"Seven Miles East" στο Αρχοντικό της Αξιοθέας

Eleni Papadopoulou Δημοσιεύθηκε 9.7.2012

Γράφει ο Πέτρος Λαζάρου

Την πραγματική αξία ενός μουσικού έργου κι ενός μουσικού την αντιλαμβάνεσαι μόνο όταν φύγεις από μία ζωντανή παρουσίαση, με το αίσθημα της μουσικής πληρότητας. Ελάχιστες φορές την τελευταία δεκαετία έχω νιώσει φεύγοντας από μια μουσική συναυλία, την ικανοποίηση και την ανάγκη να εκφράσω την ευχαριστία μου προς τους μουσικούς, γιατί αρνήθηκαν να μας περιορίσουν στη συγκαταβατικότητα, δηλαδή, στην επιεική αποδοχή! Ο Γαβριήλ Καραπατάκης κι ο Μάριος Τακούσιης μαζί με τους David Lynch, Ζαχαρία Σπυριδάκη και Στέλιο Ξυδιά, παρουσιάζοντας το νέο τους δίσκο "Seven Miles East" στο Αρχοντικό της Αξιοθέας την περασμένη Παρασκευή [29/06/2012], ανέβασαν τόσο πολύ τον πήχη των μουσικών παραστάσεων που δηλώνω χωρίς κανέναν δισταγμό, ότι ήταν η καλύτερη μουσική παράσταση που παρακολούθησα τα τελευταία χρόνια. Τολμώ να πω, ότι η παράσταση αυτή άγγιξε τις παρυφές της αρτιότητας, γιατί οι πέντε μουσικοί κατάφεραν να αναδείξουν σε πρωτεύουσα τη συλλογικότητα, η οποία δεν καταργεί την ιδιαιτερότητα. Ο θεατής εισέπραττε τη μουσική ως ένα αρχιτεκτόνημα που σέβεται τον περιβάλλοντα χώρο, τους περίοικους, αλλά και τους ίδιους τους ενοίκους του. Για ακόμη μια φορά ίσχυσε το διαχρονικό ότι η κατάκτηση της τέχνης, είναι η μη κατάκτησή της. Τουλάχιστον, ως ακροατής, αυτό που εισέπραξα ήταν το μέτρο της συλλογικής εργασίας, που επιδιώκει όχι το "φαίνεσθαι" αλλά το "είναι". Με άλλα λόγια, δεν εισέπραξα την εξωτερική εικόνα πέντε καλών μουσικών, αλλά την εσώτερη επικοινωνία που σε σπρώχνει στην περιπέτεια της κοινωνίας. Όπως βλέπεις τη φωτογραφία ενός αγαπημένου προσώπου, και κατά ένα μυστήριο τρόπο σού αποκαλύπτεται η βαθύτερη σχέση που έχεις μαζί του, η οποία είναι το άλφα και το ωμέγα στη ζωή μας. Έχω επίσης την άποψη ότι το πλέον δημιουργικό κομμάτι της σύγχρονης μουσικής πραγματικότητας στο νησί ανήκει στους λίγους μουσικούς που αναζητούν στην τέχνη τους, αυτή την αλφαβήτα. Το περιεχόμενο εκείνο που σε οδηγεί στη γνώση της αδυναμίας ως δύναμης δημιουργικής, που σε πάει ένα βήμα πιο μπροστά, και τα παιδιά ανήκουν στην κατηγορία αυτή.

+ Ο Μάριος Τακούσιης στο πιάνο, ο Γαβριήλ Καραπατάκης στο άταστο μπάσο, ο Ντέιβιντ Λιντς στο τενόρο και σοπράνο σαξόφωνο, ο Στέλιος Ξυδιάς στα ντραμς και με την προσθήκη του Μιχάλη Κουλουμή στο βιολί, θα δώσουν μια συναυλία στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Τζαζ της Αγλαντζιάς την Τρίτη 10 Ιουλίου στις 20:30, στην πλατεία της παλιάς Αγλαντζιάς. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ