Περί Στροβόλου

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 10.10.2022

Η οικογένεια Θεοφανίδη, απόγονοι του Χατζησάββα, το 1903, στον γάμο του Στυλιανού Θεοφανίδη, με την Ευθάλια Χατζηκυπρή, από τους Αγίους Ομολογητές.

Καθήμενοι: Κύπρος Χατζηκυπρής (πατέρας της νύφης), Ευφροσύνη Χατζηκυπρή (μητέρα της νύφης), Χατζηκατίνα Χαραλάμπους (μητέρα Ευφροσύνης Χατζηκυπρή). Πρώτη σειρά όρθιοι: Νικόλας Θεοφανίδης (πρώτος από αριστερά), Ελένη Θεοφανίδη Χατζηκωνσταντίνου (κόρη Νικόλα Θεοφανίδη), Ευπραξία (από Κάρπαθο, σύζυγος Θεόδωρου Θεοφανίδη), Αμαλία Μαρκίδου (ανεψιά Άννας Θεοφανίδη), Ευθαλία το γένος Χατζηκυπρή (νύφη, σύζυγος Στυλιανού Θεοφανίδη), Στυλιανός Θεοφανίδης (γαμπρός και γιος του Νικόλα Θεοφανίδη), Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου (σύζυγος Ελένης Θεοφανίδη), Βίας Μαρκίδης, Άριστος Φοινιεύς (ανεψιός του Αρχιεπισκόπου Σωφρονίου), άγνωστος, Ευφροσύνη Χατζηκυριάκου (κόρη Ελένης Θεοφανίδη). Στο κέντρο, πίσω από τους νεονύμφους: Άννα (σύζυγος Νικόλα Θεαφανίδη) και αριστερά ο Θεόδωρος Θεοφανίδης (γιος Νικόλα Θεοφανίδη). Γύρω τους, οι γιοι Χατζηκυπρή, αδέλφια της νύφης.

Πίσω σειρά από αριστερά: Ειρήνη Θεοφανίδη Φραγκούδη (κόρη Νικόλα Θεοφανίδη), Μαρία Θεοφανίδη Χατζηπέτρου (κόρη Νικόλα Θεοφανίδη), πίσω η κόρη της Αντιγόνη, Άννα Θεόδουλου Ουράνιου (κόρη Ελένης Θεοφανίδη), Αχιλλέας Φραγκούδης (κουρέας, σύζυγος Ειρήνης Θεοφανίδη), κρατώντας την κόρη τους Ευρυδίκη. Αρχείο Εύης Θεοφανίδου Πιερίδου.

Η φωτογραφία αποτελεί μέρος της έκθεσης «Περί Στροβόλου» που λαμβάνει χώρα αυτήν την περίοδο στο Δημοτικό Μέγαρο Στροβόλου. Μετά από ανοιχτό κάλεσμα, κάτοικοι του Στρόβολου διάθεσαν φωτογραφίες, έγγραφα, αντικείμενα και γενικά οτιδήποτε που αφορά τον Στρόβολο, από τη ζωή, την οικογένεια και τη δραστηριότητά τους, από το παρελθόν και μέχρι το έτος 2000. Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος «Περί Στροβόλου». Την επιμέλεια του προγράμματος είχε η Μαρίνα Βρυωνίδου, πρώην διευθύντρια του Πολιτιστικού Κέντρου της Λαϊκής Τράπεζας και εκτελεστική διευθύντρια του Οργανισμού Πάφος2017, σε συνεργασία με τον αναπληρωτή καθηγητή δρα Πέτρο Παπαπολυβίου, τους φοιτητές του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστήμιου Κύπρου, Παντελίτσα Παπαδοπούλου και Ανδρέα Χριστοφή, καθώς και τον επίτιμο πρόεδρο της Φωτογραφικής Εταιρείας Κύπρου Νίκο Καρανίκη.

Από την έναρξη του προγράμματος μέχρι σήμερα, το αρχείο που δημιουργήθηκε συμπεριλαμβάνει θεματικές ενότητες με πρόσωπα, αθλήματα, γεγονότα, τοπία, επαγγέλματα, γιορτασμούς, ήθη και έθιμα. Το υλικό έχει οργανωθεί και έχει δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό ιστορικο-κοινωνικό αρχείο του Στροβόλου, (www. peristrovolou.com), το οποίο θα αξιοποιηθεί μελλοντικά για τη δημιουργία ενός εικονικού, ακόμη και πραγματικού, ιστορικού μουσείου του Στροβόλου.

* Διάρκεια Έκθεσης: Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου – Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022. Δημοτικό Μέγαρο Στροβόλου, λεωφ. Στροβόλου 100, 2020. Για περισσότερες πληροφορίες: Τηλ: 22470341

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Massive Attack, για την Παλαιστίνη

Massive Attack, για την Παλαιστίνη

Massive Attack, για την Παλαιστίνη