Η χωροθέτηση των έργων τέχνης

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 6.11.2017

Με τη διάλεξη της δρα Μόνικας Ασημένου με τίτλο «Το έργο τέχνης μέσα από τις χωροθετικές του επιδράσεις», συνεχίζεται το πρόγραμμα παράλληλων δράσεων της εικαστικής έκθεσης του Πολιτιστικού Ιδρύματος Τράπεζας Κύπρου με τίτλο «Rooms to Contemplate: Περιεχόμενο και Προοπτική μιας Συλλογής.


Η διάλεξη θα δοθεί την Παρασκευή, 10 Νοεμβρίου στην αίθουσα Ανδρέα Πατσαλίδη του Πολιτιστικού Ιδρύματος, όπου φιλοξενείται και η έκθεση.

Το έργο χωροθετείται και καλείται να ιδωθεί. Αυτό το οποίο το χωροθετεί είναι η κατάσταση για την οποία προορίζεται: η έκθεση. Με βάση την έκθεση «Rooms to Contemplate: Περιεχόμενο και προοπτική μιας Συλλογής» που παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου, η διάλεξη εξετάζει την έννοια της θέασης, του χώρου και της σχέσης που δημιουργείται μεταξύ τους.

Ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με μια χωροθέτηση έργων τέχνης, το μάτι τοιουτοτρόπως παρα-κινείται να ερμηνεύσει το έργο μέσα από την μορφοπλαστική του κατάσταση. Η διαλεκτική του συμπαγούς-κενού, του μέσα-έξω, της ύλης-άυλου που δημιουργείται έγκειται σε αυτή την επικοινωνία μεταξύ θέασης-χώρου-έργου τέχνης. Απαλλάσσοντας το έργο τέχνης από την αλήθεια την οποία πραγματεύεται, από το πνευματικό του στοιχείο, αυτό δηλαδή που το καθιστά έργο τέχνης και το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα πράγματα, παραμένει η ύλη και η φόρμα. Είναι αυτή η απαλλαγή μια δυνητική προσέγγιση του έργου τέχνης στη βάση κατανόησης και ανάλυσης του;

+ Την Παρασκευή, 10 Νοεμβρίου 2017 στις 19:30 στην Αίθουσα Ανδρέα Πατσαλίδη (1ος όροφος) του Πολιτιστικού Ιδρύματος Τράπεζας Κύπρου [Φανερωμένης 86-90, παλιά Λευκωσία]. Πληροφορίες www.boccf.org

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Κουκλοθέατρο του πολέμου | Παλαιστίνιος καλλιτέχνης μετατρέπει ερείπια και σκουπίδια σε παιχνίδια

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Η υφυπουργός Πολιτισμού στον «Π»: «Το νομοσχέδιο του καθεστώτος καλλιτέχνη είναι το πρώτο βήμα»

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Παρακαταθήκη στην ιστορία της κυπριακής τέχνης | Εικόνες και σκέψεις της Ελένης Νικήτα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα