό την πνευματική καθοδήγηση και υποστήριξη του Ινστιτούτου «Άγιος Μάξιμος ο Γραικός», που λειτούργησε ως παραγωγός και στην κινηματογραφική και την τηλεοπτική επιτυχία. Με τον πιο... σατανικό τρόπο λοιπόν, στήθηκε ένα λαϊκό, καλοφτιαγμένο, στυλιζαρισμένο, mustwatch δράμα, που μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού. Ο Παΐσιος έγινε trendy και viral, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, όταν μια λαϊκή εφημερίδα στην Ελλάδα («Ελεύθερη ώρα») τον έκανε σημαία της. Και τώρα, έρχεται να ξαναγίνει talk of the town (λογικά θα έτριψαν τα χέρια τους στη Μονή μόλις αντέδρασε ο Τατσόπουλος), συζητείται στα social media, σκοράρει υψηλές τηλεθεάσεις. Ξαναμπήκε δηλαδή, με λίγα λόγια, το γίγνεσθαι της εκκλησίας και της ορθοδοξίας στην ίδια την κοινωνία. Έβριθινγκ ις μάρκετινγκ και στη Μονή φαίνεται να το ξέρουν καλά. Κι ας έχει μια γενειάδα αγορασμένη από τα jumbo ο Τσακίρογλου. Κι ας είναι οι διάλογοι πιο αστείοι και από τις σειρές του Φώσκολου. Όταν και η λαοφιλής ξανθιά Μενεγάκη αφιερώνει δύο ώρες στην εκπομπή της ρωτώντας για τις εμπειρίες του Προκόπη Αγαθοκλέους όταν επισκέφθηκε το Άγιον Όρος, που υποδύεται τον Άγιο Παΐσιο, αντιλαμβάνεστε πως το θαύμα έγινε. Άλλωστε, είναι γνωστό πως ο σκοπός αγιάζει τα Μέσα.

Μιχάλης Σταύρου 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Από τα blind dates στο blind δίκτυο

Από τα blind dates στο blind δίκτυο

Από τα blind dates στο blind δίκτυο

Η επιστροφή στη feel good σειρά

Η επιστροφή στη feel good σειρά

Η επιστροφή στη feel good σειρά

Αλέξανδρος Χρονίδης

Αλέξανδρος Χρονίδης

Αλέξανδρος Χρονίδης