Το μέλλον ανήκει στα βιντεοπαιχνίδια

ΒΑΛΙΑ ΚΑΪΜΑΚΗ Δημοσιεύθηκε 26.3.2023
Αποτελούν μια γνήσια συνολική μορφή τέχνης, συνδυάζοντας τεχνικές από άλλους τομείς, όπως ο κινηματογράφος, οι γραφικές τέχνες, η μουσική και το θέατρο, με συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογίες

Εξαιτίας της συνεχούς ειδησεογραφίας σε σχέση με τα social media -βλέπε για παράδειγμα τις ενέργειες απαγόρευσης του TikTok στις ΗΠΑ, την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις μηχανές αναζήτησης, τα διάφορα κόλπα του Ίλον Μασκ για το Twitter- χάνουμε πολλές και σημαντικές από τις υπόλοιπες ειδήσεις του χώρου.

Πάνε ήδη κάμποσες βδομάδες που η Ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε στη δημοσιότητα μία σημαντική έκθεση σε σχέση με τα βιντεοπαιχνίδια, στην οποία υποστηρίζει ότι αποτελούν ένα μείζον οικοσύστημα για την Ευρώπη, τόσο με οικονομικούς όσο και με πολιτιστικούς όρους.

Καταρχάς, μιλάμε για μία οικονομία αξίας 23,3 δισεκατομμυρίων ευρώ η οποία συνεχώς μεγεθύνεται. Παρόλο που πρόκειται για παγκόσμια αγορά, η Ευρώπη τα έχει καταφέρει να είναι σημαντικός παίκτης σε όλα τα στάδια της ανάπτυξής τους, από το σενάριο έως και τη διανομή. Σε ανθρώπινο δυναμικό υπάρχουν ογδόντα χιλιάδες Ευρωπαίοι που απασχολούνται στον τομέα και περίπου 5.000 studios κάθε μεγέθους, μερικά μάλιστα από αυτά συμπεριλαμβάνονται στους κολοσσούς του χώρου, όπως η γαλλική Ubisoft (Assassin's Creed), η πολωνική CD Projekt (The Witcher) και η σουηδική Paradox (Europa Universalis).

Η ΕΕ υποστηρίζει τη δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών μέσω του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη», αλλά το μικρό ποσό που διατίθεται (για παράδειγμα 6 εκατομμύρια ευρώ το 2022) και τα αυστηρά κριτήρια επιλεξιμότητας, δεν μπορούν να αποτελέσουν ένα πραγματικό σχέδιο στήριξης για συμπαραγωγές και τη δημιουργία ευρωπαϊκών βιντεοπαιχνιδιών. Επίσης, καθώς ο τομέας βασίζεται στην καινοτομία, τα παιχνίδια ξεπερνιούνται γρήγορα και τα στούντιο πρέπει να προσαρμόζονται στα τελευταία τεχνολογικά πρότυπα ή στην τελευταία γενιά συσκευών που κυκλοφορούν κάθε 5 έως 10 χρόνια. Έτσι, ο κλάδος των βιντεοπαιχνιδιών έχει και θα έχει συνεχή ανάγκη από χρηματοδότηση και επενδύσεις, τις οποίες η ΕΕ θα πρέπει να παράσχει.

Τέλος, είναι ζωτικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας να αυξηθεί ο αριθμός των ποιοτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που οδηγούν σε επαγγέλματα βιντεοπαιχνιδιών, τα οποία συχνά συνδέονται με την ψηφιακή μετάβαση. Η ύπαρξη αυτών των προγραμμάτων και των αποφοίτων τους αποτελεί σημαντικό πόρο για τον ψηφιακό δυναμισμό της Ευρώπης, για παράδειγμα στο πλαίσιο της έρευνας για το metaverse. Η εκπαίδευση αποτελεί επίσης το ιδανικό στάδιο για την αντιμετώπιση του ζητήματος της ισότητας των φύλων στον τομέα, καθώς, αν και το ποσοστό των γυναικών που εργάζονται στα βιντεοπαιχνίδια αυξάνεται σταθερά, μόνο το 20% περίπου των Ευρωπαίων εργαζομένων στα βιντεοπαιχνίδια είναι γυναίκες.

Από την άλλη, τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν μια γνήσια συνολική μορφή τέχνης, συνδυάζοντας τεχνικές από άλλους τομείς, όπως ο κινηματογράφος, οι γραφικές τέχνες, η μουσική και το θέατρο, με συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογίες. Αυτό που ξεκίνησε ως μια περιθωριακή πρακτική για μια χούφτα μυημένων, έχει γίνει μέσα σε λίγες δεκαετίες ένα κυρίαρχο μέσο που χρησιμοποιείται από τους μισούς Ευρωπαίους ηλικίας 6 έως 64 ετών, σε έξυπνα κινητά, υπολογιστές και κονσόλες.

Πρόκειται επομένως για έναν πολύ ισχυρό φορέα πολιτισμού που δεν γνωρίζει γεωγραφικά σύνορα και επιτρέπει στους Ευρωπαίους να έρχονται σε άμεση επαφή με ανθρώπους όλων των γενεών και υποβάθρων, ενθαρρύνοντας τις ανταλλαγές και τις ανακαλύψεις. Συνεπώς, τα βιντεοπαιχνίδια είναι ένας τομέας στον οποίο η ΕΕ πρέπει να επενδύσει δίνοντας έμφαση στη δημοκρατία, την πολυμορφία, την καταπολέμηση των διακρίσεων, την ανεκτικότητα και την ισότητα των φύλων. Επιπλέον, η αφηγηματική δύναμη του μέσου το καθιστά χώρο στον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να προβάλλει την πλούσια ιστορία και κληρονομιά της, για παράδειγμα μέσω της τρισδιάστατης αναπαράστασης ιστορικών μνημείων ή σκηνών από την ευρωπαϊκή ιστορία.

Η έκθεση κάνει επίσης αναφορά στα Esports, για τα οποία θα μιλήσουμε μια άλλη φορά, αλλά και στους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη χρήση βιντεοπαιχνιδιών.

Την επόμενη φορά λοιπόν που τα πιτσιρίκια σας παίζουν -φωνάξτε τους, ναι, αν ξεπερνούν τα όρια- όμως, δείτε μήπως τελικά χτίζουν ταυτόχρονα το μέλλον τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τα ξένα ονόματα και πώς γράφονται στην Ελληνική

Τα ξένα ονόματα και πώς γράφονται στην Ελληνική

Τα ξένα ονόματα και πώς γράφονται στην Ελληνική

«Ένα πανεπιστήμιο υπάρχει, το βιβλίο»!

«Ένα πανεπιστήμιο υπάρχει, το βιβλίο»!

«Ένα πανεπιστήμιο υπάρχει, το βιβλίο»!

Έριδες γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Έριδες γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Έριδες γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η ελληνική διάλεκτος της Καππαδοκίας Μικράς Ασίας

Η ελληνική διάλεκτος της Καππαδοκίας Μικράς Ασίας

Η ελληνική διάλεκτος της Καππαδοκίας Μικράς Ασίας