Η γκαλερί eins παρουσιάζει την ατομική έκθεση τoυ Γιώργου Σταμκόπουλου «As Time Goes By».
Ποια είναι η σύνδεση λοιπόν μεταξύ χρόνου, εικόνας και αφαίρεσης; Η εικόνα δεν αντιπροσωπεύει μόνο ένα οπτικό ερέθισμα προς το θεατή, αλλά είναι ένα υλικό αποτέλεσμα που καταγράφει μια σειρά από συνειδητές αποφάσεις που έλαβαν χώρα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο και εισέρχονται στο χώρο του αισθητικού παρόντος. Η αφαίρεση ή ακριβέστερα η αφηρημένη ζωγραφική απεικονίζει μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να δούμε ούτε να περιγράψουμε, αλλά μπορούμε να ερμηνεύσουμε την ύπαρξή της.
Εξετάζοντας το έργο του Γιώργου Σταμκόπουλου γίνεται σαφές ότι το αντικείμενο των έργων του έχει να κάνει με τη διαδικασία και την πραγμάτωση. Παρατηρώντας την αποτύπωση της έμπνευσης, το τελειωμένο έργο, γίνεται αντιληπτό πόσο εκφραστική είναι η διαδικασία ολοκλήρωσής του. Το χρώμα χύνεται πάνω στον καμβά, οι γραμμές και οι χειρονομίες που χρησιμοποιήθηκαν αποτυπώνονται άρτιες και συστήνουν τον θεατή στην μοναδική αυτή αντίληψη. Το αποτέλεσμα αποτελεί την ολοκληρωμένη και χειροπιαστή απόδειξη μιας μοναδικής ιδέας, της ψευδαίσθησης.
Στα προηγούμενα έργα του, οι γραμμές από αερογράφο, τα σημάδια στην επιφάνεια του καμβά και τα υπόλοιπα ζωγραφικά αντικείμενα, έμοιαζαν να αιωρούνται. Οι πιο πρόσφατοι πίνακες του Γιώργου Σταμκόπουλου εκφράζουν ένα διαφορετικό τοπίο. Η ροή είναι μόνιμη πάνω σε κάθε έργο. Δεν διαταράζεται, παρά μόνο ενισχύεται από τις κινήσεις του καλλιτέχνη. Άλλοτε έντονες και άλλοτε λεπτεπίλεπτες. Προσθέτοντας και έπειτα αφαιρώντας κομμάτια από την επιφάνεια του έργου, ολοκληρώνεται η διαδικασία της ψευδαίσθησης, αφήνοντας την εντύπωση του τυχαίου πάνω στον καμβά. Μιας σύμπτωσης. Τα έργα έρχονται στην ζωή στο φάσμα μεταξύ κόκκινου και μπλε και στην εναλλαγή αυτής της περιορισμένης παλέτας. Θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας επαναπροσέγγισης του τοπίου. Κατά κάποιο τρόπο θυμίζουν το φυσικό περιβάλλον και ιδιαίτερα την ελληνική ύπαιθρο. Οι ζωγραφικές φόρμες, άλλες φορές θυμίζουν γραμμές κυμάτων που πλησιάζουν την ακτή και υστέρα σπάνε και άλλοτε μοιάζουν με το αποτύπωμα που αφήνει ο άνεμος καθώς διασχίζει ένα οροπέδιο. Η συναισθηματική διαύγεια του καλλιτέχνη είναι ευδιάκριτη.
Ο Robert Roseblum επινόησε τον όρο abstract sublime για να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο οι αφηρημένοι πίνακες μπορούν να μεταφέρουν μια αίσθηση απεραντοσύνης και δύναμης της φύσης, παρόμοια με εκείνη που υπάρχει στα τοπία των ζωγράφων του Ρομαντισμού. Όπως ανέφερε και ο Pepe Karmel: "Ενώ το μεγαλειώδες/ sublime μπορεί να είναι εκτός μόδας, οι αναφορές στο φυσικό τοπίο εμμένουν στη σύγχρονη αφηρημένη ζωγραφική.".
Ολυμπία Τζώρτζη+ Από τις 29 Μαΐου μέχρι 6 Ιουλίου στην Γκαλερί Eins στη Λεμεσό, οδός Θέμιδος 28, 3036
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.