Κύκλωπας

Eleni Papadopoulou Δημοσιεύθηκε 11.7.2011

Γράφει η Λίζα Tilford, 10.7.2011


Καταρχήν, έχω μιαν απορία: Πολλές φορές οι θέσεις δεν είναι αριθμημένες. Σεβαστό. Γιατί, σ' αυτές τις περιπτώσεις, να είναι κρατημένες οι πρώτες σειρές;
Ο "Κύκλωπας" του Ευριπίδη είναι χαριτωμένο/συμπαθητικό έργο [πρόκειται εξάλλου για σατυρικό δράμα] και το Αμφίκτιο Θέατρο κέρδισε το στοίχημα, παρουσιάζοντας μια παράσταση απολαυστική και πολύ [πολύ] σύντομη. Το έργο πραγματεύεται τη γνωστή περιπέτεια του Οδυσσέα και των συντρόφων του, όταν καταφθάνουν στο νησί τού Κύκλωπα. Ο τελευταίος θα φάει δυο συντρόφους του ομηρικού ήρωα ως αντίποινα γιατί έσφαξαν τα βόδια του κι ο Οδυσσέας θα μεθύσει τον Κύκλωπα και θα του βγάλει το μάτι. Η παράσταση κερδίζει τον θεατή χάρη στις ερμηνείες και το χιούμορ - καθόλου για την υπόθεση και λίγο, μάλλον, για τα χορευτικά. Αν και χόρευαν "σωστά" - "προκλητικά" οι σάτυροι, παραπέμποντας στα διονυσιακά όργια, αυτό δεν μπορεί να προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση εν έτει 2011, για διάφορους λόγους. Ο Φίλιππος Σοφιανός ήταν εξαιρετικός Οδυσσέας: ο ομηρικός ήρωας εξυμνείται φαινομενικά, αφού ο Ευριπίδης ειρωνεύεται την ίδια την υπόσταση του ήρωά του, διαλέγοντας να παρουσιάσει μιαν εύκολη, σχετικά, δοκιμασία - ο ηθοποιός χειρίστηκε πολύ καλά με το ύφος και τον τόνο της φωνής του αυτή την αντίφαση που υποβόσκει. Ο δε Κύκλωπας -ο κατά τα άλλα άγριος και βάναυσος ανθρωποφάγος- ξεγελιέται τόσο εύκολα από τον Οδυσσέα, ώστε να θυμίζει άλλον έναν κοινό -ηλίθιο- θνητό! Γεγονός που, επιπροσθέτως, κάνει τον Οδυσσέα να φαντάζει λιγότερο ήρωας. Ο Χορός πρωτοτυπεί σε αρκετά σημεία χάρη σε κάποιες καινοτομίες, απηχώντας το καινοτόμο στυλ του Ευριπίδη - ορισμένα λυρικά μέρη τραγουδήθηκαν αλά ραπ (!).

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

«Πρόσφυγες, νήματα, (μ)νήματα» του Χριστόφορου Χριστοφόρου

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Γλωσσική επαφή και γλωσσική αλλαγή

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η γλωσσολογία, τελικά, γιατί υπάρχει;

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ

Η πλατφόρμα Χ του Μασκ