To The Piano Tour σε νέα ύψη!

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 2.6.2022

Τον Μάιο του 2019, ο Πολιτιστικός Οργανισμός Avantgarde διοργάνωνε ρεσιτάλ πιάνου για 2 πιανίστες / 4 χέρια στο στάδιο ΓΣΠ κατά τη διάρκεια του τελικού του ποδοσφαιρικού κυπέλου Κύπρου την ίδια ώρα που στην Ελλάδα ο αντίστοιχος θεσμός διεξαγόταν χωρίς φιλάθλους, υπό τον φόβο επεισοδίων. Τους Κύπριους φίλαθλους υποδέχονταν οι μελωδίες των Brahms, Grieg και Strauss και ο Οργανισμός εξηγούσε ότι με την ενέργεια εκείνη επιθυμούσε να ταξιδεύσει την κλασική μουσική παντού. Εκεί τέθηκαν οι βάσεις της δράσης που ακούει στο όνομα The Piano Tour, και έκτοτε μας ταξιδεύει προσφέροντας μας μοναδικές εμπειρίες.


Από τον Μάιο του 2019 έως σήμερα έχουμε θαυμάσει εκπληκτικές ερμηνείες δέκα διαφορετικών Κύπριων καλλιτεχνών από εννέα διαφορετικούς προορισμούς. Εννέα μοναδικές περιοδείες του The Piano Tour από χώρους που σίγουρα εξυπηρετούν τη φιλοσοφία του θεσμού που θέλει το αντισυμβατικό, επιδιώκει το ανατρεπτικό και φιλοδοξεί να διαδράσει με το κοινό που όλο και αυξάνεται. Περισσότερο από 32,000 άνθρωποι έχουν ήδη παρακολουθήσει τις συναυλίες αυτές ενώ ο Πολιτιστικός Οργανισμός Avantgarde μπορεί να αισθάνεται δικαιωμένος αφού ο θεσμός που εισήγαγε αποδεικνύεται επιτυχημένος και ωφέλιμος, ειδικά όσον αφορά στην ανάπτυξη νέου ακροατηρίου, που αποτελούσε ένα από τους πρωταρχικούς στόχους των διοργανωτών.

Το ΓΣΠ ακολούθησαν μοναδικές συναυλίες στο γραμμικό πάρκο Πεδιαίου, στην οροφή του υψηλότερου κτηρίου της πρωτεύουσας (Tower 360), στο Νεολιθικό Οικισμό της Χοιροκοιτίας, στο οδόφραγμα που χωρίζει τη Λευκωσία στα δύο, στο μεσαιωνικό γεφύρι του Τζιελεφού, στο κατεστραμμένο μοναστήρι του Αγ. Μάμα στον Άγιο Σωζόμενο, στις εγκαταλελειμμένες αποθήκες της Επιτροπής Σιτηρών Κύπρου κ.α. διαμορφώνοντας με αυτό τον τρόπο ένα μοναδικό παζλ της σύγχρονης, της αρχαίας, της μεσαιωνικής Κύπρου - ακόμη και της «απλής» καθημερινότητας μας.







Η επόμενη συναυλία του ιδιαίτερου αυτού θεσμού μας ανεβάζει σε νέα ύψη. Πιάνο και μουσικοί θα βρεθούν στο μέσο του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Κύπρου!

Ο «Α1» είναι ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει τη Λευκωσία με τη Λεμεσό. Εκτείνεται σε μήκος 73 χιλιομέτρων και αφορά στον πρώτο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάστηκε στο νησί ενώ αποτελεί τον άξονα με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στην Κύπρο. Ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία το 1986 και στη συνέχεια ακολούθησε ο παρακαμπτήριος Λεμεσού (μεταξύ Α1 και Α6), γνωστός για τους ανισόπεδους κόμβους που διαθέτει. Στο μέσο, λοιπόν, του παρακαμπτήριου δρόμου – ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, πάνω από αυτόν και συγκεκριμένα στην εναέρια διάβαση πεζών που υπερίπταται του αυτοκινητόδρομου και του κόμβου Λινόπετρας παρά τον Άγιο Αθανάσιο – θα πραγματοποιηθεί η 10η συναυλία του The Piano Tour, πάνω από αυτοκίνητα που διακινούνται με μεγάλη ταχύτητα.

Ο μαέστρος-πιανίστας Κωνσταντίνος Δημηνάκης και η κλαρινετίστα Χριστιάνα Θαλασσινού (με κλαρινέτο και μπάσο κλαρινέτο) θα «παρέμβουν» στους ήχους της πολύβουης πόλης, διαδρώντας με τον θόρυβο ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου ώστε να μεταφέρουν τη μουσική τους από το ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο που γράφτηκε ή/και διασκευάστηκε για πιάνο και κλαρινέτο. Γνωστές μελωδίες αγαπημένων συνθετών, σχημάτων και ερμηνευτών – από Piazzola και De Gaspari έως Yanni, Vangelis και Queen – θα ταξιδεύσουν στ’ αυτιά μας υπό μία νέα οπτική: αυτή των λευκών και κόκκινων φώτων των αυτοκινήτων καθώς περνάνε με ταχύτητα κάτω από τους καλλιτέχνες! Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί το βράδι του Σαββάτου 18 Ιουνίου 2022, στις 19:45, και θα μεταδίδεται όπως πάντα ζωντανά στο Facebook μέσα από τη σελίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού Avantgarde: www.facebook.com/Avantgarde.Cultural.Foundation

Christiana Thalassinou
Η Κύπρια σολίστ Χριστιάνα Θαλασσινού ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές το 2019 στο Λονδίνο με τον Prof. Joan Enric Lluna στο Trinity Laban Conservatoire for Music and Dance με Άριστα ενώ το 2020 ακολούθησε μια πορεία ειδίκευσης στο μπάσο κλαρινέτο, με τον Prof. Paolo De Gaspari, ολοκληρώνοντας επιπρόσθετες μεταπτυχιακές σπουδές στο Arts Au Carré École Supérieure des Arts του Βελγίου. Ξεκίνησε τις σπουδές της το 2012 στο σολιστικό κλαρινέτο και παράλληλα στις παιδαγωγικές σπουδές στο Vienna Konservatorium της Αυστρίας (τάξη Prof. Lubomir Gospotinov), αποκτώντας τους αντίστοιχους ακαδημαϊκούς τίτλους με Άριστα. Το 2014 εμφανίστηκε ως σολίστ στην περίφημη αίθουσα Musikverein στη Βιέννη, με την Orpheus Kammer-orchester Wien.

Μεταξύ ποικίλων σεμιναρίων που παρακολούθησε ξεχωρίζουν οι συμμετοχές της με τον Michael Whight (London Philharmonic Orchestra-LPO), τη δημοφιλή σολίστ Liliana Stephanova, τον εξέχοντα κλαρινετίστα Κοσμά Παπαδόπουλο, τον Frank van den Brink (Netherlands Radio Philharmonic Orchestra), το διακεκριμένο κλαρινετίστα της Συμφωνικής Ορχήστρας Βιέννης κ. Reinhard Wieser και την εξέχουσα σολίστ Severine Payet. Ως κλαρινετίστα συμμετείχε σε συναυλίες με τη Max Steiner Orchester, τη Metropolitan Kammerοrchester Wien, Kollegium Musicum Orchester, την Austrolatino Orchestra Wien, την Prayner Konservatorium Orchester, τη Vienna Young Artists Orchester, τη London International Sinfonia, τη Shapeshifters Orchestra, τη Trinity Laban Symphony Orchetra, και τη Symphonica Unanima. Από το 2013 είναι εξάρχουσα κλαρινετίστα της Orpheus Kammerorchester Wien και της Wiener Kaiser Orchester (2019 – σήμερα), ενώ από το 2016 είναι μόνιμο μέλος της Opera de Baugé Orchestra στη Γαλλία.



Constantinos Diminakis


Ο Κωνσταντίνος Δημηνάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής της Orpheus Kammerorchester Wien, σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών στο Πανεπιστήμιο Μουσικής της Βιέννης (U. Lajovic) και πιάνο στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (Δ. Ευνουχίδου). Παρακολούθησε σεμινάρια διεύθυνσης των Zubin Mehta, Sir Simon Rattle, Daniel Harding και Colin Metters.

Έχει διευθύνει πολλές σημαντικές ορχήστρες στην Αυστρία, όπως τις RSO ÖRF, Wiener Kammerorchester, Kammerorchester Graz, καθώς επίσης έχει συνεργαστεί με ορχήστρες όπως οι Rzeszow Philharmonic Orchestra (Πολωνία), Ploesti Orchestra (Ρουμανία) και ALEA III (Βοστώνη). Έχει αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις στους διαγωνισμούς ‘2nd International Conductors Competition’ στο Weiz (2η θέση), του Βασιλικού Κολλεγίου Μουσικής του Μάντσεστερ (2013) και ‘Δ. Μητρόπουλος’ (2010). Το 2012 επιλέχθηκε από την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου (LSO) ανάμεσα στους 20 πιο ταλαντούχους νέους μαέστρους της Ευρώπης. Τον Νοέμβριο του 2013 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην Ελλάδα διευθύνοντας την όπερα ‘La Cenerentola’ του G. Rossini στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Έχει διευθύνει, μεταξύ άλλων, στην όπερα του Klosterneuburg Αυστρίας, Opera de Bauge Γαλλίας, Rose Theater Λονδίνου, Musikverein Βιέννης, Gastei Μονάχου, Liederhalle Στουτγκάρδης και Brucknerhaus Λιντζ.

Η συναυλία πραγματοποιείται με τις απαραίτητες άδειες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Πρόκειται για διοργάνωση του Πολιτιστικού Οργανισμού Avantgarde με τη χορηγία των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και της Ελληνικής Τράπεζας.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Αλκίνοος Ιωαννίδης: Ακυρώθηκε η συναυλία του στο Κολούμπια λόγω κινητοποιήσεων φοιτητών για τη Γάζα

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Ακυρώθηκε η συναυλία του στο Κολούμπια λόγω κινητοποιήσεων φοιτητών για τη Γάζα

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Ακυρώθηκε η συναυλία του στο Κολούμπια λόγω κινητοποιήσεων φοιτητών για τη Γάζα

Ο Τραμπ έμπνευση των Pearl Jam για το νέο τραγούδι «Wreckage»

Ο Τραμπ έμπνευση των Pearl Jam για το νέο τραγούδι «Wreckage»

Ο Τραμπ έμπνευση των Pearl Jam για το νέο τραγούδι «Wreckage»

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Ωδείο Σόλωνα Μιχαηλίδη | Προχωρεί στην κήρυξή του σε διατηρητέο ο Δήμος Λεμεσού μετά τις δημοσιεύσεις

Ωδείο Σόλωνα Μιχαηλίδη | Προχωρεί στην κήρυξή του σε διατηρητέο ο Δήμος Λεμεσού μετά τις δημοσιεύσεις

Ωδείο Σόλωνα Μιχαηλίδη | Προχωρεί στην κήρυξή του σε διατηρητέο ο Δήμος Λεμεσού μετά τις δημοσιεύσεις