«Αγαμέμνων» του Αισχύλου η καλοκαιρινή παραγωγή του ΘΟΚ

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 18.5.2021

Η τραγωδία του Αισχύλου Αγαμέμνων (458 π.Χ.), που αποτέλεσε το 1971 την εναρκτήρια παραγωγή του ΘΟΚ, ανεβαίνει φέτος το καλοκαίρι στο πλαίσιο των εορτασμών των 50 χρόνων από την ίδρυση του Οργανισμού, σε σκηνοθεσία Λέας Μαλένη. Πρόκειται για το πρώτο από τα τρία έργα της Ορέστειας, της μοναδικής σωζόμενης τριλογίας του Αισχύλου, ένα έργο βαθιά πολιτικό στον πυρήνα του, που ψηλαφίζει και φωτίζει τα σημάδια που αφήνει στη μοίρα των ανθρώπων ένα καθεστώς που γεννά βία.


Η σκηνή τοποθετείται μπροστά στο παλάτι των Ατρειδών, στο Άργος, όπου ο βασιλιάς Αγαμέμνονας επιστρέφει μετά το τέλος του Τρωικού Πολέμου, έχοντας δίπλα του την κόρη του Πρίαμου Κασσάνδρα ως λάφυρο. Η Κλυταιμνήστρα θα τον καλωσορίσει αρχικά, όπως αρμόζει σε έναν νικητή, και θα δεχτεί φιλόξενα την ξένη Κασσάνδρα στο παλάτι, βάσει ενός καλά μελετημένου σχεδίου εκδίκησης που στην τελική του πράξη περιλαμβάνει τη δολοφονία του συζύγου της με τη βοήθεια του εραστή της Αίγισθου.

Η αισχυλική τριλογία ανοίγει με μια αποτρόπαιη πράξη και θέτει τα πρώτα καίρια και τόσο επίκαιρα περί δικαίου και δημοκρατίας ερωτήματα. Η Λέα Μαλένη αναζητά την ουσία του έργου, έχοντας ως συνοδοιπόρους της ένα εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών και συνεργατών, για να θίξει ένα διαχρονικό ζητούμενο σε έναν κόσμο αντίρροπων δυνάμεων που δεν έπαψε ποτέ να πασχίζει να βρει την ισορροπία του.

 Ταυτότητα παράστασης

 Μετάφραση: Νικολέττα Φριντζήλα

Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη

Σκηνικά: Χάρης Καυκαρίδης

Κοστούμια: Σόσε Εσκιτζιάν

Μουσική: Δημήτρης Ζαβρός

Χορογραφία-Κίνηση: Φώτης Νικολάου

Σχεδιασμός φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς

Βοηθός σκηνοθέτιδας: Ελένη Αναστασίου

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Άννη Βασιλείου

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):

Ανδρέας Βασιλείου, Μάρκος Γέττος, Θανάσης Γεωργίου, Άννα Γιαγκιώζη, Ηλιάνα Κάκκουρα, Στέλιος Καλλιστράτης, Βασιλική Κυπραίου, Χριστίνα Κωνσταντίνου, Aurora Alexandra Marion, Γιάννης Μίνως, Βασίλης Μιχαήλ, Μανώλης Μιχαηλίδης, Φώτης Νικολάου, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Παναγιώτα Παπαγεωργίου, Ανδρέας Παπαμιχαλόπουλος, Ελένη Σιδερά, Νιόβη Χαραλάμπους, Χάρης Χαραλάμπους, Μαρίλια Χαριδήμου, Άγγελος Χατζημιχαήλ

Παραστάσεις:

Λευκωσία: Αμφιθέατρο Μακαρίου ΙΙΙ

Από 16 Ιουλίου 2021

 Πληροφορίες/Εσιτήρια:

Ταμείο Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717, www.thoc.org.cy

Τιμές Εισιτηρίων:

€17 / €8 (άνεργοι, συνταξιούχοι, πολύτεκνοι με την επίδειξη του αντίστοιχου αποδεικτικού εγγράφου και άτομα κάτω των 25 ετών με την επίδειξη πολιτικής ταυτότητας)

 *Θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, σύμφωνα με τα σχετικά διατάγματα του Υπουργείου Υγείας.

 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ