Με μια σειρά από ενδιαφέροντα θέματα στην ατζέντα, οι Θεατρικές Ημερίδες σκοπό έχουν να προάγουν τον γόνιμο καλλιτεχνικό και κριτικό διάλογο και να ενισχύσουν τη διεύρυνση των οριζόντων και των δεσμών της θεατρικής κοινότητας και των παραστατικών τεχνών.
Με τις τέσσερις ημερίδες που έχουν ανακοινωθεί, το ΚΚΔΙΘ προκαλεί τον δημιουργικό διάλογο σε μια σειρά από ζητήματα που αφορούν το σύγχρονο κυπριακό θέατρο, σήμερα. Δημιουργοί από την Κύπρο και το εξωτερικό θα συζητήσουν και θα ανταλλάξουν εμπειρίες και σκέψεις στα υπό συζήτηση θέματα.
Το πρόγραμμα των ημερίδων έχει ως εξής:1η ημερίδα: «Τα όρια των ρόλων συγγραφέα και σκηνοθέτη»
2η ημερίδα: «Το πολιτικό θέατρο και η γλώσσα στην κυπριακή δραματουργία»
3η ημερίδα: «Οι επιχορηγήσεις στο επαγγελματικό θέατρο και τις παραστατικές τέχνες γενικότερα, στις μέρες μας» (Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2017, Αμφιθέατρο «Κωνσταντίνος Λεβέντης», Λεβέντειος Πινακοθήκη, στις 11:30π.μ.)
4η ημερίδα: «Η ανάγκη ύπαρξης δραματολόγου στο θέατρο και ο ρόλος του στη διαμόρφωση του ρεπερτορίου σε μια κοινωνία» (Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2017, Αμφιθέατρο «Κωνσταντίνος Λεβέντης», Λεβέντειος Πινακοθήκη, στις 11:30π.μ.)
Αναλυτικά:1η ημερίδα: «Τα όρια των ρόλων συγγραφέα και σκηνοθέτη»Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017 │ Ώρα έναρξης: 11:30π.μ.
Αμφιθέατρο «Κωνσταντίνος Λεβέντης», Λεβέντειος Πινακοθήκη
Στόχος της ημερίδας είναι η παρουσίαση του σκηνογραφικού και σκηνοθετικού «ρόλου» του θεατρικού συγγραφέα πριν τη σκηνική παράσταση του έργου, της πιθανής σχέσης/ συνεργασίας μεταξύ συγγραφέα και σκηνοθέτη, των μεταξύ τους «ορίων» και ο ρόλος του σκηνοθέτη στην ανάγνωση του δραματικού κειμένου.
Ο συγγραφέας συνθέτοντας το έργο του γνωρίζει ότι απευθύνεται όχι σε αναγνώστες (όπως ο οποιοσδήποτε άλλος λογοτέχνης συγγραφέας), αλλά σε εν δυνάμει θεατές. Με στόχο την εικονιστική σχέση που θα αναπτυχθεί ανάμεσα στο έργο και το κοινό, κατά τη διάρκεια της θεατρικής παράστασης, ο συγγραφέας πολλές φορές παραθέτει στο κείμενό του σκηνογραφικές και σκηνοθετικές σημειώσεις.
Ο σκηνοθέτης αποδίδει, ερμηνεύει ή μορφοποιεί το κείμενο κατά τρόπο που εκείνος νομίζει πιο πετυχημένο, με κριτήριο τη δυνατότητα πρόσληψης του κειμένου από το κοινό στη θεατρική αίθουσα και κατ’ επέκταση την αποκατάσταση του επικοινωνιακού κυκλώματος, ανάμεσα στο δραματικό μύθο του θεατρικού έργου και του θεατή στην πλατεία.
Πότε ολοκληρώνεται ο ρόλος του συγγραφέα;
Ποια είναι η σχέση συγγραφέα και σκηνοθέτη;
Ποια είναι τα όρια των μεταξύ τους ρόλων;
Στην ημερίδα Κύπριοι συγγραφείς και σκηνοθέτες, οι οποίοι έχουν συνεργαστεί, θα τοποθετηθούν επί του θέματος. Τα τρία ζεύγη συγγραφέα-σκηνοθέτη είναι:
▪ Κωνσταντία Σωτηρίου και Μαρία Μανναρίδου-Καρσερά, για τη συνεργασία τους στην παράσταση του έργου
Τζεμαλιγιέ (παραγωγή Ομάδα «Σόλο για Τρεις», 2015-2016),
▪ Μιχάλης Παπαδόπουλος και Αλεξία Παπαλαζάρου για τη συνεργασία τους στην παράσταση του έργου
Η επανάσταση του Άλφι (παραγωγή Θέατρο Ανεμώνα, 2016-2017) και
▪ Χαράλαμπος Γιάννου και Μαρίνα Βρόντη, για τη συνεργασία τους στην παράσταση του έργου του
Πείνα (παραγωγή Ομάδα Ε.Θ.Α.Λ., 2015-2016).
Την ημερίδα θα συντονίζει η Λέα Μαλένη, ηθοποιός, σκηνοθέτις, μέλος του Δ.Σ. του ΚΚΔΙΘ.
2η ημερίδα: «Το πολιτικό θέατρο και η γλώσσα στην κυπριακή δραματουργία»Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017 │ Ώρα έναρξης: 6:30μ.μ.
Θέατρο Ένα (Β΄ Δημοτική Αγορά), Λεμεσός
Το πολιτικό θέατρο δεν περιορίζεται στην αισθητική διάσταση μιας παράστασης ή στο περιεχόμενο ενός κείμενου, δεν είναι η σκηνική μεταμφίεση ενός πολιτικού συνθήματος. Το θέατρο ανέκαθεν στην ιστορία του θεάτρου ορίζεται ως «πολιτικό». Δεν χρειάζεται να πραγματεύεται ιδέες και ιδεολογίες, αλλά τα ανθρώπινα όντα –τον πολίτη- που έρχονται αντιμέτωπα με αυτές. Πέντε σκηνοθέτες θα φωτίσουν την «αναγκαιότητα» του πολιτικού θεάτρου, μέσω της σκηνοθετικής εμπειρίας και έρευνάς τους:
Μηνάς Τίγκιλης, Μαρίνος Ανωγυριάτης, Λέανδρος Ταλιώτης, Χάινς Ούβε Χάους και ο Μπόρις Μπακάλ. Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας θα ακολουθήσει η θεματική «Η γλώσσα στην κυπριακή δραματουργία ως πολιτική τοποθέτηση». Η δραματουργός
Ελλάδα Ευαγγέλου και ο συγγραφέας
Αντώνης Γεωργίου θα τοποθετηθούν επί του θέματος, αφού το «πρόβλημα» της γλώσσας στην κυπριακή δραματουργία τίθεται συχνά, τόσο από τους θεατρικούς συγγραφείς όσο και από τους ανθρώπους του θεάτρου.
Την ημερίδα θα συντονίζει η Μαρία Κυριάκου, σκηνοθέτις, μέλος του Δ.Σ. του ΚΚΔΙΘ.
Τον ερχόμενο Δεκέμβριο θα ακολουθήσουν οι άλλες δύο ημερίδες στη Λεβέντειο Πινακοθήκη, στις 11:30π.μ. Το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η τρίτη κατά σειρά ημερίδα, «Οι επιχορηγήσεις στο επαγγελματικό θέατρο και τις παραστατικές τέχνες γενικότερα, στις μέρες μας», ενώ ο κύκλος της σειράς θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου με την ημερίδα «Η ανάγκη ύπαρξης δραματολόγου στο θέατρο και ο ρόλος του στη διαμόρφωση του ρεπερτορίου σε μια κοινωνία». Για περισσότερες πληροφορίες, θα ακολουθήσει σχετικό δελτίο τύπου στις επόμενες ημέρες.
+ Είσοδος ελεύθερη σε όλες τις ημερίδες, που απευθύνονται στους επαγγελματίες του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο. Πληροφορίες τηλ. 22674920 και www.ccoiti.comΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: All the world's a stage, James Christensen
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.