WTF Θυμέλη;

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 4.12.2017


  • Δεκαοκτώ θεατρικά σχήματα μοιράζονται το ποσό του ενός εκατομμυρίου και 190 χιλιάδων ευρώ στο πλαίσιο του Σχεδίου Χορηγιών Θυμέλη για το 2018, όπως ανακοινώθηκε την περασμένη Πέμπτη από τον ΘΟΚ, που έχει την αρμοδιότητα των χορηγιών στα ελεύθερα –δηλαδή τα μη κρατικά- θέατρα.

  • Στο Σχέδιο Θυμέλη υποβλήθηκαν φέτος 85 αιτήσεις από 33 θεατρικούς φορείς ή άτομα, εκ των οποίων εγκρίθηκαν οι 55 παραγωγές 18 σχημάτων.

  • Είναι πολλοί οι τρόποι για να προσεγγίσει κανείς τον τρόπο με τον οποίο ο ΘΟΚ διαθέτει το κονδύλι για τα ελεύθερα θέατρα. Ο προφανής πρώτος είναι τα λεφτά, ποιος παίρνει τι και γιατί. Ο ΘΟΚ έχει παρουσιάσει μια πολύ συγκεκριμένη φόρμουλα [aka μετρήσιμα κριτήρια] βάσει της οποίας βαθμολογεί τα θεατρικά σχήματα που αιτούνται για την επιχορήγηση. Λαμβάνεται πρώτιστα υπόψη η ποιότητα εργασίας και αμέσως μετά η συμβολή της πρότασης στη θεατρική ανάπτυξη [ποιο είναι το έργο, τι έχει να μας πει σήμερα, ποιοι είναι οι συντελεστές κ.λπ]. Μετά ξεκινούν πιο τυπικά χαρακτηριστικά για τη νομική υπόσταση του θεατρικού σχήματος, τους θεατές του, την αποκεντρωτική του δραστηριότητα, τη δυνατότητα να υλοποιήσει το πρόγραμμά του, κατά πόσο διατηρεί θεατρική σκηνή ή είναι νομάδας. Λαμβάνεται, τέλος, κατά 2% υπόψη εάν το έργο που προτείνει μια ομάδα είναι κυπριακό και δη πρωτότυπο, όχι διασκευή.

  • Δεν ξέρω τι γράφει κάθε αιτητής στην αίτησή του, ούτε πώς βγαίνει η τελική σούμα, αλλά κάτι πάει πολύ λάθος.

  • Φέτος, το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας λαμβάνει η ΕΘΑΛ με 180 χιλιάδες ευρώ για 5 παραγωγές. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΘΑΛ φέτος κατάργησε τη θέση καλλιτεχνικού διευθυντή και σχημάτισε μια επιτροπή κατάρτισης του ρεπερτορίου που εθελοντικά θα εργάζονται ώς πάρατζει.

  • Το Θέατρο Ένα έλαβε φέτος 150 χιλιάδες ευρώ για την υλοποίηση πέντε παραγωγών του. Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του θεάτρου βρέθηκε στη Βουλή και, προσβάλλοντας ολόκληρο το σώμα των νέων δημιουργών της θεατρικής τέχνης, έκανε λόγο για «μανιταροποίηση» του θεάτρου, διότι προφανώς οι νέοι που θέλουν κι αυτοί –όπως ήθελε ο κ. Κλείτος Ιωαννίδης όταν ήταν κι αυτός νέος, εικάζω- να κάνουν θέατρο, αλλά φυτρώννουν όπως τα μανιτάρκα και χαλούν την πιάτσα του Ένα. Αλλά το Θυμέλη ξέρει να επιβραβεύει το Ένα για αυτό τον σεβασμό στους συναδέλφους του.

  • Ξέρει, επίσης, να επιβραβεύει τα θέατρα για τις επιλογές τους: ξανά Ρέππα-Παπαθανασίου το Σατιρικό Θέατρο, στον πειρασμό του διδύμου μπήκε και η Alpha Square και εξασφάλισε επιχορήγηση. Το Θέατρο Ανεμώνα θα ανεβάσει Ελένη Ράντου και Αλέκο Σακελλάριου. Χάλασε το σήμα της ΕΡΤ, δεν εξηγείται αλλιώς. Χάλασε και αναπληρώνουν οι άνθρωποι τα έργα του Σακελλάριου. Διότι και το Διόνυσος θα ανεβάσει «Μια τρελή τρελή σαραντάρα».

  • Δεν έχω παράπονο. Θα δούμε και Ίψεν και δύο Ιονέσκο και Μπουλγκάκοφ και Μποστ και Ευριπίδη και Τσέχωφ και Τενεσί Ουίλιαμς. Κλασικά ελληνικά και κλασικά διεθνή δηλαδή. Και;

  • Η κατανομή των ευρώ κάπου πάει πολύ στραβά στο σχέδιο Θυμέλη. Κι αναρωτιέμαι πώς δεν το βλέπουν τα «υψηλής αισθητικής» μέλη της Επιτροπής Ανάπτυξης του ΘΟΚ. Που στο μεταξύ παίρνουν κι αυτοί επιχορηγήσεις για άλλες δράσεις τους κι αναρωτιέμαι: είναι η μια τους ιδιότητα συμβατή με την άλλη; Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ