Νίκος Νικολαΐδης: «Το έργο χώνει το μαχαίρι βαθιά στο κόκαλο»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ Δημοσιεύθηκε 30.11.2019

«Διαχρονικά θέματα που σχετίζονται με τη σύγκρουση παλαιών και νέων αξιών, τον ρόλο του εκπαιδευτικού συστήματος ως μέσο εκπολιτισμού, την ευνοιοκρατία, τη βία και τη δυνατότητα διάκρισης μεταξύ ηθικής και ανηθικότητας» θέτει στο τραπέζι η συγγραφέας του έργου Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια, αναφέρει στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» ο σκηνοθέτης Νίκος Νικολαΐδης, μιλώντας για την παραγωγή που έκανε ήδη πρεμιέρα και συνεχίζει τις παραστάσεις της, στο Θέατρο Σκάλα.


«Η ιστορία διαδραματίζεται στο διαμέρισμα μιας καθηγήτριας μαθηματικών σε κάποια πόλη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης την περίοδο των τελικών εξετάσεων. Τέσσερις μαθητές οργανώνουν μια έκπληξη στην καθηγήτριά τους, την ημέρα των γενεθλίων της. Σκοπός της επίσκεψης όμως δεν είναι να της ευχηθούν, αλλά να την πείσουν να τους δώσει το κλειδί του χώρου όπου είναι φυλαγμένα τα γραπτά τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να αλλάξουν τις απαντήσεις και να εξασφαλίσουν την είσοδό τους στο πανεπιστήμιο», όπως συμπληρώνει ο σκηνοθέτης. «Το μικρό διαμέρισμα μεταβάλλεται σε ένα πεδίο μετωπικής σύγκρουσης που αρχίζει η αντιπαράθεση αξιών και βγαίνουν στην επιφάνεια η ειρωνεία, η ομηρία καθώς και η λεκτική, συναισθηματική αλλά και σωματική βία».

Agapiti elena2


Χάσμα γενεών

Βασική συνιστώσα του έργου είναι το χάσμα γενεών που παραμένει αναλλοίωτο με το πέρασμα των χρόνων. Όπως αναφέρει ο κος Νικολαΐδης «στη διάρκεια του έργου παρακολουθούμε μία νέα γενιά να προβληματίζεται, να μην πιστεύει σε τίποτα ‘παλιό’ και να επιρρίπτει ευθύνες στην προηγούμενη για το ότι οδηγεί τη ζωή σε ένα υποκριτικό γραφειοκρατικό σύστημα γεμάτο ψεύτικες ιδέες. Νιώθοντας εγκλωβισμένη επιχειρεί με τη σειρά της να εγκλωβίσει την προηγούμενη γενιά, η οποία οδεύει στη ζωή με βάση τα δικά της ιδανικά, τα δικά της πιστεύω, τις δικές της αξίες».

«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία παράσταση που αφορά πολύ τη νεολαία, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία γενικότερα», συμπληρώνει ο σκηνοθέτης, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «πρόκειται για ένα έργο που δεν μένει στα λόγια, αλλά χώνει το μαχαίρι βαθιά στο κόκαλο».

Ταυτότητα Παράστασης

Σκηνοθεσία: Νίκος Νικολαΐδης
Μετάφραση: Βικτώρια και Ειρήνη Χαραλαμπίδου
Σκηνικά –Κοστούμια: Λάκης Γενεθλής

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Μόνικα Μελέκη, Ηλίας Ανδρέου, Αντρέας Δανιήλ, Ηλιάνα Νικολαΐδου και Φώτης Φωτίου.

*Τακτικές παραστάσεις κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30 και Κυριακή στις 18:30 μέχρι 22 Δεκεμβρίου 2019. 

Παραστάσεις στη Λευκωσία: Τετάρτη 4/12, Πέμπτη 5/12 και Παρασκευή 6/12 στις 20:30 στο Θέατρο Δέντρο. 

Πληροφορίες και κρατήσεις τηλ. 24652800/1 και 99490102

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ