Η ολλανδική κυβέρνηση είναι τόσο ευχαριστημένη από την απόκτηση του «Σημαιοφόρου», έναν πίνακα που επιθυμούσε διακαώς εδώ και χρόνια, ώστε για όλο το 2022 το αριστούργημα του Ρέμπραντ θα περιοδεύσει σε 12 ολλανδικές επαρχίες για να το θαυμάσουν όλοι στα τοπικά μουσεία.
Η επαρχία της Φρίσλαντ θα κάνει την αρχή και ο «Vaandeldrager» (όπως ονομάζεται το έργο στα ολλανδικά) θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά τον Μάιο στο Μουσείο Fries στο Leeuwarden. Στη συνέχεια, ο πίνακας θα εκτίθεται για τρεις εβδομάδες σε κάθε μουσείο με την προϋπόθεση μια ημέρα την εβδομάδα να υπάρχει δωρεάν είσοδος. Μόλις ολοκληρωθεί η περιοδεία, το έργο θα καταλήξει στη μόνιμη πλέον θέση του στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ.
Ο πίνακας (ο οποίος είναι αυτοπροσωπογραφία) αποκτήθηκε πριν δύο μήνες από τη συλλογή Ρότσιλντ και το ολλανδικό κράτος με την υποστήριξη της Ένωσης Ρέμπραντ και του Ταμείου Rijksmuseum κατέβαλε το ποσό των 175 εκατομμυρίων ευρώ.
Η συναλλαγή πυροδότησε αρκετές ενστάσεις από ολλανδούς βουλευτές καθώς «η αγορά έγινε μέσω ενός κατεπιστεύματος που βρίσκεται στα νησιά Κουκ, και του οποίου η εταιρεία που το διαχειρίζεται έχει έδρα στον Άγιο Βικέντιο και τις Γρεναδίνες, αμφότερους φορολογικούς παραδείσους», σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian.
Κάποιοι λοιπόν αναρωτήθηκαν γιατί εμπλέκεται το κράτος σε τέτοιου είδους συναλλαγές ενώ ταυτόχρονα φαίνεται να καταπολεμά την φοροδιαφυγή ενώ άλλοι αμφισβήτησαν το χρονοδιάγραμμα της απόκτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αναρωτήθηκαν πως θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η αυθεντικότητα του έργου ή η ιδιοκτησία του.
Η υπουργός Πολιτισμού και Επικοινωνίας Gunay Uslu απάντησε ότι είχε γίνει η αρμόζουσα προεργασία και επιμέλεια και ότι το έργο ουσιαστικά έπρεπε να αποκτηθεί ως «άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της Ολλανδίας» καθώς θεωρείται το προοίμιο της «Νυχτερινής Περιπόλου»
Ο Ρέμπραντ ήταν τριάντα ετών, το 1636, όταν ζωγράφισε τον «Σημαιοφόρο» . Έχει αποτυπώσει τον εαυτό του στον πίνακα με μια όμορφη στολή. Το έργο τοποθετείται στη βόρεια παράδοση των πορτρέτων σημαιοφόρων από διάσημους καλλιτέχνες όπως ο Albrecht Dürer, ο Lucas van Leyden και ο Hendrick Goltzius και δείχνει τη φιλοδοξία του Ρέμπραντ να ζωγραφίσει ένα ομαδικό πορτρέτο για την πολιτοφυλακή του Άμστερνταμ, η πιο τιμητική ανάθεση που θα μπορούσε να φανταστεί ένας ζωγράφος της εποχής του. Πράγμα που έγινε πραγματικότητα έξι χρόνια αργότερα με την παραγγελία της «Νυχτερινής Περιπόλου».
Φωτογραφία: Δυο βασιλιάδες, ο Φίλιππος της Ισπανίας και ο Γουλιέλμος - Αλέξανδρος της Ολλανδίας, μπροστά στον «Σημαιοφόρο» του Ρέμπραντ όταν είχε εκτεθεί το 2019 στο Rijksmuseum (Robin van Lonkhuijsen via AP, Pool).
theartnewspaper.gr
