Αγέραστες ινφλουένσερ

ΒΑΛΙΑ ΚΑΪΜΑΚΗ Δημοσιεύθηκε 27.12.2022

Η Μαξίν, η Τσέλσι και η Σίσι είναι οι νέες πρέσβειρες της εταιρείας καλλυντικών Nars. Η καθεμιά προωθεί μία από τις τρεις καινούργιες αποχρώσεις του Powermatte Lipstick της εταιρείας. Η καθεμιά έχει την προσωπικότητά της, την ιστορία της, τον χαρακτήρα της. Το κοινό τους στοιχείο είναι ότι και οι τρεις είναι… εικονικές.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα avatars ως «μοντέλα», όχι μόνο για τον δικό μας κόσμο, αλλά κυρίως για τα ψηφιακά σύμπαντα, τα διάφορα metaverse. Πώς είπατε; Το metaverse πέθανε; Ναι, εκείνο που ήθελε να φτιάξει ο Ζάκερμπεργκ, τα υπόλοιπα σιγά - σιγά αναπτύσσονται πάνω στις πλατφόρμες που προϋπήρχαν, όπως το Roblox. Λογικό, αφού το Roblox έχει 55,1 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες και αναπτύσσεται με 28% από χρόνο σε χρόνο.

Η εταιρεία φυσικά έχει τα «μοντέλα» της και στα δικά της Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όπως και στο κινεζικό Douyin, κι αυτό γιατί μετά τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ασία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στο μετασύμπαν. Γιατί εκεί ο κόσμος αποδέχεται και υιοθετεί τα άβαταρς ευκολότερα απ’ ό,τι εμείς εδώ.

Η βιομηχανία εικονικών μοντέλων στην Κίνα γίνεται όλο και πιο επικερδής (η αγορά εικονικών ανθρώπων προβλέπεται να φτάσει τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030). Επίσης, πάνω από τους μισούς χρήστες της γενιάς Z σχεδιάζουν να αντλήσουν έμπνευση μόδας ή ομορφιάς από ψηφιακά άβαταρς ή ινφλουένσερ το 2023, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση τάσεων του Instagram.

Τα τρία κορίτσια αναπτύχθηκαν στην πλατφόρμα Unreal Engine 5 της Epic Games που μας έχει δώσει πολλά παιχνίδια, όπως το Fortnite (για το οποίο μόλις έφαγε ένα τεράστιο πρόστιμο 491 εκατ. ευρώ από την πανίσχυρη αμερικανική επιτροπή ελέγχου της αγοράς -FTC- γιατί το δικαστήριο έκρινε ότι συγκέντρωνε τα δεδομένα των παιδιών και τα ξεγελούσε σε αγορές εντός παιχνιδιού). Η πλατφόρμα Unreal Engine 5 βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας και βασίζεται σ’ ένα ιδιαίτερο επιχειρηματικό μοντέλο: είναι δωρεάν μέχρι που το παιχνίδι που θα φτιάξεις να ξεπεράσει το ένα εκατ. δολάρια σε έσοδα. Τότε, πρέπει να δίνεις το 5%.

Οι εικονικοί ινφλουένσερ έχουν υψηλότερα ποσοστά αλληλεπίδρασης (likes, comments, shares) από τους ανθρώπους, περίπου υπερδιπλάσια, σύμφωνα με έρευνες του VirtualHumans.org και του Hype Auditor. Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στις ισχυρές κοινότητες θαυμαστών των άβαταρ. Σε σημείο που 35 από αυτά είναι πλέον επαληθευμένα με ένα μπλε τικ στο Instagram (ναι, αυτό που θέλει ο Ίλον να μας βάλει να πληρώνουμε και μετά δεν θέλει και μετά θέλει πάλι και ο Ερντογάν είπε ότι θα το παζαρέψει ώστε οι Τούρκοι να έχουν αλλά να μην το πληρώνουν).

Υπάρχει και ένα ακόμα πλεονέκτημα για την εταιρεία που θα στραφεί στους ψηφιακούς ινφλουένσερ. Είναι πιο εύκολο να ελέγχει τον προϋπολογισμό και τη στρατηγική μάρκετινγκ, και επίσης να αποφεύγει τις δυσάρεστες εκπλήξεις κάθε είδους. Η επιτυχία δεν είναι εξασφαλισμένη, αλλά οι πιθανότητες είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές.

Της Nars έχουν προηγηθεί άλλες εταιρείες, όπως η Prada που δημιούργησε την Candy για να γίνει η πρέσβειρα του ομώνυμου αρώματος. Η εταιρεία ρούχων Yoox λάνσαρε την Daisy το 2018 για να κάνει τα ρούχα να μοιάζουν οικεία και προσωπικά. Στις αρχές του 2022, ο πανίσχυρος Όμιλος LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) δημιούργησε τη δική του «ηγερία», τη Livi (από τα αρχικά LVMH Innovation Virtual Insider) για να προωθήσει τις στρατηγικές καινοτομίας του Ομίλου.

Υπάρχει βέβαια και η αντίστροφη διαδικασία. Η εικονική ινφλουένσερ Μιγκέλα, που δημιουργήθηκε από την εταιρεία λογισμικού Brud με έδρα το Λος Άντζελες το 2016, υπέγραψε το 2020 συμβόλαιο με την Creative Artists Agency ως το πρώτο εικονικό ταλέντο της. Πρόσφατα τη χρησιμοποίησε η Pacific Sunwear of California (Pacsun). Δεν την έχει αποκλειστικά δική της, αλλά η εταιρεία μπορεί να επωφεληθεί από το κοινό που η Μιγκέλα έχει ήδη χτίσει.

Έχω ένα ζητηματάκι για να κάνω φόλοου εικονικές ινφλουένσερ. Δεν ξέρουμε ακόμα αν θα γερνάνε μαζί μας. Κι αυτή η αιώνια νεότητα με τρομάζει. Κάτι που όμως δεν μ’ εμποδίζει να σας ευχηθώ από καρδιάς ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σιωπηλές κλήσεις

Σιωπηλές κλήσεις

Σιωπηλές κλήσεις

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;