Οι δύο ερωμένες του Πικάσο σε ένα έργο της Ντόρα Μάαρ

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 20.11.2019

Ένας πίνακας της Ντόρα Μάαρ, μούσας του Πικάσο, στον οποίο απεικονίζεται με μία ακόμη γυναίκα που πιστεύεται ότι ήταν ερωμένη του εκκεντρικού ζωγράφου, εκτίθεται για πρώτη φορά στη Μεγάλη Βρετανία και στην διάσημη γκαλερί Tate του Λονδίνου.


O πίνακας περιλαμβάνεται στην αναδρομική έκθεση με έργα της Ντόρα Μάαρ με τίτλο Dora Maar, τα εγκαίνια της οποίας τελέστηκαν στις 19 Νοεμβρίου. Η έκθεση, η οποία είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 20 Νοεμβρίου μέχρι τις 15 Μαρτίου 2020, παρουσιάζει ζωγραφικά έργα, φωτογραφίες και φωτομοντάζ της Μάαρ από το σύνολο της καλλιτεχνικής της πορείας.

dora maar
H Ντόρα Μάαρ.


Ο πίνακας έχει τίτλο The Conversation (Η συζήτηση) και σ' αυτόν οι θεατές βλέπουν την αμήχανη συνάντηση των δύο ερωμένων του Πικάσο. Η Μάαρ τον ζωγράφισε το 1937 και σ' αυτόν απεικονίζεται η ίδια με γυρισμένη την πλάτη φορώντας μαύρα ρούχα, μαζί με μια άλλη γυναίκα το πρόσωπο της οποίας είναι ορατό. Η γυναίκα αυτή πιστεύεται ότι είναι η Μαρί Τερέζ Γουόλτερ και το πρόσωπό της στον πίνακα είναι λευκό.

«Ήταν μάλλον άβολη η σχέση των δύο», ανέφερε στην Guardian η βοηθός επιμελήτρια της έκθεσης, Εμα Λούις. «Γνωρίζουμε πως ο Πικάσο, για δικούς του λόγους, κράτησε αυτές τις δύο γυναίκες στη ζωή του σε μια άβολη μεταξύ τους εγγύτητα».

Ο Πικάσο και η Γουόλτερ έγιναν εραστές το 1927, όταν την εντόπισε σε ένα σταθμό του μετρό στο Παρίσι. Την πλησίασε, την άρπαξε από το χέρι και της είπε: «Είμαι ο Πικάσο! Εγώ κι εσύ θα κάνουμε σπουδαία πράγματα μαζί!». 

Το 1935 απέκτησαν μια κόρη. Την ίδια χρονιά, ο Πικάσο γνώρισε τη μούσα του, Μάαρ.

Ο πίνακας της Μάαρ παρουσιάστηκε άλλες δύο φορές σε πινακοθήκες στο εξωτερικό αλλά ποτέ στο Λονδίνο.

ΠΗΓΗ: GUARDIAN | ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ©Guy Bell/Rex/Shutterstock via Guardian

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα