Μανιτάρια με κουτόχορτο

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 20.2.2017

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως




  • Με μια ανακοίνωση 410 λέξεων απάντησε την περασμένη Τετάρτη το Ινστιτούτο Πολιτισμού του ΔΗΣΥ σε ανακοίνωση 198 λέξεων του βουλευτή του ΑΚΕΛ Γιώργου Κ. Γεωργίου. Και είναι απορίας άξιον: υπάρχει ακόμη άνθρωπος που πιστεύει ότι τα κόμματα δεν έχουν λόγο στα του θεάτρου;






  • Αναφέρεται στην ανακοίνωση του βουλευτή του ΑΚΕΛ: «Ο πολιτισμός και ιδιαίτερα το θέατρο δεν μπορούν να αναπτυχθούν ούτε με πενταροδεκάρες ούτε με τη λογική του ΕΕΕ, αναδιανέμοντας τη φτώχεια. Τα τελευταία χρόνια τα κονδύλια για τον πολιτισμό παραμένουν συρρικνωμένα. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια αυξημένη παρουσία νέων θεατρικών ομάδων. [...] Όλα μαζί φυλλοροούν. Θα πρέπει να γίνει ένας συντονισμένος διάλογος, με επικεφαλής τον υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Καδή που έχει την πολιτική ευθύνη για τον τομέα του πολιτισμού, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να επανέλθουν στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής και να μας καταθέσουν έναν σχεδιασμό, ένα κοινό πρόγραμμα που να περιλαμβάνει τόσο την ανάπτυξη της θεατρικής παιδείας γενικότερα όσο και την αξιοκρατική διάθεση της χορηγίας προς τα θέατρα. Ως ΑΚΕΛ πιστεύουμε πως αυτή την ευθύνη πρέπει να την αναλάβει ένας φορέας πολιτισμού».






  • Και τα λοιπά και τα λοιπά.






  • Η ανακοίνωση του Ινστιτούτου Πολιτισμού (ΔΗΣΥ) ως απάντηση στην τοποθέτηση του ΑΚΕΛ έχει τίτλο «Το ΑΚΕΛ, οι κρατικές χορηγίες σε ιδιωτικά θέατρα και η ευρύτερη πολιτική για τον πολιτισμό».






  • Παρακαλώ κρατήστε την αναφορά σε «ιδιωτικά θέατρα», θα μας χρειαστεί παρακάτω.






  • Και αφού στην ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Πολιτισμού επιδίδεται σε μια κομματική αντιπαλότητα με το κόμμα που αγαπά να μισεί, μπαίνει και στην ουσία (του): «Στην υφιστάμενη θεσμική τάξη πραγμάτων την ευθύνη και αρμοδιότητα για τη θεατρική ανάπτυξη και την κατανομή των κρατικών χορηγιών σε ιδιωτικά θέατρα την έχει –καλώς ή λιγότερο καλώς– ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου. Τα τελευταία χρόνια ο ΘΟΚ έχει αναπτύξει ένα σαφώς βελτιωμένο σύστημα και σχέδιο κατανομής και παραχώρησης των χορηγιών, γνωστό ως 'Θυμέλη'. Το ότι υπάρχουν διαμαρτυρίες και διεκδικήσεις από διάφορους ιδιωτικούς θεατρικούς φορείς δεν σημαίνει ότι το καθεστώς που υπήρχε προηγουμένως ήταν καλύτερο».






  • Το Ινστιτούτο Πολιτισμού τάσσεται υπέρ της δημιουργίας Υφυπουργείου Πολιτισμού που θα είναι μια «συγκροτημένη κρατική υπηρεσία με σχεδιασμό και κατεύθυνση πολιτικής που να δείχνει ότι δίνουμε στον πολιτισμό τη σημασία εκείνη που οφείλουμε».






  • Με λίγα λόγια, χρειάζεται μια αλλαγή δομής για να δώσουμε στον πολιτισμό τη σημασία που οφείλουμε. Διότι αυτή η δομή δεν θα περιλαμβάνει τους ίδιους ανθρώπους, τους ίδιους στρατηγικούς στόχους, τα ίδια μυαλά. Δεν θα είναι μια αλλαγή τύπου «άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς». Όχι! Θα είναι ρηξικέλευθη, θα είναι εντυπωσιακή, θα είναι «δεν ξανάγινε»!






  • Η αναφορά σε ιδιωτικά θέατρα πάντως έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον, προερχόμενη από το κόμμα που λατρεύει να μιλά με όλα τα παράγωγα της λέξης.






  • Οι ανακοινώσεις προέκυψαν μετά από μια συγκλονιστική συνεδρία στη Βουλή με θέμα το σχέδιο επιχορηγήσεων «Θυμέλη».




  • Από αυτή τη συνεδρία προέκυψε η νέα λέξη «μανιταροποίηση».




  • Μάλιστα, μανιταροποίηση. Την εφηύρε ο λεξιπλάστης λογοτέχνης Κλείτος Ιωαννίδης. Ο κ. Ιωαννίδης ήταν παρών σε αυτή τη θυελλώδη συνεδρία ως μέλος του δ.σ. του Θεάτρου Ένα και αναφέρθηκε στα πολλά «μανιτάρια», δηλαδή τις μικρές θεατρικές ομάδες, που φυτρώνουν και καταλαμβάνουν τον θεατρικό χώρο.




  • «Μην επιτρέψετε αυτή τη μανιταροποίηση, κύριοι βουλευτές», ανέφερε σπαρακτικά και με το χέρι όρθιο, τον δε δείκτη του χεριού υψωμένο, ο κ. Ιωαννίδης. Μια μοναδική στιγμή στην ιστορία του κυπριακού θεάτρου.




  • Αν τους έλεγε απλώς «δώστε λεφτά στο θέατρο, κύριοι βουλευτές», θα είχε ο λόγος του κάποια ουσία.






Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ