"Under/pants": Μια παράσταση βασισμένη σε αληθινές αφηγήσεις γυναικών για το σώμα τους

Φλωρεντία Γεννάρη Δημοσιεύθηκε 5.3.2021

Η Νάγια Τ. Καρακώστα και η Ελένη Αναστασίου μας μιλούν για την παράσταση τους "Under/pants" part 1, που παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στο Nicosia Pop Up Festival 2020, που διοργανώνεται από το Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας και πραγματοποιείται μεταξύ 25 Φεβρουαρίου και 14 Μαρτίου 2021 στο Θέατρο Πόλης ΟΠΑΠ.


Πέστε μας λίγα λόγια για την παράσταση. Ποιά η ιδέα και ο λόγος πίσω από αυτή; Γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο;

Αφορμή για τη δημιουργία αυτής της παράστασης στάθηκε η ανάγκη μας να μιλήσουμε για όλα όσα νιώθουμε ότι επηρεάζουν τη ζωή μας σε καθημερινή βάση αλλά δεν βρίσκουμε το κουράγιο να τα ξεστομίσουμε.

Συμπεριφορές και γεγονότα που έχουν συμβεί και νιώθαμε ότι καθορίζουν την πορεία μας. Αυτή ήταν η πρώτη σκέψη που γινόταν ολοένα και πιο συγκεκριμένη. Πήρε την τελική της μορφή όταν συζητώντας με φίλες/φίλους, άρχισαν απο πλευράς τους να μοιράζονται τις ίδιες σκέψεις και προβληματισμούς. Έτσι αποφασίσαμε πως αυτό το «μοίρασμα» με γνωστούς και άγνωστους έπρεπε να είναι κομμάτι της ίδιας της παράστασης. Ο θεατής που θα έρθει στην παράσταση θα παρακολουθήσει μια γυναίκα να εξομολογείται προσωπικές της εμπειρίες που αφορούν το σώμα της αλλά και θα ακούσει ηχογραφημένες συνεντεύξεις γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνά μας.

Κεντρικός άξονας είναι το δικαίωμα της γυναίκας να μιλήσει για το σώμα και τις απολαύσεις της χωρίς να λογοκρίνεται.

Ο τίτλος έρχεται να προστεθεί δισυπόστατα: αφενός μιλάμε για την αυτοϊκανοποίηση και αφετέρου για το τραύμα που βιώνει η ηρωίδα του έργου εξαιτίας όλων των ενοχών που έχει υποστεί απο τους γύρω της.

Γιατί θα προτείνατε στο κοινό να έρθει να δει την παράσταση;

Θα απαντήσουμε στο ερώτημά σας περιγράφοντας τι συνέβη κατά τη διάρκεια αλλά και στο τέλος της παράστασης όταν παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ «+αξη» στον Πολυχώρο Συνεργείο στη Λεμεσό.

Κατά τη διάρκεια την παράστασης έβλεπες κεφάλια να γνέφουν καταφατικά γιατί αναγνώριζαν τον εαυτό τους στην αφήγηση της ηρωίδας. Έβλεπες κεφάλια -κυρίως αυτά των γυναικών- να κουνιούνται καταφατικά γιατί ένιωθαν πως κάποιος αρθρώνει πραγματικά κάτι το οποίο δεν τόλμησαν ποτέ να συζητήσουν ακόμα και ανάμεσα σε φίλες/φίλους. Το πιο συγκινητικό όμως ήταν ότι στο τέλος της παράστασης, η πλειοψηφία των θεατών είχε την ανάγκη να μας προσεγγίσει για να μοιραστεί τη δική τους αλήθεια. Και οι ιστορίες έτσι πληθαίνουν.

Αυτό που θέλουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και υγιές πλαίσιο μέσα στο οποίο ο κάθε ένας/ η κάθε μια θα νιώθει την ελευθερία να μιλήσει για πράγματα που πιθανόν να ένιωθε ακόμα και ντροπή. Εμείς κάνοντας αυτή την παράσταση ανοίγουμε την δική μας ντουλάπα και απενεχοποιημένα μοιραζόμαστε όλα αυτά που «δεν πρέπει».

Θα προτείναμε στο κοινό να έρθει να δει αυτή την παράσταση γιατί θεωρούμε αναγκαίες τις δράσεις που προτρέπουν τον κόσμο να συζητήσει. Η αναγκαιότητα τέτοιων συζητήσεων δεν σταματάει μόνο στο κομμάτι της σεξουαλικής ικανοποίησης. Μέσω αυτής κατακτά μια προσωπική ελευθερία και το δικαίωμα να αποκτήσει μια πιο υγιή σχέση με τον ίδιο του τον εαυτό αλλά και τον περίγυρό του.

Το Under/pants αποτελεί το πρώτο μέρος ενός μεγαλύτερου πρότζεκτ που ετοιμάζετε. Μπορείτε να μας μιλήσετε λίγο γι'αυτό;

Η συνέχεια του "Under/pants" θα εστιάζει στο πώς προσδιορίζεται το γυναικείο σώμα, τι ορίζεται ως γυναικείο σώμα, σε ποι@ ανήκει, πώς το σώμα λειτουργεί ως δικαίωμα. Η έρευνα θα γίνει στα πλαίσια της συμμετοχής της Νάγιας στο πρόγραμμα Moving the New που πραγματοποιεί η Στέγη Χορού Λεμεσού μέσω βιντεοσκοπημένων συνεντεύξεων και θα παρουσιαστεί στο FlashArt2 που διοργανώνει το Θέατρο Ριάλτο.

Ποιά είναι τα σχέδια σας για το μέλλον, ετοιμάζετε κάποια νέα δουλειά; Σε σχέση πλέον και με τις νέες συνθήκες που έχει φέρει η πανδημία του κορωνοϊού.

Νάγια: Η προσοχή μου στρέφεται στην έρευνα που προανέφερα. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος η έρευνά θα χωρίζεται σε δύο μέρη: α) πώς σχεδιάζεται ένα workshop το οποίο θα λειτουργήσει ως μεθοδολογία συνεντεύξεων; β) πώς το workshop αυτό εφαρμόζεται σε συνεντευξιαζόμενους και πώς αυτή η ΄΄εφαρμογή΄΄ επηρεάζει το σώμα της περφόρμερ.
Στη συνέχεια και με βάση το ήδη υπάρχον υλικό απο το "Under/pants" part 1, αλλά και το υλικό που θα προκύψει απο την πιο πάνω έρευνα, θα δημιουργηθεί το "Under/pants" part 2.

Ελένη: Ως ιδρυτικό μέλος και σκηνοθέτις της ομάδας θεάτρου βαλίτσα «intra portas», συνήθως προσπαθώ να σχεδιάζω δράσεις οι οποίες μπορούν εύκολα να ταξιδέψουν. Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις σε όλους τους τομείς γύρω μας προγραμματίζονται δύο σχετικές δράσεις. Η πρώτη η οποία γίνεται σε συνεργασία με την Μάριαν Κυπριανού αφορά τη δημιουργία μιας ψηφιακής μουσικής αφήγησης ενός παραμυθιού που θέτει στον πυρήνα του το δικαίωμα των παιδιών να λένε Ναι και Όχι. Η δεύτερη γίνεται σε συνεργασία με μια αγαπημένη ομάδα συντελεστών με τους οποίους ετοιμάζουμε μια παράσταση, η οποία σε πρώτη φάση θα ταξιδέψει το καλοκαίρι σε κοινότητες της Κύπρου και αργότερα θα πραγματοποιήσει σειρά παραστάσεων στη Λευκωσία.







"Under/pants" part 1

Κείμενο: Νάγια Τ. Καρακώστα και Ελένη Αναστασίου



Σκηνοθεσία: Ελένη Αναστασίου



Ερμηνεύει: Νάγια Τ. Καρακώστα

Επί σκηνής οι μουσικοί: Τζούλιαν Κουκκίδης και Λεόντιος Κυριάκου



Φωτισμοί: Sakari Laurila



 



5 Mαρτίου στις 19:00 & 7 Μαρτίου στις 18:00



Θέατρο Πόλης - ΟΠΑΠ (έναντι Παλιάς Ηλεκτρικής)



Διάρκεια: 30'



Είσοδος Ελεύθερη



Απαραίτητη η προκράτηση θέσεων στο 99-818208.







Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Μητέρα» του Ουαζντί Μουαουάντ

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ | Επιπλέον παραστάσεις και περιοδεία στη Λεμεσό

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

"Απόπειρες για τη ζωή της" |Επιπλέον παραστάσεις

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας

Δημήτρης Ήμελλος (1967-2024): Ένας αφοσιωμένος ηθοποιός της εποχής μας