Πού πας χωρίς ράσιες, Ρομέο;

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 7.10.2019


  • Η βδομάδα που μας πέρασε δεν ήταν η πιο ευχάριστη για τον κόσμο του πολιτισμού.

  • Ξεκίνησε με την απώλεια του σκηνοθέτη Χρίστου Σιοπαχά και του αρχιτέκτονα Φοίβου Πολυδωρίδη, συνεχίστηκε με το μπάχαλο του Προγράμματος Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων, έδωσε πάσα στην αγανάκτηση για την πρόταση Χατζηγιάννη - Κάρουλλα [σεισμός, σεισμός, Συναγερμός] να απαγορεύονται τα μαθήματα χορού μετά τις 8 το βράδυ, και ολοκληρώθηκε με την «απώλεια» του έργου του Ρομέο Καστελούτσι «Ιούλιος Καίσαρας. Σπαράγματα», εξαιτίας της παρουσίας αλόγου επί σκηνής.

  • Περισσότερο την κοινή γνώμη απασχόλησε το ζήτημα του αλόγου. Και οι απόψεις ήταν περισσότερες απ’ όσοι ήταν οι (μάλλον τυχεροί) θεατές που παρακολούθησαν την παράσταση.

  • Λέχθηκαν πολλά, όχι όλα επί της ουσίας. Για την ακρίβεια, η παρέμβαση του ίδιου του σκηνοθέτη Ρομέο Καστελούτσι είναι η μόνη που αξίζει να διαβάσει κανείς. Με πραότητα γραφής, ο σκηνοθέτης εξηγεί το σκεπτικό του, τοποθετείται με διαλεκτικό τρόπο, θέτει ερωτήματα και -αντί να επιβάλλει- καλεί μια ολόκληρη χώρα να αναλογιστεί, να προβληματιστεί και να συζητήσει όσα συνέβησαν. [Μπορείτε να διαβάσετε την ανακοίνωση του σκηνοθέτη στην ιστοσελίδα του «Π», parathyro.politis.com.cy]

  • Τι μένει στο τέλος αυτής της βδομάδας; Με δύο βουλευτές να θέτουν θέμα κέρφιου αποκλειστικά για τα μαθήματα έντεχνου χορού [νοούνται το κλασικό και σύγχρονο μπαλέτο, ο τζαζ και μοντέρνος χορός – ξημερωθείτε με την τατσιά ελεύθερα]. Mε ένα Κόμμα για τα Ζώα, που δεν έχει καν βουλευτική έδρα [!], να πείθει ένα ολόκληρο σύστημα να κατεβάσει μια θεατρική παράσταση. Με μια Βουλή, ένα πανεπιστήμιο και ένα υπουργείο να μην συνεννοούνται μεταξύ τους εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο σχετικά με το πού θα ανήκει ένα πρόγραμμα εγχόρδων για 70 παιδιά και ποιοι/ες θα διδάσκουν.

  • Με όλα αυτά, ο πολιτισμός μοιάζει ο εύκολος στόχος.

  • Άκουγα τον πρόεδρο του Κόμματος για τα Ζώα να «στριμώχνεται» από τη συνάδελφο Κατερίνα Ηλιάδη στο ραδιόφωνο του Πολίτη 107.6 και να τον ρωτά επίμονα: «Για τους ιππόδρομους τι κάνετε;».

  • Ε, κατιτίς πρέπει να κάνει το κόμμα και για αυτό το ζήτημα αλλά, ξέρετε, εκεί είναι πολλά τα λεφτά. Ποιος τα βάζει με τον ιππόδρομο;

  • Τον πολιτισμό, τον προστατεύει κανείς; Να τον δώσουμε, να πάει. Έχουμε σοβαρά ζητήματα να επιλύσουμε! Αλλά είναι και η άγνοια.

  • Και έτσι οδηγούμαστε σε μια σειρά από συναινέσεις και δη από το ίδιο το υπουργείο και τις Πολιτιστικές Υπηρεσίες που είναι εκεί για να υπηρετούν και να υπερασπίζονται τις τέχνες, όχι να τις καταργούν, ούτε να ανέχονται όσους τις καταργούν, με τον α ή β τρόπο.

  • Δεν έπρεπε το υπουργείο να στηρίξει την επιλογή του καλλιτεχνικού διευθυντή του κρατικού φεστιβάλ; Δεν όφειλε να το πράξει; Ποιος θα υπερασπιστεί την τέχνη αν όχι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού;

  • Ο πολιτισμός είναι ο εύκολος στόχος. Να κατεβάσουμε μια παράσταση επειδή μας παίρνει, να κάνουμε μια πρόταση νόμου ειδικά για τον χορό, επειδή μας παίρνει. Να έχουμε το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων για κλοτσοσκούφι, επειδή μας παίρνει.

  • Υπάρχουν τόσα πολλά και σοβαρά προβλήματα σε αυτό τον τόπο, η τέχνη και τα καπρίτσια της μας μάραναν.


Έτσι ο πολιτισμός καταντά να μεν έσιει ράσιες για να πάει μπροστά σε αυτή τη χώρα. Και χωρίς ράσιες, εν κάμνεις τίποτε σε τούντη χώρα

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σιωπηλές κλήσεις

Σιωπηλές κλήσεις

Σιωπηλές κλήσεις

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;