Αννίτα, ολέ

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 27.10.2014

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

* Αντιγράφω από το αθηναϊκό μπλογκ «Το Τέταρτο Κουδούνι» [το οποίο οφείλω να ομολογήσω ότι ξέρει περισσότερα κουτσομπολιά για το κυπριακό θέατρο απ’ όσο εγώ, αλλά πού θα πάει...].


* Το γνωστό στον θεατρικό κόσμο μπλογκ κάνει αναφορά στην Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα, που μαθαίνουμε ότι πήγε πάρα πολύ καλά αλλά εκ του μακρόθεν, κράτα μικρό καλάθι.


* Γράφει, λοιπόν, Το Τέταρτο Κουδούνι: «Οργίστηκα. Βλέποντας την Αννίτα Σαντοριναίου να παίζει στο Ίδρυμα ‘Μιχάλης Κακογιάννης’. Να ερμηνεύει είναι η πιο σωστή λέξη, τον πολύ ενδιαφέροντα μονόλογο του νέου συγγραφέα Κώστα Μαννούρη «Απόψε θα πετάξω την τέφρα σου!». Εξαιρετικά σκηνοθετημένη από μια νέα κοπέλα, τη Μαγδαλένα Ζήρα, σε μια παραγωγή του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου.


* Σπουδαία -κυριολεκτώ, δεν τρελαίνομαι να χρησιμοποιώ αφειδώς μεγαλοστομίες και μεγαλόσχημα επίθετα χωρίς να τα σημαίνω- ηθοποιός. Τι γκάμα! Εδώ έβγαζε με μια δεξιοτεχνία απαράμιλλη το μαύρο χιούμορ, τη σαρδόνια ειρωνεία του κειμένου -μια χήρα που σκέφτεται πού θα σκορπίσει την τέφρα ενός μακαρίτη πια συζύγου με τον οποίο δεν έζησε δα και βίον ανθόσπαρτον, κάθε άλλο…- σκοτεινιάζοντας την ερμηνεία της εκεί που έπρεπε. Μ’ ένα κύρος, μ’ έναν τρόπο δικό της να γεύεται τον λόγο -τη λέξη-, με μια δύναμη, με μια πλαστικότητα, με μια σπάνια εκφραστικότητα, με μια φάτσα τεατράλε που «γράφει» άμα τη εμφανίσει της αλλά και με τσαγανό…


* Την έχω δει πολλές φορές στο θέατρο την Αννίτα Σαντοριναίου - απ’ την εποχή που ξεκίνησε την πορεία της στο «Θέατρο Τέχνης», απόφοιτη της σχολής του, μέχρι σε αρκετές παραστάσεις του ΘΟΚ στη δύναμη του οποίου εδώ και πολλά χρόνια ανήκει. Ν’ απλώνει μια γκάμα απ’ τον Αισχύλο και την αρχαία τραγωδία μέχρι τη σύγχρονη κωμωδία -τώρα ετοιμάζεται να παίξει στη Λευκωσία Εκάβη στο «Τρίτο στεφάνι» που ανεβάζει στον ΘΟΚ ο Τάκης Τζαμαργιάς σε δραματοποίηση Σάββα Κυριακίδη.


* Ποιος ο λόγος να οργίζομαι τότε; Οργίστηκα γιατί η Ηθοποιός αυτή, που και τι δεν έπαιξε στον ΘΟΚ -χωρίς ΚΑΘΟΛΟΥ να υπάγεται στην κατηγορία «κάλλιο πρώτος στο χωριό…»-, παραμένει γνωστή μόνο στο περιορισμένο κυπριακό θεατρικό κοινό. Ενώ θα ’πρεπε να γίνεται ΑΝΑΡΠΑΣΤΗ -με «δανεισμό» απ’ τον ΘΟΚ, με κάποιο τρόπο τέλος πάντων…-, από ελλαδικά ιδιωτικά και, κυρίως, κρατικά θέατρα. Λες και οι ρολίστες της κλάσης της μας περισσεύουν...».


* Άξιζε νομίζω η αναδημοσίευση.


* Και μιας και είμαστε στον ΘΟΚ, μένουμε ΘΟΚ!


* Εξεμάνη ο οργανισμός επειδή ο Τάκης Τζαμαργιάς ανέφερε στη συνέντευξή του στο «Π» [την περασμένη Κυριακή] το όνομα της Ευανθίας Ρεμπούτσικα. Για την οποία, στο μεταξύ, δεν κατάλαβα εξαρχής γιατί ο οργανισμός επέμενε τόσο πολύ να την έχει στο δυναμικό του.


* Αντί να εγκύψει στα πιο σοβαρά ζητήματα, που δεν είναι και κανένα μυστικό.


* Νά, τις προάλλες αποχώρησε ο Πάρις Ερωτοκρίτου ο οποίος θα σκηνοθετούσε ένα από τα έργα κυπριακής θεατρικής γραφής.


* Και στη θέση του θα σκηνοθετήσει ο Σώτος Σταυράκης.


* Ενδέχεται, δε, να αποχωρήσει και η Αθηνά Κάσιου.


* Μόνο ο Σιοπαχάς θα του μείνει του οργανισμού έτσι όπως πάει. Ο οποίος, ως γνωστό, έχει το βρισίδι για... σκηνοθετική μανιέρα!


* Αυτή η ανωμαλία του θεατρικού μας χώρου άρχισε να με κουράζει.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ