«Αστροφεγγιά» από το Θέατρο Κράμα

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 12.10.2018

Το θέατρο Κράμα ανεβάζει στο Πάνθεον Λευκωσίας, το  μυθιστόρημα του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου «Αστροφεγγιά» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Σπύρου Αντωνέλλου.


Πρόκειται για ένα από τα αριστουργήματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας που  γράφτηκε από το 1943 έως το 1945 και τυπώθηκε το καλοκαίρι του 1945. Το έργο ξαναδουλεύτηκε από τον συγγραφέα και εκδόθηκε το 1971, με την προσθήκη του υπότιτλου « Η ιστορία μιας εφηβείας»

Πρόθεση του συγγραφέα του , σύμφωνα με την εισαγωγή που παρατίθεται στην αρχή του μυθιστορήματος, είναι να δώσει «σε μιαν αφήγηση την πονεμένη ψυχογραφία της γενιάς, που βγήκε από την κόλαση του πρώτου παγκόσμιου πόλεμου βαθιά πληγωμένη, αλλά και με μια σφραγίδα προσδοκίας στο μέτωπο» .

Η Αστροφεγγιά, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στη γενιά εκείνη που δοκιμάστηκε στον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο, για να βιώσει, ωριμάζοντας στη συνέχεια, τη φρίκη της Μικρασιατικής Καταστροφής και την αγωνιώδη αβεβαιότητα του διαστήματος μεταξύ των δύο μεγάλων πολέμων, του λεγόμενου μεσοπολέμου. Κορυφαία και συνάμα δραματικά γεγονότα, όπως ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος, η Μικρασιατική εκστρατεία και καταστροφή, οι κοινωνικές συνέπειές τους, η κρίση των αξιών και η έκπτωση των ηθών προσδιορίζουν το ιστορικό της υπόβαθρο.

Πιο συγκεκριμένα, η λήξη του Α΄ Παγκόσμιου πολέμου οριοθετεί την εποχή δράσης των προσώπων στην Αστροφεγγιά, ενώ η Μικρασιατική εκστρατεία και καταστροφή, με τη συνακόλουθη προσφυγιά, σκιαγραφούνται απαράμιλλα και με υποδειγματική λιτότητα στο μυθιστόρημα, ως κορυφαία τραγικά γεγονότα για τον ελληνισμό. Το  κύριο πρόσωπο του έργου και πιθανό προσωπείο του συγγραφέα είναι ο αυτοβιογραφικός ήρωας Άγγελος Γιαννούζης, που συμπλέκει την ατομική του μοίρα με εκείνη του τόπου του. Η ερωτική επιθυμία, ο πόθος, η ανάταση και η πτώση, η φευγαλέα ευφροσύνη και το ονειρικό στοιχείο, συνδυασμένο με τη ζοφερή πραγματικότητα, είναι ορισμένα από τα θεματικά μοτίβα που διατρέχουν την αφήγηση και συγκροτούν τον πυρήνα της μυθοπλασίας.

Συντελεστές:

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Σπύρος Αντωνέλλος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Φανή Πέτσα

Σκηνικά: Γιάννης Λαζάρου

Κοστούμια: Σπύρος Αντωνέλλος – Άννα Τσαγγάρη

Μουσική και στίχοι τραγουδιού έναρξης: Άγγελος Αντωνέλλος

Πρωταγωνιστούν:

Αλέξανδρος Μαρτίδης:  Άγγελος Γιαννούζης

Αστέρω Κυπριανού: Μητέρα

Φανή Σωκράτους: Δάφνη

Κυριάκος Βιολάρης: Νίκος Στέργης

Γιώργος Χριστοδούλου: Πατέρας

Κώστας Κωνσταντίνου: Δημήτρης Πετρόπουλος

Χριστιάνα Μούζουρα:  Έρση

Σωκράτης Κυριακίδης: Πασπάτης

Ελεάνα Χαραλάμπους: Λένα

Σταύρος Κωνσταντίνου: Αλέξης

Πρεμιέρα: Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2018 – ΠΑΝΘΕΟΝ , ΛΕΥΚΩΣΙΑ

Τακτικές Παραστάσεις: Παρασκευές- Σάββατα: 20:30 και Κυριακές: 18:30

Πληροφορίες- Κρατήσεις:  99 758 131

 

 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ