Θερινό σινεμά [και] στην Πάφο

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 29.6.2020

Με έξι ταινίες που θα προβληθούν στο Ανοιχτό Αμφιθέατρο του Αττικόν, η Πάφος αποκτά επίσης το δικό της θερινό σινεμά από την 1η Ιουλίου. 


Τις προβολές διοργανώνει η Κυπριακή Ταινιοθήκη, την ευθύνη της οποίας έχει ο σκηνοθέτης Πανίκκος Χρυσάνθου («Η ιστορία της Πράσινης Γραμμής», «Ακάμας», «Το Τείχος Μας», «Λουλούδια και Σφαίρες» κ.ά.), που υπογράφει και την επιμέλεια του προγράμματος.

Οι προβολές θα πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη μέχρι και τις 5 Αυγούστου, με εξαίρεση την τρίτη προβολή που θα γίνει ημέρα Πέμπτη.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο ταινίες Κύπριων σκηνοθετών («Committed» της Στελάνας Κληρή και «Λουλούδια και Σφαίρες» του Πανίκκου Χρυσάνθου), ενώ τρεις από τις έξι αποτελούν ένα μίνι αφιέρωμα στον περίφημο Γάλλο ηθοποιό Μισέλ Πικολί που έφυγε από τη ζωή στις 12 Μαΐου. Πρόκειται για τις ταινίες «Η ωραία της ημέρας», του Λουί Μπουνιουέλ, Atlantic City του Λουί Μαλ και «Το ημερολόγιο μιας καμαριέρας» του Λουί Μπουνιουέλ. Το πρόγραμμα προβολών συμπληρώνει η ταινία «Δάκρυα στον Μισισιπί» (MUDBOUND) της Ντι Ρις που αφορά στις φυλετικές διακρίσεις, ένα θέμα που επανέρχεται δυστυχώς συχνά στην επικαιρότητα, αυτή τη φορά εξαιτίας της δολοφονίας του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ από λευκούς αστυνομικούς.

Tο πρόγραμμα

Τετάρτη 1 Ιουλίου, 8:30 μμ: COMMITTED, της Στελάνας Κλήρη (κυπριακή ταινία)
Τετάρτη 8 Ιουλίου, 8:30 μμ: Η ΩΡΑΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, του Luis Bunuel
Πέμπτη 16 Ιουλίου, 8:30 μμ: ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΕΣ, του Πανίκκου Χρυσάνθου
Τετάρτη 22 Ιουλίου, 8:30 μμ: ATLANTIC CITY, του Louis Malle
Τετάρτη 29 Ιουλίου, 8:30 μμ: ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΟ ΜΙΣΙΣΣΙΠΗ (MUDBOUND), της Dee Rees
Τετάρτη 5 Αυγούστου, 8:30 μμ: ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ ΚΑΜΑΡΙΕΡΑΣ, του Luis Bunuel

COMMITTED, της Στελάνας Κλήρη


Μια ρομαντική κωμωδία γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην κυπριακή ύπαιθρο, στην οποία συμμετέχουν οι ηθοποιοί Ορέστης Σοφοκλέους και η Ελληνοαμερικανίδα Μελία Κράιλιγνκ (η οποία έχει συμμετάσχει στην τηλεοπτική σειρά «The Borgias» στο πλευρό του Jeremy Irons). Το στόρι της ταινίας καταπιάνεται με μια νύφη που το έχει σκάσει από το γάμο της, η οποία θα συναντήσει έναν άνδρα που πιέζεται να κάνει πρόταση γάμου στην κοπέλα του. Απ’ εκεί και πέρα ξεκινά ένα αλλόκοτο ταξίδι, το οποίο εξερευνά σκέψεις για την αγάπη, το γάμο και τη δέσμευση.

Η ΩΡΑΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, του Luis Bunuel



Αυτή η ταινία με πρωταγωνίστρια την Κατρίν Ντενέβ είναι ένα από τα αριστουργήματα του κινηματογράφου με την υπογραφή του Λουί Μπουνιουέλ. Η Σεβερίν, η όμορφη, αλλά ψυχρή ερωτικά σύζυγος ενός γιατρού, γίνεται πόρνη πολυτελείας σε οίκο ανοχής, με το ψευδώνυμο «Ωραία της Ημέρας». Εκεί εκπληρώνει όλες τις σεξουαλικές φαντασιώσεις της, αλλά και αυτές των πελατών της. Όσο περισσότερο επιδίδεται σε αυτές, τόσο πιο τρυφερή γίνεται με τον άντρα της. Η ταινία αρχίζει όπως ακριβώς τελειώνει, μ' ένα όνειρο. Είναι ένα αριστοτεχνικό παιχνίδι ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό, από έναν Μπουνιουέλ χλευαστικό απέναντι στα αστικά ερωτικά ήθη όσο ποτέ. Ο Μισιέλ Πικκολί υποδύεται τον φίλο της οικογένειας και πελάτη του πορνείου.

ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΕΣ, του Πανίκκου Χρυσάνθου


Είναι μια ταινία που έγινε μέσα από τη συνεργασία του σκηνοθέτη Πανίκκου Χρυάνθου με τον ερευνητή ακαδημαϊκό Νιαζί Κιζίλγιουρεκ. Ο Γιώργος Λιασής επιστρέφει στο χωριό του, το Παλαίκυθρο, ύστερα από 42 χρόνια. Στην αυλή ενός σπιτιού ξυπνούν πικρές αναμνήσεις. Εκεί έζησε την πιο φρικτή μέρα της ζωής του. Στοχάζεται για τα βιώματά του, τη συγχώρεση και την ευχή του να μη ξαναζήσει κάποιος ό,τι έζησε αυτός.

ATLANTIC CITY, του Louis Malle


Ο Λου, ένας ηλικιωμένος μικροαπατεώνας μένει σε ένα άθλιο μικρό διαμέρισμα στο Ατλάντικ Σίτι και φροντίζει την Γκρέις, μιαν ιδιότροπη γειτόνισσα. Ελκύεται από τη Σάλλυ, μια νεαρή γειτόνισσα του, που δουλεύει σε ένα καζίνο κι ονειρεύεται να γίνει γκρουπιέρισσα στο Μόντε Κάρλο και την παρακολουθεί από απόσταση. Η ζωή τους αλλάζει, όταν στην πόλη φτάνει ο άντρας της Σάλλυ, που την είχε εγκαλατείψει, φέρνοντας μαζί του ένα σακούλι με κλεμένα ναρκωτικά. Θεωρείται μια από τις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας του 80. Κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας. Στους πρώτους ρόλους ο Μπαρτ Λάγκαστερ και η Σούσαν Σάραντον. Ο Μισιέλ Πικολί υποδύεται τον έξπερτ του κασίνου.

ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΟ ΜΙΣΙΣΣΙΠΗ (MUDBOUND), της Dee Rees

Σ’ ένα βαλτώδες τοπίο του αμερικάνικου νότου προσπαθούν να επιβιώσουν δυο οικογένειες, μια λευκή και μια μαύρη. Μπορεί να είναι και οι δυο φτωχές, το λευκό όμως χρώμα της μιας της δίνει μια υπεροχή, καθώς μπορεί να έχει ιδοκτησία στη γη. Η μαύρη οικογένεια είναι υποχρεωμένη να εργάζεται ως μισθωτή και να υφίσταται τον κρυφό ή φανερό ρατσισμό της περιοχής. Η είσοδος της Αμερικής στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο θα επιφέρει σαρωτικές αλλάγές στις σχέσεις των δύο οικογενειών. Όταν οι δυο γιοι των οικογενειών επιστρέφουν απο τον πόλεμο αναπτύσσουν μία δυνατή φιλία έχοντας τα ίδια βιώματα του πολέμου, αυτό όμως προκαλεί την τοπική κοινωνία.

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ ΚΑΜΑΡΙΕΡΑΣ, του Luis Bunuel


Μια γοητευτική καμαριέρα (Ζαν Μορό) φτάνει από το Παρίσι στην επαρχία για να δουλέψει σε σε μιαν επαρχιώτικη αστική οικογένεια. Η παρουσία της λειτουργεί σαν καταλύτης. Αμέσως γίνεται το επίκεντρο των ορέξεων όλων των αντρών του σπιτιού. Πρώτου απ’όλους, του πεινασμένου για σεξ και ανικανοποίητου, στερημένου συζύγου (Μισέλ Πικολί), που αδυνατεί να κάνει έρωτα με την αξιοπρεπέστατη, θεοσεβούμενη και ψυχρή γυναίκα του. Κατά συνέπεια, στρέφεται στο κυνήγι πουλιών και ζώων και στις υπηρέτριες, άσχημες ή ωραίες, στις οποίες σερβίρει ανούσιες φλυαρίες προκειμένου να τις στριμώξει στο στάβλο. Ο Μπουνιουέλ φτιάχνει μια καταλυτική ψυχογραφία της παρακμασμένης αστικής οικογένειας και του υφέρποντος φασισμού της.

+ Θερινό σινεμά στο αμφιθέατρο του Αττικόν της Πάφου. Όλες οι προβολές ξεκινούν στις 20:30. Πριν από κάθε ταινία θα γίνεται μία εισαγωγή και θα ακολουθεί συζήτηση μετά το τέλος της. 

ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ: Στιγμιότυπο από την ταινία της Ντι Ρις Mudbound: γυναικείο βλέμμα στον ρατσισμό του διχασμένου Μισισιπί.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Ecstasy»: Η πρώτη σεξουαλική σκηνή που εμφανίστηκε στον κινηματογράφο

«Ecstasy»: Η πρώτη σεξουαλική σκηνή που εμφανίστηκε στον κινηματογράφο

«Ecstasy»: Η πρώτη σεξουαλική σκηνή που εμφανίστηκε στον κινηματογράφο

Βραβείο Κοινού LUX 2024 | H βραδιά που κέρδισε το «The Teachers’ Lounge»

Βραβείο Κοινού LUX 2024 | H βραδιά που κέρδισε το «The Teachers’ Lounge»

Βραβείο Κοινού LUX 2024 | H βραδιά που κέρδισε το «The Teachers’ Lounge»