«Η Βασίλισσα της ομορφιάς» στο Θέατρο Σκάλα

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 10.3.2020

Μια μαύρη κωμωδία – ανατομία των οικογενειακών σχέσεων είναι η νέα παραγωγή του Θεάτρου Σκάλα, που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Νίκου Νικολαΐδη από τις 14 Μαρτίου.


Η «Βασίλισσα της ομορφιάς», του Μάρτιν ΜακΝτόνα, είναι ένα έργο της σύγχρονης παγκόσμιας δραματουργίας, γραμμένο από έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς και σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς.

Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ιρλανδίας στις αρχές της δεκαετίας του ’90, δύο γυναίκες ζουν μόνες, η 70χρονη αυταρχική Μαγκ Φόλαν και η 40χρονη κόρη της Μορίν, η οποία τη φροντίζει. Η σχέση τους είναι μια σχέση αγάπης και μίσους, που κάνει τη συμβίωσή τους σχεδόν αφόρητη σε έναν ανελέητο αλληλοσπαραγμό. Τη μίζερη καθημερινότητά τους θα ανατρέψει η εμφάνιση του Πάτο Ντούλυ, ενός άνδρα που επιστρέφει για λίγο στην πόλη του και συναντά, είκοσι χρόνια μετά, τη «βασίλισσα της ομορφιάς» Μορίν, προσφέροντάς της ουσιαστικά μια τελευταία ευκαιρία να αγαπήσει και να αγαπηθεί.
«Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» συνδυάζει την ακραία γραφή, την εντυπωσιακή ρυθμολογία, το έντονο σασπένς και το διαβρωτικό χιούμορ. Αποτελεί μια βαθιά τομή στη σύγχρονη ζωή, μια ανατομία των σχέσεων με επιθετικό και βίαιο τρόπο αλλά και βαθιές ανθρώπινες ρωγμές, έργο αντίστοιχο του in-yer-face-theatre που αναπτύχθηκε στη Μεγάλη Βρετανία τη δεκαετία του ‘90. Πώς βιώνουν οι άνθρωποι τη ζωή; Μπορούν οι σχέσεις γονιών και παιδιών ν’ αυτονομηθούν; Μπορεί η αγάπη να φυλακίσει τον άνθρωπο;

«Πόσο συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με ανθρώπινες και οικογενειακές τραγωδίες που κρύβονται πίσω από κλειστές και «αδιάφορες» πόρτες μικρών και μεγαλύτερων «οικογενειών»; Πόσο συχνά γινόμαστε κοινωνοί της τραγικής διαπίστωσης «δεν φανταζόμασταν τι έκρυβαν μέσα τους αυτοί οι κατά τ’ άλλα «ήσυχοι» γείτονές μας»;» αναρωτιέται στο σκηνοθετικό του σημείωμα ο Νίκος Νικολαΐδης. «Ιδού λοιπόν μπροστά μας «το δράμα του νεροχύτη». Ένα ασφυκτικό σπίτι, μια αδιέξοδη χώρα και μια εξαρτημένη κακοποιητική σχέση, μας δίνουν ένα έργο απόλυτα οικουμενικό με δυνατό χιούμορ κι αληθινή ευαισθησία, με έντονη βία και βαθιά μοναξιά, μια μαύρη κωμωδία που εκτρέπεται σε οικογενειακή τραγωδία, ένα ωμό ρεαλιστικό θέατρο με μια ποιητική διάσταση, που αγγίζει και ταρακουνά.»

Ταυτότητα Παράστασης
Σκηνοθεσία: Νίκος Νικολαΐδης
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνικά –Κοστούμια: Λάκης Γενεθλής
Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Νικολαΐδης-Βαλεντίνος Βαλιαντή
Σχεδιασμός Φωτισμών: Miroslav Sdravkov
Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Ιωάννα Σιαφκάλη, η Χριστίνα Κωνσταντίνου, ο Σοφοκλής Κασκαούνιας και ο Ηλίας Ανδρέου.

Ο συγγραφέας Martin McDonagh έγινε στα 26 του χρόνια διάσημος μ’ αυτό το έργο, το πρώτο του, που ανέβηκε το 1996, αρχικά στην Ιρλανδία και ένα μήνα μετά στο Royal Court Theatre του Λονδίνου. Συνέχισε να γράφει για το θέατρο, πάντα αναζητώντας υλικό στις παιδικές του αναμνήσεις από τα καλοκαίρια στην πατρίδα των γονιών του, την ιρλανδική επαρχία Γκάλγουεϊ, και δίνοντας έργα (όπως ο «Πουπουλένιος», ο «Υπολοχαγός του Ίνισμορ», η «Μοναξιά στην άγρια Δύση» και η «Βασίλισσα της ομορφιάς»), που ανέβηκαν σε όλο τον κόσμο. Τα έργα του εστιάζουν στην απεικόνιση της ακραίας βίας των καιρών μας, σωματικής και ψυχολογικής, κι έχουν κερδίσει την αγάπη του κοινού και πολυάριθμα βραβεία. Το 2004 o McDonagh μπήκε στον χώρο του κινηματογράφου, γράφοντας και σκηνοθετώντας την ταινία μικρού μήκους «Six Shooter», η οποία βραβεύτηκε με Όσκαρ. Ακολούθησαν οι μεγάλου μήκους ταινίες «In Bruges» (Αποστολή στην Μπριζ, 2008), «Επτά ψυχοπαθείς», 2012 και «Three billboards outside Ebbing, Missouri, που τιμήθηκε με βραβεία BAFTA, Satellite, Χρυσές Σφαίρες και με επτά υποψηφιότητες για Όσκαρ.

+ Πρεμιέρα το Σάββατο 14 Μαρτίου 2020 στις 20:30 στο Παττίχειο Θέατρο Σκάλα, στη Λάρνακα. Τακτικές παραστάσεις κάθε Σάββατο στις 20:30 και κάθε Κυριακή στις 18:30 μέχρι τις 5 Απριλίου 2020.

Περιοδεία: Στο Σατιρικό Θέατρο, Λευκωσία στις 8 και 9 Απριλίου 2020, στις 20:30

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ