«Το Αδρανές Σιντριβάνι» | Έκθεση της Βίκυς Περικλέους στην ArtSeen

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 20.2.2020

Η Art Seen με χαρά σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης της Βίκυς Περικλέους με τίτλο Τo Αδρανές Σιντριβάνι, που θα τελεστούν στις 28 Φεβρουαρίου 2020 στις 7:30μμ. Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει μέχρι 10 Απριλίου 2020, δανείζεται τον τίτλο της από την ομώνυμη φράση στο ποίημα του Χόρχε Λούις Μπόρχες «Elegia de un Parque» (Ελεγεία για ένα πάρκο) από τη συλλογή «Los Conjurados» (Οι συνωμότες) του 1985.


Η έκθεση παρουσιάζεται ως μια χορογραφία διερευνητικών πράξεων, οι οποίες ενεργοποιούνται προς μια χωρική αλλά και χρονική έλλειψη συγχρονισμού ιεραρχιών και αφηγήσεων.  Εικόνες και τόποι επανέρχονται ως πλεονάσματα –επιτελεστικές παρουσίες μετά-ιστορικών φαντασμάτων– παγιδευμένα σε κάποια στοχαστικά και αδιάλειπτα συμβάντα.   Μια συνεχής αλλά εφήμερη επιστροφή.  Σε κάθε επιστροφή, όψεις και εγγύτητες  διαφέρουν, αποσταθεροποιώντας το –αργό–   βλέμμα από το σώμα, το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί στον προσωρινό του χώρο. Μήπως είναι μια κατάσταση που φέρνει στον νου την εμπειρία του μετεικάσματος; Διεγειρόμενη από το υπερβολικό φως, η εικόνα παραμένει, λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, στο φαινομενικό –οιονεί– βλέμμα που παράγει το νευρικό σύστημα, ενώ το σώμα είναι ήδη κάπου αλλού. Θα μπορούσε άραγε, να μετατοπιστεί το αδρανές βλέμμα όταν μια κατάσταση επιδεινώνεται; Δίνοντας τη δυνατότητα  προς έναν άλλο συγχρονισμό. Αυτόν της επιστροφής σε ένα αναδυόμενο Αλλού, ή προς ένα διαφορετικό τρόπο εμπλοκής με τον κόσμο ή και τους κόσμους και τα μέσα παραγωγής του/των. Δεν ισχύει ότι, ούτως η άλλως, πως σε αυτά τα ίδια μέσα παραγωγής, ορισμένες παθολογίες μπορούν να εμφανιστούν ή να γίνουν αισθητές; Αυτή η ρήξη μπορεί να προέλθει από μια σειρά σεναρίων: υπερβολικός ήλιος, το φλας της κάμερας. Με μια κατά τον J.G Ballard οπτική, η σαγηνευτική λάμψη μιας επικείμενης κατάρρευσης.

 Απόσπασμα από τις σημειώσεις της εικαστικού

 Η έκθεση  αναδεικνύει μια σειρά εντάσεων ανάμεσα σε αφηγήσεις και περιεχόμενα, καθώς κινείται –ούτε πίσω ούτε εμπρός–και κοιτάζει–ούτε κοντά ούτε μακριά–, αλλά ταυτόχρονα, μέσα σε εικόνες, χώρους και τόπους, εντός και πέραν του χώρου της γκαλερί. Δημιουργώντας αλληλοεπικαλύψεις διαφόρων σεναρίων –και εγγύτητες– που μπορούν, ή και όχι, να επεκταθούν μέσα και έξω από κάθε έργο. Αυτές οι χωροχρονικές πράξεις εισηγούνται ένα σύστημα κινητικότητας κατά μήκος χώρων και χρονικοτήτων, όπως σε μια μετά- γεωγραφική αντίληψη. Η έκθεση δεν εξετάζει μόνο τους χώρους αυτούς και την παραστατικότητα τους αλλά και τον/τους χώρο(ους)  που προκύπτουν ενδιάμεσα.

Η Βίκυ Περικλέους είναι εικαστικός και επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήµιο Frederick της Κύπρου. Σπούδασε στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήµιο του Μάντσεστερ, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Γουίµπλετον στο Λονδίνο και στην Ακαδηµία Καλών Τεχνών στη Βενετία. Στο έργο της η Περικλέους εξετάζει και παράγει εικόνες στις οποίες περιβάλλοντα, χειρονομίες και συναντήσεις ταλαντεύονται μεταξύ οικείου και ξένου, ερείπιου και μοντέλου, του κοντά και του μακρινού, όπως αυτά απορρέουν μέσα από μετααποικιακές καταστάσεις και γεωγραφικά και πολιτισμικά φαντασιακά. Η ιδέα του θραύσματος καθώς επίσης και ιδέες γύρω από χώρο-χρονικές υποθέσεις και διατάξεις τελούν υπό διαπραγμάτευση στο σύνολο του έργου της.

Έχει παρουσιάσει έργα της σε εκθέσεις που διοργανώθηκαν σε χώρους όπως η Espace Commines στο Παρίσι, το Hasselblad Foundation στο Γκέτεμποργκ, τη Γκαλερί Zahoor Ul Akhlaq στο Εθνικού Κολλεγίου Τεχνών της Λαχώρης, το Multiplied Art Fair του οίκου Christie’s στο Λονδίνο, καθώς και σε ιδιωτικές γκαλερί στο εξωτερικό. Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα και γκαλερί στην Κύπρο, όπως  στο Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη (Λεµεσός), καθώς και στο NiMAC - Δημοτικό Κέντρο Τεχνών,  στην Omikron Gallery, στη γκαλερί Art Seen, στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου, στη Λευκωσία. Εξέθεσε έργα της στην 3η Μπιενάλε της Αθήνας ΜΟΝΟ∆ΡΟΜΟΣ και στο Sanat Limani, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Κωνσταντινούπολης, Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2010. Συµµετείχε επίσης στο διεθνές πρότζεκτ «Uncovered: Nicosia International Airport», 2010-13. Έχει υπάρξει ενεργό μέλος του Noise of Coincidence, μιας εικαστικής κολλεκτίβας η οποία οργάνωσε εκθέσεις, δρώμενα και δράσεις  στην Κύπρο και το εξωτερικό.

* Την έκθεση υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου.

Επιμέλεια έκθεσης: Μαρία Στάθη

Διάρκεια: 28 Φεβρουαρίου - 10 Απριλίου 2020

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή 15.30 – 19.00 ή με ραντεβού.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με:

Μαρία Στάθη Ιδρυτής & Διευθύντρια +357 22006624 | info@art-seen.org









 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα